Paha puisto
Miten soluttaudun leikkipuistoihin tuntematta ketään? Tyttöni on 7 kk ja risat eikä todellakaan ymmärrä puiston päälle mitään, mutta itselläni olisi kovakin hinku painella porteista sisään ja saada vihdoin joku "vauvakaveri"! Löysin itseni tänään säntäilemästä pitkin prismaa hiekkalelujen perässä, että pääsisin vihdoinkin ulkoilemaan. Tytölle kelpaa mikä vaan suuhun laitettava leluksi.. Itsehän olen kovasti kakkavaippa-keskustelujen vastainen, miten siis tunnistan puisto-sielunkumppanini jolle kelpaa puheenaiheena muutkin kuin kakan väri ja mitä lapsi syö ja monelta..?
Kommentit (6)
No sinne vaan, niin me on muutkin menty vaikka ei olla ketään tunnettu. :) Siitä se lähtee, ja kun varaudut siihen että ihmisiin tutustuminen tosiaan ottaa aikaa, niin et turhaan jännitä ja pety.
On myös seurakuntien perhekerhoja ja esikoisvauvakerhoja, siellä saa olla ihan sisätiloissa niin ei tartte sateessa värjötellä!
6 jatkaa, että olet vain oma itsesi, siellä kerhoissa on paljon erilaisia vanhempia ja lapsia, mielestäni aina on ollut kiva mennä sinne, vaikken sydänystäviä ole sieltä saanutkaan.
Mene sinne vaan ja tervehdi ihmisiä ja juttele hiukan niitä näitä.
Olen tutustunut moniin ihmisiin leikkipuistossa ja saanut oikeita ystäviäkin, joita tapaan myös ilman lapsia.
Lapsesi on pieni, mutta kyllä siellä tekemistä löytyy. Keinukaa vaikka sylikkäin ja mitäs laitteita siellä on, kokeilkaa. Ja ihan kohta lapsen voi istuttaa vauvakeinuun ellei jo nyt. Ja sitten kohta lumeen ja hiekkalaatikkoon. Isompien puuhien seuraaminen on myös vauvalle mukavaa.
No ihan sama ongelma. Tosin mun tyttö on kohta 9kk. Ahdistaa kaikki vauvakerhot ja puistot, vaikka hirveästi haluaisikin tutustua muihin äiteihin ja vauvoihin :'D