Mitä pysyvää rippilahjaksi tytölle?
Jotain mikä säilyisi läpi koko elämän. Idean "hyvyydestä" riippuen hinta 200 - 1500€.
Kommentit (18)
Hopeiset kynttilänjalat. Hintaa kaiketi 200 - 1000,- kappaleelta. Sen voi sitten kertoa kahdella, niin saa parin.
Joku kaunis koru. Itse sain Kalevalan Vanamo-kaulakorun. On ollut paljon käytössä
Itse ajattelin ruveta keräämään kummitytölleni jotain arvokkaampaa korusarjaa. :)
Kalevalakorua komppaan minäkin. Ostin omalle kummitytölleni Mike Monroen suunnittelemat, mikä hitsi ne oli, no sellaiset vähän rokahtavammat korut.
jos joku kallis koru, niin kannattaa olla täysin varma siitä, että tyttö tykkää. Muuten jää käyttämättä.
Jeesus ristillä figuri, tolla rahalla saa jo aika hienon. Rippilahjan PITÄÄ olla uskonnollinen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:59"]Kaunis koru, esim Kalevala
[/quote]Hä? Joku pakanakoru? mieti nyt vähän!!!
Kultasepänliikkeeseen lahjakortti, anna nuoren itse valita - saa ainakin mieluisan lahjan!
Rippilahjaksi joku muinaisuskontopakanakoru? Haloo!!! Kalevalakorutehdottajat heti täyttämään www.eroakirkosta.fi kaavaketta, oletteko ihan seonneita.
Rippilahjan pitää olla jotain kristillistä.
Koru on aina kaunis ajatus. Mutta sitten pitäisi valita sellainen, josta tyttö pitää. Eli viedä tyttö kauppaan ja antaa hänen valita. Muuten se voi jäädä lojumaan jonnekin laatikon pohjalle.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:33"]
Rippilahjaksi joku muinaisuskontopakanakoru? Haloo!!! Kalevalakorutehdottajat heti täyttämään www.eroakirkosta.fi kaavaketta, oletteko ihan seonneita.
[/quote]
Kalevala-korun Ilomantsin risti-riipus, aika sopiva.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:33"]
[/quote]
Kalevala-korun Ilomantsin risti-riipus, aika sopiva.
http://www.kalevalakoru.fi/fi/ilomantsin-risti-riipus
[/quote]
Ja kuka 15-vuotias käyttäisi tuota? Joku gootti ehkä.
Inhoan ylikaiken muutamia omia ja miehen sukulaisia kun KAIKESTA pitää aina jäädä jotain PYSYVÄÄ. Rippilahjaksi yritettiin tyrkyttää astiasarjoja, kun en niitä huolinut niin koruja, enkä vielä tänäkään päivänä käytä kuin paria korua. Sitten kaiken maailman synttärit, täysi-ikäisyys, pyöreät vuodet, joulut, tuparit, kihlajaiset, häät ..argh! Ja kaikkien pitää saada tuoda se paras jotain-pysyvää-lahja niin johan on kaikki kaapit täynnä eikä kaikkea ehdi käyttää. En myöskään pidä hopea-aterimista vain koska niistä kuuluu pitää. Olisi kiva jos ymmärrettäisi ettei kaikki ole materian perään ja huomioitaisi jos saajan tyyliä on enemmän "elämyslahjat" kuten syöminen, juominen, meneminen, matkustaminen, tekeminen jne. Oma angstini asiaa kohtaan meni kysymyksen vierestä joten kysykää lahjan saajalta toiveita! Itse olen pistänyt suurimman osan pysyvyyslahjoista pois.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:47"]Inhoan ylikaiken muutamia omia ja miehen sukulaisia kun KAIKESTA pitää aina jäädä jotain PYSYVÄÄ. Rippilahjaksi yritettiin tyrkyttää astiasarjoja, kun en niitä huolinut niin koruja, enkä vielä tänäkään päivänä käytä kuin paria korua. Sitten kaiken maailman synttärit, täysi-ikäisyys, pyöreät vuodet, joulut, tuparit, kihlajaiset, häät ..argh! Ja kaikkien pitää saada tuoda se paras jotain-pysyvää-lahja niin johan on kaikki kaapit täynnä eikä kaikkea ehdi käyttää. En myöskään pidä hopea-aterimista vain koska niistä kuuluu pitää. Olisi kiva jos ymmärrettäisi ettei kaikki ole materian perään ja huomioitaisi jos saajan tyyliä on enemmän "elämyslahjat" kuten syöminen, juominen, meneminen, matkustaminen, tekeminen jne. Oma angstini asiaa kohtaan meni kysymyksen vierestä joten kysykää lahjan saajalta toiveita! Itse olen pistänyt suurimman osan pysyvyyslahjoista pois.
[/quote]Tietystysti. Lahja on antajalle tärkeämpi kuin saajalle. Perverssiä, mutta totta.