Poimitteko mustikat käsin vai poimurilla?
Kommentit (16)
Poimurilla tulee pelkkää roskaa. Eli käsin.
Suomalaiset ovat selvästi ahkeraa marjastajakansaa.
Kerään myyntiin niin poimurilla koska saa enemmän. Putsaus tehdään kotona.
Käsin, koska on hauska tunne kuinka marja napsahtaa irti. Ja poimurilla tulee liikaa metsänroskaa.
Käsin jos ei ole paljon kerättävää. Ei sit tarvii siivota.
Käsin nostan sen pahvilaatikollisen mustikkaa marjamyyjän tiskiltä mukaani.
Jos pieniä määriä niin käsin. Jos pitää hyvästä sadosta saada pakkaseen ämpäritolkulla niin poimurilla.
En mitenkään kun ei ole mettässä täälläpäin marjoja mitä poimia.
Poimurilla saa niin hyvin etten ole käsillä kokeillutkaan
Sekä että. Aluksi käsin silloin, kun on vielä paljon raakoja, ja suurimmat puhdistettavat pensaitten alta ja muista paikoista. Paras poimuri on se, että jossa on paksut piikit ja kangaspussi, johon mahtuu pari litraa marjoja. Ei revi roskia niin paljon kuin muut. Sellaista ei enää taida olla missään myynnissä, kun ei kuviakaan löytynyt kuin perinnepoimurina.
Käsin nostin sangon sisälle tupaan kun se ovelle tuotiin. Mä inhoan marjojen poimimista ja ilomielin maksan jollekin siitä, että poimii mulle marjoja. Nytkin sain valmiiksi perattuja mustikoita 10l 50 eurolla.
Piti mennä torille mustikkaan, mutta kun kuulin, että thaikku poimijat ovat koronassa, joudun lähtemään metsään itse ;( ja juu luin myös, ettei korona tartu marjojen välityksellä. En usko. Virus kestää hyvin pakastamisenkin, miksi ihmeessä aivastus marjoihin, ei tartuttaisi niiden syöjää. Ja onhan se kiva, että tietää itse puhtain käsin poimineensa.
Vierailija kirjoitti:
Poimurilla tulee pelkkää roskaa. Eli käsin.
Sinulla on huono poimuri tai et osaa käyttää sitä. Ei hyvällä tule, ja sillä vaan napsitaan marjoja varvuista eikä haravoida koko metsää.
Käsin, poimin vain isoja, kuivan kesän pippurit jätän metsään