Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen kitarisa voimakkaasti turvoksissa, uvula kallistunut toiseen reunaan ja kaulaan ja korvaan koskee

Vierailija
03.08.2021 |

Pitääkö mennä lääkäriin vai paraneeko itsestään?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, arvaa missä olin tänään? Päivystyksessä avaamassa kurkkupaisetta! Ei kipua, ei kuumetta, vain viime viikolla sattui toispuoleisesti kurkkuun. Kipu meni jo ohi kunnes huomasin oudon kummun. No kiireen vilkkaa lääkäriin ja jo muutaman minuutin päästä veitsi heilui. Eli kyllä, näissä tapauksissa aina heti päivystykseen.

Vierailija
22/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, arvaa missä olin tänään? Päivystyksessä avaamassa kurkkupaisetta! Ei kipua, ei kuumetta, vain viime viikolla sattui toispuoleisesti kurkkuun. Kipu meni jo ohi kunnes huomasin oudon kummun. No kiireen vilkkaa lääkäriin ja jo muutaman minuutin päästä veitsi heilui. Eli kyllä, näissä tapauksissa aina heti päivystykseen.

Onnea siitä. Minä ihmettelen, miten minä näin selvän pullistuman kotona, mutta lääkäri ei mitään. Onko se voinut puhjeta omia aikojaan? Eikö sen huomaisi, jos niin kävisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea siitä. Minä ihmettelen, miten minä näin selvän pullistuman kotona, mutta lääkäri ei mitään. Onko se voinut puhjeta omia aikojaan? Eikö sen huomaisi, jos niin kävisi?

Tällaiset paiseet ovat syvällä ja mätää on yleensä paljon. Siksi ne vaarallisia ovatkin. Eivät ihan helposti itsekseen pääse tyhjenemään. Itselläni näkyi yhdessä kohdassa pieni vaaleankeltainen alue, ja sen ympärillä epämääräistä turvotusta. 95% mädästä oli siellä jossain syvällä, eikä edes tuo pinnallinen osa olisi itsestään puhjennut. Nyt olo on jo normaali kun saatiin se paine pois.

Vierailija
24/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset paiseet ovat syvällä ja mätää on yleensä paljon. Siksi ne vaarallisia ovatkin. Eivät ihan helposti itsekseen pääse tyhjenemään. Itselläni näkyi yhdessä kohdassa pieni vaaleankeltainen alue, ja sen ympärillä epämääräistä turvotusta. 95% mädästä oli siellä jossain syvällä, eikä edes tuo pinnallinen osa olisi itsestään puhjennut. Nyt olo on jo normaali kun saatiin se paine pois.

Minäkin olin näkevinäni pienen vaalean alueen, mutta miksi lääkäri ei nähnyt mitään? Minua pelottaa mennä kotiin, uskallankohan edes nukkumaan käydä.

Vierailija
25/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsotaan mitkä ne tulehdusarvot on.

Vierailija
26/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin näkevinäni pienen vaalean alueen, mutta miksi lääkäri ei nähnyt mitään? Minua pelottaa mennä kotiin, uskallankohan edes nukkumaan käydä.

Kummalta kuulostaa, omani lääkäri näki heti ja puhkaisu tehtiin samantien. Suu auki ja veitsi kehiin 😅. Onneksi ei sattunut melkein yhtään.

Toivottavasti saat asiaan varmuuden!

Vierailija
27/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut lapsena kurkuumätä-rokotetta?

Vierailija
28/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosyöpä levinnyt jo kurkkuun, 3 tuntia elinaikaa jäljellä, mitään ei ole tehtävissä. Yritä nauttia loppuhetkistä.

Vierailija
29/35 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdusarvot jonkun verran koholla, mutta lääkärin mukaan ei hirveästi. Antoi kuitenkin klindamysiinikuurin 10 päiväksi. Saas nähdä onko siitä mitään apua.

Vierailija
30/35 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus on nielun oikealla puolella lisääntynyt yön aikana.

Vierailija
31/35 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että tämä päivä meni lääkärien luona juostessa. Ensin omalle terveysasemalle, jossa todettiin kunnon turvotus ja muut oireet. Lähete kurkkupaise-epäilynä päivystykseen sairaalaan, jossa onneksi oli vielä korvapoli auki. Pääsin sinne ja paise tyhjennettiin. Olipa karmea kokemus, ja huomenna uudelleen.

Sain myös lähetteen nielurisojen poistoleikkaukseen omasta halustani.

Pääasia että sain nyt tarvitsemaani hoitoa. Onneksi en tyytynyt eilisen lääkärin mielipiteeseen.

Vierailija
32/35 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla nielupaise. Lääkäriin.

Tämä.

Vierailija
33/35 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla nielupaise. Lääkäriin.

Tämä.

En huomannut, että olitkin jo toiminut.

Hyvä, mun lapsella oli ja ei ollut mikään helppo juttu.

Pikaista paranemista. Nielurisojen poisto onhyvä juttu.

Vierailija
34/35 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tulipa inhat muisto mieleen parin vuoden takaa. Oli just noin kurkkuhommelit itelläni ja päivystyksessä kävin ensin ja ei muka mitään, eivät ees crp ottaneet, kuumettakin oli lähemmäs 39. Seuraavana päivänä menin omaan lähiterkkariin, lääkäri kävi vilasemassa ja selvä nielupaise, sairaalaan 4 päiväksi, crp oli 360. Kahdesti sitä ronkittiin ja tyhjennettiin, antibiootit iv:nä ja särkylääkettä, kotiin vielä 10 päivän kuuri antibiootteja.

Vierailija
35/35 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se just on. On helppo sanoa "heti lääkäriin" mutta kun se lääkäri saattaakin olla sellainen ettei havaitse mitään eikä paljon kiinnostele tutkiakaan.