Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa kotimaisten marjojen ostaminen, yli puolella ulkomaalaisista marjanpoimijoista korona.

Vierailija
03.08.2021 |

Kainuun sote testasi 74 ulkomaalaisen marjanpoimijan ryhmän: tartuntoja löytyi 44

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93b675fe-7cf4-4274-9123-e3dbf4b51f29

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko virus säilyä pakastemansikassa? Poimimme metsämarjat itse, mutta olen ostanut mansikoita kaupasta ja pakastanut. En ainakaan vielä ole sairastunut, vaikka olen syönyt niitä perkatessa tuoreena.

Tätäoli tulossa myös miettimään: onko virus ehtinyt kuolla ennen kaupan pakastemarjojen pakastamista? Herääköhän henkiin, kun sulatetaan, vai bakteeritko niin käyttäytyivät?

Vierailija
22/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika olematon riski saada tartunta marjoista. Mansikkakausi on jo ohitse. Silloin olisi ehkä pelottanutkin ostaa tuoreita marjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkamuunnos leviää pakastealtailla eikä hallitus tee asialle mitään.

Vierailija
24/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maa on kyllä yksi iso vitsi nykyään.

Vierailija
25/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko virus säilyä pakastemansikassa? Poimimme metsämarjat itse, mutta olen ostanut mansikoita kaupasta ja pakastanut. En ainakaan vielä ole sairastunut, vaikka olen syönyt niitä perkatessa tuoreena.

Laboratorioissa viruksia säilytetään pakastettuna. Teoriassa pakastettu virus säilyy vaikka maailman tappiin. Tosin en tiedä onko pakastimen pakkanen tähän riittävä.

Vierailija
26/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta *paskanjauhaminen! "Virus ei voi levitä poimittujen marjojen mukana."

Totta kai virus voi levitä minkä tahansa pinnan välityksellä, mihin koronavirusta on päätynyt, joko ilma/aerosolilevitteisesti tai kosketuskontaminaationa. Lisäksi virus voi elää erilaisilla pinnoilla jopa viikkoja. Elääkö virus marjoissa päivän vai kaksi viikkoa, siihen minulla ei ole vastausta. Joskin epäilen ajan olevan varsin pitkä.

Ei pidä paikkaansa, saksalaiset tutkivat jo aikoja sitten, että koronavirukset eivät säily tartuttamiskykyisinä pinnoilla.

https://yle.fi/uutiset/3-11301104

Sitä on kaikenlaista tutkimustulosta.

"Yllättävä tutkimustulos: korona voi tarttua kännykästä, setelistä tai pankkikortista jopa kuukauden ajan"

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3132731

Vierailija
27/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette vedä niitä marjoja keuhkoin, niin vatsan kautta ei tartu korona, mahahapot tappaa.

Pakastus ei tapa, mutta keittäminen tappaa. Siis viruksen ja toki syöjätkin.

Vierailija
28/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poimikaa itse! Kyllä löytyy!

Miten nerokas ehdotus! Oikeesti, monellakaan ei ole siihen mahdollisuutta vaan joutuu ostamaan!

Vierailija
29/29 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuollaan kaikki!!