Minkä ikäisen vauvan kanssa voi käydä luennoilla?
Ja miten paljon hitaampi opiskelutahti? Kokemuksia tai sivusta seuraajien havaintoja?
Jos oletetaan että keskiverto vauva, ei koliikkia tms
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei voi viedä lähiopetukseen, koska lain mukaan opettaja on vastuussa sen lapsenkin terveydestä tunneilla. Eli vaikka sanoisit ottavasi vastuun, näin ei ole oikeasti, jos lapsesi vaikkapa tukehtuu leluunsa tai mitä tahansa tapahtuukin.
Voi, jos opettaja antaa luvan. Se tottakai kysytään.
Vierailija kirjoitti:
kuukauden ikäisen minusta
Kiitos! Vihdoinkin vastaus. ❤️ Ap
Raahaat varmaan tulevaisuudessa lapsen myös töihin mukaan?
Täh, ei se luento mikään lapsiparkki ole. Olisit käyttänyt kumia (tai siis vaatinut miestäsi käyttämään)! Miksi et jätä sitä isälle hoitoon luennon ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton, mutta minua ei ainakaan häiritse jos joku tuo vauvan luennolle. Kunhan vauva ei huuda, mutta sen luulisi olevan päivän selvää. Tähän tulee alapeukkua, mutta jos tulen raskaaksi ja saan vauvan, ainakin yritän opiskella vauvavuoden aikana (toki asia muuttuu jos tulee hankala vauva). Haluan valmistua mahdollisimman nopeasti, joten pyrin saamaan opintoja eteenpäin silloinkin.
Sama täällä. En rupea hidastelemaan jopa vuotta opinnoissa, jos mitenkään mahdollista. Vauvat nyt vaan kuuluvat elämään ja rauhallinen vauva ei ole itseäni koskaan häirinnyt oikeastaan missään. Ap
Minä minä minä. Vauvat eivät kuuluu luennoille. Miksi ihmeessä muiden opiskelijoiden pitäisi kuunnella kitisevää lastasi? Vie lapsi hoitoon ja anna muiden opiskella rauhassa.
Ihanaa, läppärin näppäimistön hakkaajien ja kaverien kanssa ääneen kailottajien lisäksi joutuu kuuntelemaan luennolla vielä vauvankin kitinää.
Kannattaisei tehdä vauvat vasta sen jälkeen, kun on koulut jo käyty.
Sitten tulet luennolle kun vauvan voi viedä päiväkotiin tai hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei voi viedä lähiopetukseen, koska lain mukaan opettaja on vastuussa sen lapsenkin terveydestä tunneilla. Eli vaikka sanoisit ottavasi vastuun, näin ei ole oikeasti, jos lapsesi vaikkapa tukehtuu leluunsa tai mitä tahansa tapahtuukin.
Voi, jos opettaja antaa luvan. Se tottakai kysytään.
Jos ope antaa luvan, hän ei ole tietoinen, missä vastuussa on. Ohjeistus kieltää lasten päästämisen tunneille.
Korona aikaan ei voi viedä ollenkaan.
Itse vei joskus parivuotiaan, mutta lapseni osasi olla tuollaisissa tilanteissa aivan hiljaa. Sai ihmettelyä osakseen. En tietenkään koko päiväksi veinyt, vaan ehkä pariksi tunniksi. Nyt hän on reipas tuore ylioppilas jo.
Lapset ja vauvat ei kuulu luennoille. Hankit vaikka hoitajan luennon ajaksi lapselle mutta et tuo sitä luennolle.
Vierailija kirjoitti:
kuukauden ikäisen minusta
Ihanasti jälkivuoto vielä menossa ja maito suihkuaa. Kiva keskittyä, kun on imettänyt yöllä 3h välein.
Vierailija kirjoitti:
Täh, ei se luento mikään lapsiparkki ole. Olisit käyttänyt kumia (tai siis vaatinut miestäsi käyttämään)! Miksi et jätä sitä isälle hoitoon luennon ajaksi?
Isä on tässä kuvitteellisessa tilanteessa luennon aikana töissä. Toki lapsi olisi isän kanssa kotona, kun isä isyyslomalla tai vanhempainvapaalla Ap
Haluat siis viedä pienen vauvan altistumaan mahd koronalle ja muille räkätaudeille joita kouluissa esiintyy paljonkin.
Miksi viedä luennoille, jos ei ole luentopakkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton, mutta minua ei ainakaan häiritse jos joku tuo vauvan luennolle. Kunhan vauva ei huuda, mutta sen luulisi olevan päivän selvää. Tähän tulee alapeukkua, mutta jos tulen raskaaksi ja saan vauvan, ainakin yritän opiskella vauvavuoden aikana (toki asia muuttuu jos tulee hankala vauva). Haluan valmistua mahdollisimman nopeasti, joten pyrin saamaan opintoja eteenpäin silloinkin.
Sama täällä. En rupea hidastelemaan jopa vuotta opinnoissa, jos mitenkään mahdollista. Vauvat nyt vaan kuuluvat elämään ja rauhallinen vauva ei ole itseäni koskaan häirinnyt oikeastaan missään. Ap
Mikään ei ole vittumaisempaa kuin vauva luentosalissa. Tai imettävä äiti ja vauva. Voi helekutti. Te olette itsekkyyden huippuja. Oma valinta hankkia vauva, siitä on seurauksia kuten se, että voi vähän opinnot viivästymään. Yhy yhy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä. Vauvat eivät kuuluu luennoille. Miksi ihmeessä muiden opiskelijoiden pitäisi kuunnella kitisevää lastasi? Vie lapsi hoitoon ja anna muiden opiskella rauhassa.
Pientä vauvaa ei voi viedä hoitoon. Miksei äiti saisi olla minä minä minä, sitähän sinäkin olet.
Hetas kirjoitti:
Lapset ja vauvat ei kuulu luennoille. Hankit vaikka hoitajan luennon ajaksi lapselle mutta et tuo sitä luennolle.
Tämä on aivan totta. Yhden ihmisen itsekkyys voi pilata usean muun oppimisen. Vauva on oma valinta, sillä on seurauksensa ja jos on niin kova tarve luennolle, että ei malta vuotta odottaa olisi ehkä kannattanut jättää jälkikasvu hankkimatta.
Sitä paitsi miten voit keskittyä luennolla jos on koko ajan lapsi hoidettavana.