Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit työtön niin ottaisitko vastaan ravintola-alan työtä ruokapalkalla?

Vierailija
03.08.2021 |

Palkka siis maksettaisiin oikeasti päivän päätteeksi ravintolan jämäruoilla? Nyt Jyväskylässä Alba -niminen hotelli on tehnyt paikallisille työttömille tällaisia työtarjouksia ja minusta tuollainen tarjous on todella epäilyttävää ja limaista sillä esim kuinka maksat niillä ruuantähteillä vuokran?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan koko ravintola-alaa ja on muuten viimeinen paikka minne töihin menisin edes isolla palkalla.

Minun mielestäni hoitoala on vielä ravintola-alaakin kammottavampi.

Vierailija
22/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi jelpata päivän viikossa ellei menetä tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vähän vastaavaa.

Ystävän ystävällä on ravintola mun kodin vieressä.

Joka 2 vko käyn tukussa heidän puolesta.

Haen auton, heidän siis, hoidan jonkun oman henk koht asian, haen tukusta kuorman, on valmiina, maksan firman kortilla ja ajan auton, puran lastin ja lähden.

Väh kerran viikossa tulee viesti tule hakemaan ruokaa.

Mulla on siellä niitä karkkilaatikoita. On pizzaa, pastaa, salaattia jne.

Mun ystävällä on kirpputori.

Oon n joka 2 kk heillä kassalla.

Yhden työpäivän.

Mulla on siellä tavaroita takahuoneessa hinnoiteltuina. Kun heillä on tyhjiä pöytiä jäänyt vuokraamatta, laittaa mm mun tavaroita myyntiin.

Vuosi sitten myytiin kesämökki.

Vein syksyllä sinne yli 50 laatikollista myytävää.

Vierailija
24/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei? Hyvän ruoan eteen voi pari tuntia päivässä tehdäkin töitä. On sekin paremmin kuin kotona toimettomana laiskottelu ilman mitään palkkaa.

Se, ettei harmaan talouden tukeminen ole järkevää. Ja tuollainen orjatyöllisyys. Raksuttaako yhtään, että miksi tuollainen on sopimatonta?

Jos mä jostainb syystä joutuisin tuollaiseen, tekisin jotain kunnon källejä moiselle yrittäjälle. hankkisin jostain vaikka ripulibakteereja ja levittäisin niitä joka puolelle. Siinähän olisi terveysviranomaisten kanssa selitettävää, että mistä johtuu. Ei voisi oikein mua laittaa vastuuseen... 

Vierailija
25/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti?

En tietenkään. Miten rahoittaa muu eläminen.

Vierailija
26/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaen että asuminen taattu jollain tuella, ja että työtä tehdään rauhassa, kyllä voisin 8 tuntia olla. Mutta ei olisi laillista työn teettäjälle.

Pakon edessä ei ole kyse ihmisen omasta tahdosta?

Vierailija
27/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis tarjoilijaks edes normipalkalla.

Vierailija
28/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo totta kai jos sillä päivän vanhalla lounassalaatilla voi maksaa vuokran. C´mon työnantajat oikeastiko näin???

Vierailija
29/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene edes laillista.

Vierailija
30/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yksi pioneeri tekee edellä niin sitä muut seuraavat perässä. Kohta varmaan ruokakaupatkin alkaa maksamaan palkan myynnistä poistetuilla päiväystyotteilla kun kun Suomessa on taloudellisesti niin tiukkaa.

Vierailija
31/31 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaen että asuminen taattu jollain tuella, ja että työtä tehdään rauhassa, kyllä voisin 8 tuntia olla. Mutta ei olisi laillista työn teettäjälle.

Pakon edessä ei ole kyse ihmisen omasta tahdosta?

Minä tarvitsen sen 8h aikana kahvi+pulla tauon myös. Enkä todellaan syö vasta päivän jälkeen, saatan pitää muutaman muunkin tauon koska ajastani ei makseta. Ai niin ja minulla on aika erikoinen ruokavalio että sen mukaan sitten ne kaikki lounaat että minä varmasti saan palkkani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme