Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla karhea, luonnonkihara tukka

Vierailija
17.08.2014 |

Minkälainen hiusmalli teillä tällä hetkellä on? Mulla on aina ollut kerrostettu, nyt kasvatan ulos siitä mallista ja haluan tasapitkät, mutta kamalalta nämäkin vaan näyttävät. Joka pesun jälkeen pitäisi suoristaa, että hiukset saisi jotenkin järkevästi ja että ne olisivat hyväkuntoisen näköiset, mutta en halua enkä jaksa. Joten monesti ne ovat vain rumalla nutturalla.

Olen niin kateellinen ihmisille joilla on suorat hiukset, ottaisin vaikka ohuet hiukset (omani todella paksut) jos ne vaan olisivat suorat.

Kohtalotovereita?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt todella pitkät hiukset, ja pohdin vaan että pitäisikö leikata olkapäille ulottuviksi nämä. Hiukseni ovat niin paksut, pitkät ja kiharat, että näyttävät ja tuntuvat todella raskailta. Eikä siis ole mikään Sinkkuelämän Carrie-tukka vaan sellainen pörrökasa enemminkin.

Vierailija
2/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:03"]Mulla on nyt todella pitkät hiukset, ja pohdin vaan että pitäisikö leikata olkapäille ulottuviksi nämä. Hiukseni ovat niin paksut, pitkät ja kiharat, että näyttävät ja tuntuvat todella raskailta. Eikä siis ole mikään Sinkkuelämän Carrie-tukka vaan sellainen pörrökasa enemminkin.

[/quote]

Ap siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ja paksu, osittain kerrostettu. Itse saan kiharoista siistimmät ja sileämmät, kun vetäisen hiukset tiukalle nutturalle vielä vähän kosteana ja avaan aamulla. Kihara on paremman näköistä eikä sellaista pörröä kuin muuten olisi. Tää on aikamoinen pehko nimittäin. Suoristamisessa on niin kauhea työ etten enää vaivaudu, eikä niistä silloinkaan täysin sileitä saa.

Vierailija
4/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:59"]

Mulla on kerrostetusti leikatut olkapäille ulottuvat hiukset. En suorista koskaan. Saan jatkuvasti kehuja hiuksistani (ovat paksut ja hyväkuntoiset). 

[/quote]

Samoin. Usein pidän myös "sotkunutturalla", on kivan näköinen siistienkin vaatteiden kanssa.

Aloin arvostaa kiharoitani erityisen paljon vasta sitten kun sain tyttären jolla on piikkisuorat hiukset. NE on vaikeat.

Vierailija
5/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kohtalotoveri. tekstisi oli kuin suoraan omasta elämästäni huismallia myöten. olen kanssa ihan loppu ainaisen suoristusraudan kanssa heilumisen vuoksi, mutta se tuntuu olevan ainoa keino saada tämä pehko jotenkin hallintaan..kadehdin niitä, joiden hiukset kuivuvat suihkun jälkeen itsekseen kauniin sileiksi, kun itse joudun ensin kuivaamaan ja sitten suoristamaan ja tähän kaikkeen menee hirveästi aikaa tukan paksuudesta ja karheudesta johtuen.

Vierailija
6/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyehkö polkka ja pidän kiharana. Onhan sulla ap superkosteuttavat hoitoaineet? Suoristaminen tekee mun hiuksista vielä kuivemmat, joten sitä en suosittele arkeen.

Vierailija
7/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapäille ja kerrostetut. Kuivaan yleensä softerilla, käytän kiharaa korostavia tuotteita apuna. Tulee ihan kivan näköinen kiharapehko. :D Kuivashampoo taii hiuspuuteri lisäksi ja vähän pöyhii niin avot. Tykkään tällaisesta rennosta ja vähän sekaisesta lookista. Oli jonkun aikaa pitkätkin mutta kauhean raskaan näköiset ja kihara valuu latvoihin.

Vierailija
8/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sekä hyvin pitkä että ihan lyhyt tukka ja kaikissa on ollut puolensa. Minulla on luonnostaan korkkiruuvikihara, mutta sellaista suurta kiharaa, ei käkkärää. Hiuksia on lisäksi ihan käsittämättömän paljon neliösenttimetrillä, mikä joka kerta yllättää kampaajat työteliäisyydellään. Hius itsessään ei ole kovinkaan paksu, mutta hyvin jouhimainen kuitenkin.

Muutaman sentin tukka oli mukava suoruutensa takia, mutta ei sopinut kasvoihini niin hyvin. Sivuilta lyhyt ja päältä pöherö oli tyylikäs näin nuorelle naiselle, ei monella ollut sellaista tukkaa omasta takaa. Olkapäätasolla tukka oli vielä kihara, mutta sellainen venähtänyt painonsa takia. Hyvin pitkänä vain kymmenen senttiä latvasta tukka taipui kiharalle kostealla ilmalla, mutta yleensä laskeutui suorana alas selkää pitkin.

Ihan riippuu, että mitä haluat tukaltasi. Haluatko korostaa kiharaa, piilottaa, tukea kasvojen muotoa, pidätkö nutturoita tms, joiden kanssa kerrostettu tukka on hankala jne.

Vierailija
9/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:07"]Mulla on lyhyehkö polkka ja pidän kiharana. Onhan sulla ap superkosteuttavat hoitoaineet? Suoristaminen tekee mun hiuksista vielä kuivemmat, joten sitä en suosittele arkeen.

[/quote]

Mulla myös polkka enkä suorista todellakaan. Ihan kivat kiharat hiukset, ainakin on paksut. Kosteuttavat hoitoaineet ovat tärkeitä, itse löysin avun Luxeoil sarjasta.

Mitä aineita te käytätte?

Vierailija
10/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä te luonnonkiharat omaavat kostutatte hiuksianne? Mulla on ihan rutikuivat hiukset, joten ois kiva saada vinkkejä ja tuotesuositteluja (shampoo, hoitoaine jne.) :)

Vierailija
11/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kasvatan takaisin pitkiksi. Pahin on jo ohi ja hiukset yltää kiinni mutta tiedän tuon tuskan luonnonkiharan kanssa. Jatkuva suoristaminen kuluttaa hiusta ja hiukset ei pysy kuitenkaan koko päivää suorina :( Minulla ollut myös tasapitkää ja kerrostettua ja kerrostetusta pidin enemmän vaikka samalla lailla nutturalla niitä kuitenkin pidin. Luonnonkiharaa kyllä helpompi vääntää erilaisille kampauksille, jos vaan niitä jaksaisi tehdä : D

Vierailija
12/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapitkät, hieman yli hartioiden, pitenevät taakse. En vaihtaisi suoriin hiuksiin, vaikka kauan kestikin löytää oikea malli ja oikeat hiustuotteet.

Vierailija
13/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#5 Käyttää Tigin luonnonkiharoille hiuksille tarkoitettua sarjaa. Shampoon ja hoitsikan lisäksi yleensä vielä hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Käytän välillä noita hiuksiin jätettäviä hoitoja myös kuiviin hiuksiin. Sen verran karhea tukka että hyvin imee!

Esim. http://nettioutlet.fi/index.php?route=product/product&manufacturer_id=17&product_id=91338&limit=100

Vierailija
14/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli olkapäiden. Mutta jos hiukset suoristaisi, ne olisivat varmaan ainakin 15 cm pitemmät. Tämän huomaa esim. suihkusta tullessa tai sateen alle jäädessä... Mulla tarina on se, että hiukseni olivat kikkarat vauvaiästä n. 5-vuotiaaksi ja sen jälkeen kiharuusaste oli "vain" laineilla, mutta kun sain ekan lapseni vähän päälle parikymppisenä, hiukset alkoivat käkkäröityä uudelleen :o

Hiuksistani saa kivasti eri kampauksia. Helteiden aikaan ponnari on toki kaikkein vaivattomin, koska pitkät hiukset niskassa ovat lämmön kannalta kuin turkki... Tykkään pikku syheröistä, letistä tai parista-kolmesta letistä, ja sellanen nopsa nuttura syntyy niin, että ensin tehdään donitsilla ponnari ja sitten kierretään hiusten pituus donitsin ympäri löyhästi. Mulla ainakin tuo näyttää aika isolta nutturalta (en tykkää pienistä nupuista) ja kestää ihmeen hyvin!

Vierailija
15/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hyviä hiusnaamioita, ja suoristusrautaa :)

Vierailija
16/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät ja tasamittaiset luonnonkiharat ja hoidan ns. curly girl methodin mukaan hiuksiani. Olen tosi tyytyväinen, kuiva sotkupörrö on muuttunut kauniiksi korkkiruuveiksi. Aikaisemmin kokeilin kaikenlaisia keinoja, mm. mainittuja Tigin tuotteita, mutta ne eivät sopineet minun hiuksilleni yhtään. Jokaisen pitää kai vain kokeilla kunnes omalle tukalle sopivat tuotteet löytyy.

Vierailija
17/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 22:07"]Mulla on lyhyehkö polkka ja pidän kiharana. Onhan sulla ap superkosteuttavat hoitoaineet? Suoristaminen tekee mun hiuksista vielä kuivemmat, joten sitä en suosittele arkeen.

[/quote]

Mulla myös polkka enkä suorista todellakaan. Ihan kivat kiharat hiukset, ainakin on paksut. Kosteuttavat hoitoaineet ovat tärkeitä, itse löysin avun Luxeoil sarjasta.

Mitä aineita te käytätte?

[/quote]

Mulla myös lyhyt, kerrostettu polkka. Käytän aussien kosteuttavaa shampoota ja 3 minutes miraclea, hoitavaa muotovaahtoa (ei tahmaa) ja viimeistelyyn lorealin suolasuihketta. Sen avulla rutistelen itsepäiset kiharat kuosiin.

Vierailija
18/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset on puoleen selkään pitkät, paksut, kevyesti kiharat ja hyvin karheat. 

Huolehdin hiuksistani aika hyvin, esimerkiksi Joicon Intensive Hydrator Treatment -tehohoito kosteuttaa hiuksia tehokkaasti. Käytän tehokosteuttavia hoitoja useamman kerran viikossa, sekä joka pesun jälkeen jätettävää hoitoainetta, jonka sekaan sekoitan pisaran öljyä (tällä hetkellä käytän avokadoöljyä). Välillä teen useita tunteja kestäviä öljy- tai öljyä ja hiusnaamiota sisältävän sekoituksen muhituksia. Lisäksi esim. arganöljyä sisältävät latvaseerumit silottavat mukavasti. Tällainen tukka tuntuu vaativan myös silikoneja siletäkseen, katson yleensä, että niitä on ainakin jätettävissä. Shampooseen en silikoneja tahdo, kutittaa päänahkaa.

Yksi tärkeimpiä hiusteni ulkonäköön vaikuttaneita asioita on se, että olen ymmärtänyt alkaa nukkua hiukset nutturalla. Teen päälaelle nallenkorvanutturat iltaisin, kun hiuksessa on jäljellä vielä aavistus pesun jälkeistä kosteutta. Aamulla on kauniit, sileät, isot laineet sen kauhupörrön sijaan, mikä avonaisilla hiuksilla nukkumisesta seuraa. 

Vierailija
19/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipitkät kerrostetut.pelastus on kuiviin hiuksiin laitettava hiusöljy.en suorista koskaan.olen oppinut pitämään kiharoistani,vähän samanoloset kun sinkkiksen carriella

Vierailija
20/20 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerrostetusti leikatut olkapäille ulottuvat hiukset. En suorista koskaan. Saan jatkuvasti kehuja hiuksistani (ovat paksut ja hyväkuntoiset). Mulla oli tosi pitkään pitkät tasapitkät hiukset. Nykyiset näyttää paljon paremmilta.