Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veikkaus: Antavatko laukkuja haalivat bloggaajat mitään hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
18.08.2014 |

Tuli tuosta eräästä toisesta ketjusta mieleen, että kun on näitä bloggaajia jotka ostelee 1000-3000 euron luksuslaukkuja ja paljon muuta luksuskamaa harva se VIIKKO tai vähintään kerran kuussa, ja esittelevät niitä kaikille netissä ja instagrammeissa, niin uskotteko että nämä antavat rahaa hyväntekeväisyyteen, tai hintavampia parempia vaatteita tai asusteita keräykseen joita eivät enää pidä? Vai yrittävätkö vaan myydä niitäkin voitolla ja ostaa niillä rahoilla lisää luksuskamaa?

Veikkaukseni on se että antavat vain jotain sellaisia rääsyjä vaatekeräykseen joita moni meistä käyttäisi enää korkeintaan jalkineidensa kiillotukseen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:34"]

Uuden BMW:n ostin. Hieno auto!

[/quote]

Hehe, ei siis ollut varaa Mersuun, sellaiset nimittäin ostelee Audeja ja Bemareita JA VIELÄ LEUHKII NIILLÄ ostoksillaan! :DDD Mersukuskit sentään ymmärtävät pysyä hiljaa ostoksestaan ja hinnoista!

Vierailija
2/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:32"]

Haluaisin kyllä nähdä miehen, joka lahjoittaisi uuden auton ostosta hyväntekeväisyyteen, tai elektroniikan.

[/quote]

Miehet eivät ostele tai pikemminkin haali jatkuvasti turhaa, moninkertaista tavaraa ja perusta niitä varten blogeja että "katsokaa murut mitä uutta mulla taas on, vaimo sponsoroi, kai te tykkäätte tai alan kiukuttelemaan teille, tuossa on kaikki mun omaisuus right in your face, kateelliset äijät!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:47"]

Kun ne laukut haetaan ja ostetaan vielä "sieltä hienosta paikasta ulkomaat nimeltään" niin eihän niillä tueta edes suomalaisia työpaikkoja!

[/quote]

asiaa!

Vierailija
4/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:37"]

Entäpä, ap, tulikin tässä mieleen, että annatko sinä rahaa hyväntekeväisyyteen? : )

[/quote]

tuo ap taitaa itse asiassa olla se sama joka kertoi siellä aiemmassa pinnallisessa blogiketjussa käyvänsä esim eteläafrikkalaisessa orpokodissa auttamassa ja viemässä lahjoituksia. jos se ei ole epäitsekästä niin mikä on? toiset repii merkkilaukut liikkeissä suurin piirtein toisten käsistä ja itketään kun jäätiin ilman uutta kanelin kausilaukkua, kun toisella puolella maailmaa revitään se vähäinenkin ruokaa toisten käsistä. pistää itse kutakin vähän ajattelemaan, ja että pystytäänkö me auttamaan paremmin jos tehtäisi enemmän yhteistyötä keskenämme, sen sijaan että olemme laput silmillä kulkevia itsekkäitä materialisteja. sanonpahan vaan.

Vierailija
5/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 16:16"]

Jos antaisivat hyväntekeväisyyteen, niin kyllä ne kirjoittaisivat siitä niin huomiotaherättävästi, että kaikki blogien lukijat kyllä sen saisivat tietää. Oletteko huomanneet mainintoja blogeissa?

[/quote]

TOTTA! :) Antaisivat hyväntekeväisyyskohteen tilinumeroita, tai muuta tietoa blogeissaan.

Korkeintaan mainitsevat rintasyöpäpäivän, mutta omasta mielestään ovat etuoikeutettuja ostamaan itselleen pinkin luksuslaukun juuri tuona päivänä! Se on suomalaisten tyyli!

[/quote]

Tuo on niin suomalainen tyyli tänä päivänä :( Aiemmin venäläiset olivat tunnettuja kovuudestaan ja haalivat kaikkea länsimaista mikä irtosi mutta nyt suomalaiset ovat valitettavasti ottaneet sen roolin.

Vierailija
6/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo..?Mistä ne blogistit antaa hyväntekeväisyyteen koska niiden edellisetkin laukut ovat tod.näk vielä maksamatta joten sitä rahaa ei ole! :-D :-D :-D Siksi vaan selitellään ja vedetään Suomen verotuskortti hihasta, tai ainakin yritetään sitä.

Vierailija
7/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertokaas kaikki tänne kirjoittaneet, miten TE ITSE olette auttaneet läheisiänne? Minä olen tehnyt hyväntekeväisyystyötä 22-vuotiaasta asti, ollut maahanmuuttajien tukiopettajana, yksinäisten vanhusten seurana, SPR:ssä ja Lääkärit yli rajojen projekteissa. Saanko minä sylkeä TEIDÄN päällenne?

Naurattaa nämä suomalaiset, jotka ostavat globaalin omantunnon työntämällä keräyslippaaseen kaksi euroa ja sitten rehvastelevat, kuinka hyviä ihmisiä ovatkaan. Sielu on musta ja se näkyy mm. siinä, että pitää perustaa jatkuvana virtana tällaisia haukkumisketjuja, joisse ylennetään itseään alentamalla muita. Fy fan...

Vierailija
8/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa, että antaa tulla vaan sitä listaa. Jos varaa olla turpa auki, niin on parempi olla sitä meriittiäkin hihassa. t. 46

Vierailija
9/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole bloggaaja, enkä rikas, mutta käytän rahaa itseeni. Olen myös kuukausilahjoittajana useassa kohteessa (pienillä summilla tosin, mutta tyhjää parempi), ja lahjoitin uudelle lastensairaalalle 300€.

Vierailija
10/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mitä tuohon voi sanoa, veikkaan että ahneella ostosesittelijä-laukkuhaalijalla on varmasti paskainen loppu, ja karma is a bitch :D

Vierailija
11/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden pitäisi antaa hyväntekeväisyyteen?

Suomalaisella veroprosentilla tekee jo niin rajua hyväntekeväisyyttä, että se riittää mielestäni.

Vierailija
12/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:19"]

Niin. Mitä tuohon voi sanoa, veikkaan että ahneella ostosesittelijä-laukkuhaalijalla on varmasti paskainen loppu, ja karma is a bitch :D

[/quote]

Niin, että paskainen loppu ja karmaa peliin, koska joku osteli laukkuja.

Voidaan tietysti miettiä tuleeko se karma kolkuttelemaan sunlaisen ihmisen ovelle, joka oikeasti haluaa muille pahaa, vai sellaisen, joka sattui ostamaan laukun.

Vierailija
13/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hyvä ystävä, joka tosin ei ole mikään bloggari, ostelee kalliita luksusmerkkisiä laukkuja ja kenkiä silloin tällöin, mutta hän on sanonut että aina kun ostaa esimerkiksi tuhannen euron laukun tai kengät, niin hän antaa tasan saman verran rahaa hyväntekeväisyyteen kuin mitä tuotteen hintalappu ilmoittaa. Hän on lahjoitellut hienoja summia muunmuassa eläinsuojeluun ja lastensuojeluun, ja olen itse todistanut tätä joten ei ole pelkkää puhetta.

Vierailija
14/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella veroprosentilla tekee jo niin rajua hyväntekeväisyyttä, että se riittää mielestäni.

[/quote]

Jaa, siksikö nämä hakevat merkkilaukkuja New Yorkista ja Dubaista, maksamatta arvonlisäveroja ja tullimaksuja tänne??! :DDD Päivän paras!

Vierailija
15/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:29"]

Minun hyvä ystävä, joka tosin ei ole mikään bloggari, ostelee kalliita luksusmerkkisiä laukkuja ja kenkiä silloin tällöin, mutta hän on sanonut että aina kun ostaa esimerkiksi tuhannen euron laukun tai kengät, niin hän antaa tasan saman verran rahaa hyväntekeväisyyteen kuin mitä tuotteen hintalappu ilmoittaa. Hän on lahjoitellut hienoja summia muunmuassa eläinsuojeluun ja lastensuojeluun, ja olen itse todistanut tätä joten ei ole pelkkää puhetta.

[/quote]

Haluaisin kyllä nähdä miehen, joka lahjoittaisi uuden auton ostosta hyväntekeväisyyteen, tai elektroniikan.

Naisia on niin helppo syyllistää, koska naiset uskovat ihan kaiken hölynpölyn, niin kuin jonkun huonon omantunnon, jota pitää sovittaa hyväntekeväisyyteen lahjoittamalla, kun nyt kehtasi tuhlata johonkin itselleen tarkoitettuun vähän kalliimpaan juttuun (verratkaan silti esim. luksuslaukkujen hintoja miesten harrastusostoksiin).

Vierailija
16/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:31"]

[/quote]

Jaa, siksikö nämä hakevat merkkilaukkuja New Yorkista ja Dubaista, maksamatta arvonlisäveroja ja tullimaksuja tänne??! :DDD Päivän paras!

[/quote]

Palkasta maksetulla veroprosentilla, ei niistä laukuista. Ajattele millaista armeijaa suomen työssäkäyvät elättävät veroilla, siinä on aikamoista hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
17/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun bloggaajan pitäisi antaa yhtikäs mitään? Suomen riistoverotus hoitaa sen puolen kyllä.

Vierailija
18/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:19"]

No, kertokaas kaikki tänne kirjoittaneet, miten TE ITSE olette auttaneet läheisiänne? Minä olen tehnyt hyväntekeväisyystyötä 22-vuotiaasta asti, ollut maahanmuuttajien tukiopettajana, yksinäisten vanhusten seurana, SPR:ssä ja Lääkärit yli rajojen projekteissa. Saanko minä sylkeä TEIDÄN päällenne?

Naurattaa nämä suomalaiset, jotka ostavat globaalin omantunnon työntämällä keräyslippaaseen kaksi euroa ja sitten rehvastelevat, kuinka hyviä ihmisiä ovatkaan. Sielu on musta ja se näkyy mm. siinä, että pitää perustaa jatkuvana virtana tällaisia haukkumisketjuja, joisse ylennetään itseään alentamalla muita. Fy fan...

[/quote]

Ikävä että noin rumaa kielenkäyttöä harrastava ihminen on mukana hyväntekeväisyystyössä. Jotenkin ei vaan mene yksi yhteen vaan kuulostaa teeskentelyltä, koska kaikki oikeaa hyväntekeväisyyttä harrastavat tuttuni omaavat hyvät ja hillityt käytöstavat eivätkä huutele sylkevänsä toisten päälle eivätkä hoe fy fania eli hyi helvettiä, eivätkä kutsu toisten suuta turvaksi.

Vierailija
19/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:19"]

[/quote]

Oho! Tuo sitten selittää sen miksi maahanmuuttajat ovat pahoja suustaan ja kiroilevat sujuvasti suomeksi koska kaltaisesi on opettanut heille sen!

Vierailija
20/49 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä testi, sillä bloggaajat hyökkäsivät tänne heti puolustelemaan ostoksiaan, eli hyvin läpinäkyvällä tavalla tässä näki heti sen ettei kukaan anna mitään vähempiosaisille, enkä ihmettelisi enää yhtään vaikka kävelisivät pokalla yli ja potkaisivat kadulla makaavaa ihmistä merkkikorkkarilla syrjemmälle, ohi nokka pystyssä kulkiessaan.