Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimen arvelet nousevan hittinimeksi lähiaikoina?

Vierailija
17.08.2014 |

Meillä on nimi tytölle etsinnässä ja moni jo vuosia mielessä ollut nimi on hylätty kun on noussut viime vuosina niin suosituksi. Toki omakin nimimaku on paljon(!) muuttunut, mutta yllättävän moni aikaisempien vuosien lemppari on yhtäkkiä noussut suosituksi. Jos oltaisiin lapset saatu aikaisemmin ja nimetty silloisilla suosikkinimillämme, olisi muutaman vuoden sisään heidän nimensä yleistyneet huimasti ja monet nimistä pompanneet suorastaan hittinimiksi. Tätä ei toivota! Eli käyköhän taas niin, että kun mieleinen (ei niin yleinen) nimi vihdoin ja viimein nyt löytyy, se onkin jo kohta massanimi :-/ Näyttää olevan meidän nimimaulla varsin tuttu tilanne, höh!

Aikaisempia n. 10-1 vuoden takaisia lemppareita ovat olleet mm. Iida, Helmi, Lilja, Edith, Isla, Aava, Amanda, Saaga... Pojille taas mm. Onni, Eino, Vilho, Frans, Peetu jne.

Auttaisitteko kiitos meitä ja kertokaa veikkauksenne minkä nimien ennustatte kasvattavan suosiotaan muutaman seuraavan vuoden aikana! Tai mistä nimestä veikkaatte suorastaan hittinimeä? Jospa sitten jätämme ne nimet suosiolla väliin :)

Kommentit (257)

Vierailija
121/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:12"]kuulin viikonloppuna nimet 'eeva' ja 'aarre'. tenavan nimenä.

huh

Aarre on kanssa vanha nimi. Kun nimiin tottuu ei ajattele sen toista merkitystä. Vaikka Marja, sitä ei ajattele mustikkaa vaan naisen nimeä.

Vierailija
122/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo nousi suosituimpien nimien listalla rakettimaisesti sen jälkeen, kun Mika Häkkinen antoi sen poikansa nimeksi. Veikkaan, että Jimi voi olla lähitulevaisuuden nousija, koska Tero Pitkämäen vauva kastettiin juuri Jimiksi. Yksi nimi, joka saattaa myös nousta, on Taito (malli Ninja Sarasalon pojan mukaan).

Tyttöjen nimistä tuntuu, että Isla (josta tällä palstallakin on kirjoitettu monta ketjua) on vahvasti muuttumassa hittinimeksi. Toinen nouseva muotinimi taitaa olla Lumi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 14:33"]Mulla on tunne, että nämä nykyiset kansallisromanttiset suominimet (Aino, Onni) sekä mummonimet tulevat vähenemään ja tilalle tulee kansainvälisempiä nimiä. Seuraava suosikkeja:

Amelia, Emme, Salma, Lilian, Eloise, Fiona, Greta jne. Pojilla, Marius, Alvar, Amos, Marlo jne.

(Aavistukseni perustuu Keski-Euroopan sekä Demittäjien suosikkinimiin :D)

[/quote]

Demittäjien mieli ehtii muuttua.

Vierailija
124/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eero on melko suosittu, mutta on niin hyvä "perusnimi", ettei käytössä kulu, kuten moni muu E-kirjaimella alkava on kulunut.. Esim Eelis. Ei vaan kestä käyttöä samassa mittakaavassa.

Vierailija
125/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Hirviniemen ja Niina Lahtisen pikkutytöt ovat Tuulikki ja Annikki. Niistä tuskin ikinä tulee mitään "hittejä", mutta tosi virkistäviltä kyllä kuulostavat. On vähän enemmän luonnetta kuin monessa pikkusievässä muotinimessä.

Vierailija
126/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:52"]

Aku Hirviniemen ja Niina Lahtisen pikkutytöt ovat Tuulikki ja Annikki. Niistä tuskin ikinä tulee mitään "hittejä", mutta tosi virkistäviltä kyllä kuulostavat. On vähän enemmän luonnetta kuin monessa pikkusievässä muotinimessä.

[/quote]

Saattaapa tullakin hittejä, monesti julkkisten lasten nimistä tulee suosittuja.

Vierailija
127/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljo on tosi kiva nimi :) onks Viljoo näkyny?

Vierailija
128/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora

Vierailija
129/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:52"]

[/quote]

Saattaapa tullakin hittejä, monesti julkkisten lasten nimistä tulee suosittuja.

[/quote]

Tuskinpa. Ovat liian erikoisia tullakseen kovin suosituiksi. Sehän siinä just on kun suurin osa näistä muoti-nimistä on melko pliisuja tai "ihan kivoja", siksi ne helposti alkaakin kyllästyttää...

Vierailija
130/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliveria kuulee TOSI paljon. En tiedä tämän hetken suosituimmista nimistä, onko tämä niissä?

Vierailija
131/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Elina on kaunis nimi, miksi kukaan ei anna lapselleen sitä? (Mulla vaan poikia...)

Vierailija
132/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:08"]

Minusta Elina on kaunis nimi, miksi kukaan ei anna lapselleen sitä? (Mulla vaan poikia...)

[/quote]

Miksi ei esim Ainon sijaan anneta Elinaa? Tiedän tänäkin vuonna pari vauvaa, jotka on kastettu Ainoksi... Ei se nyt niin kaunis nimi ole, vai onko vaan pakko laittaa kun muillakin, ei ole omaa makua?

Vierailija
133/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:07"]

Oliveria kuulee TOSI paljon. En tiedä tämän hetken suosituimmista nimistä, onko tämä niissä?

[/quote]

Joo, top-kympissä on.

Vierailija
134/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia, Salli, Aada, Amanda,

Pyry, Viljami, Santeri, Kalevi

Vierailija
135/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 23:33"]Minua vähän huvittaa hittinimipelko, sillä hittinimien yleisyys on luokkaa 1-2% per kohortti, eli ei niitä hittinimisiä nyt kovinkaan paljoa loppujen lopuksi ole. Joskus 1900-l alussa hittinimi Juho sen sijaan oli hyvin yleinen ja sitä oli usealla kymmenellä prosentilla syntyneistä pojista. Silloin tosiaan oli vaarana, että luokalla oli hyvinkin monta Juhoa, nykyään kait jo se että on kaksi samannimistä lasta luokalla on harvinaisempaa kuin se, että kaikilla on eri etunimi. 

[/quote]

mun lapsen luokalla on kaksi Tiiu nimistä. Siis Tiiu? Miten on voinu osua samalle luokalle, on senverran pöljä nimi ettei kaimoja voi olla enempää.

Vierailija
136/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:08"]

[/quote]
Mä olen joskus ihmetellyt samaa! Todella kaunis nimi on, harmi kun sitä näkee niin harvoin.

Vierailija
137/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:08"]

[/quote] Mä olen joskus ihmetellyt samaa! Todella kaunis nimi on, harmi kun sitä näkee niin harvoin. [/quote]

Se oli 80-luvulla suosittu, ei siis tule vielä aikoihin suosioon uudestaan

Vierailija
138/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amanda tosiaan!!

Vierailija
139/257 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:55"]

Liisi tulee varmasti yleistymään, samoin Amalia.

[/quote]

Samaa mieltä! Tiedän jo kaksi pikkuista Amaliaa ja kaksi pikkuista Liisiä

Vierailija
140/257 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:08"]

[/quote] Mä olen joskus ihmetellyt samaa! Todella kaunis nimi on, harmi kun sitä näkee niin harvoin. [/quote]

Se oli 80-luvulla suosittu, ei siis tule vielä aikoihin suosioon uudestaan

[/quote]

Musta Elina kyllä kuuluu niihin (hienoihin) klassikkonimiin, jotka eivät ole erityisesti "muodissa" koskaan vaan joita annetaan tasaiseen tahtiin. Viime aikoina ei harmi kyllä ole useinkaan törmännyt Elinaan kasteilmoituksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä