Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ihmiset ette tee mitään

Vierailija
17.08.2014 |

elämillänne?

Siis jengi on ylipainoista, laiskaa sohvallaistuja porukkaa. Ihmiset menee töistä kotiin, istuu sohvalle syömään suklaata ja kattomaan telkkaria ja stalkkaamaan facebookissa. Sit valitetaan ku lihotaan ja masennutaan eikä raskaaksikaan tule. Wonder why....

Eikö teillä ole mitään kunnianhimoa? Mitään halua saavuttaa jotain hienoa, menestyä, tehdä jotain merkittävää, nauttia asioista....? Tuntea itsensä hienoksi tyypiksi joka osaa jotain siistiä? Ootteko ajatellu istua mummona keinutuolissa että olipa ihana elämä sohvan pohjalla. Söin suklaata ja 90-luvulla sipsiä. Oksettaa. 

Miten te saatte edes puolisoa? Kuka tollasesta kiinnostuu? Mitä tarjottavaa teillä on parisuhteelle? Ja ennen kaikkea, eikö teidän puolisot SANO teille asiasta?? Et eikö teitä kiinnosta a. pitää huolta itestä b. tehä elämällä jotain????

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa löhötä tänään sohvalla ja katsella komeita urheilijamiehiä telkusta. Haittaakse sua ap?

Vierailija
2/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:41"]

15: Eihän tämä ketju sitten sulle ollut tarkoitettu. Hienoa, että elämässäsi riittää sinulle tärkeitä asioita, pidät huolta lähimmäisistäsi ja panostat harrastuksiisi. Miksi edes vastasit tähän? Sinähän menestyt kaikissa niissä asioissa, mitä päivittäin teet. Kuten vaikka se leipominen.

AP

[/quote]
Koska kysyit, miksi emme tee mitään elämillemme! Sinä haluat, että luon uraa, teen jotain muuta kuin työtä ihan vain työnä jne., mutta kun minulla on ihan kokonainen, täysi elämä, johon ei oikein mahdu sinun vaatimuksiasi.

[/quote]

Mitä on minun vaatimukseni? Missä välissä sanoin että kaikkien pitäisi luoda uraa? Urakeskeinen ihminen ei todellakaan ole sellainen ketä minä erityisesti arvostaisin. Enemmänkin sinunlaisesi. Sinullahan on elämä niin täynnä puuhaa ettet ehdi istua sohvalla, eikä sinua nähtävästi edes kiinnosta. Mikä siis ongelma?

Varmaan itse et ole elämääsi sitten kuitenkaan tyytyväinen kun otat itseesi kommentin joka ei ole edes kohdistettu sinunlaisellesi. Nostan hattua, että ehdit noinkin paljon tehdä arjessasi. Tosin viestin sävystä päätellen et ehkä kuitenkaan nauti arjestasi.

Menestyksellä ja kunnianhimolla tarkoitan että ihminen tekee mitä tahansa asiaa (oli se sitten työ tai harrastus tai avustustyö tmv.), kokee itsensä tärkeäksi, ja saavuttaa tavoitteita joihin ei välttämättä edes uskonut kykenevänsä.

[/quote]

Hyvä ap, sinä itse kysyit "miksi ihmiset ette tee mitään elämillänne?...Eikö teillä ole mitään kunnianhimoa? Mitään halua saavuttaa jotain hienoa, menestyä, tehdä jotain merkittävää, nauttia asioista....? Tuntea itsensä hienoksi tyypiksi joka osaa jotain siistiä? Ootteko ajatellu istua mummona keinutuolissa että olipa ihana elämä sohvan pohjalla. ..Miten te saatte edes puolisoa? Kuka tollasesta kiinnostuu? Mitä tarjottavaa teillä on parisuhteelle? Ja ennen kaikkea, eikö teidän puolisot SANO teille asiasta?? Et eikö teitä kiinnosta a. pitää huolta itestä b. tehä elämällä jotain????"

Vastasin parhaani mukaan kysymyksiisi. Huomaatko, minulla ei ole mitään tarvetta tuntea itseäni hienoksi tyypiksi, joka on saanut aikaan jotain siistiä. Eikä minulla ole kunnianhimoa.

Silti minulla on upea elämä, jossa saan aikaan asioita, joista sinä joudut vain näkemään unta, koska et osaa elää elämääsi vaan suoritat sitä. Mieti, onko elämäsi minkään arvoista, jos elät sen vain ollaksesi mieliksi jollekin sellaiselle, joka ei koskaan ole tyytyväinen. Sinulle itsellesi!

Mieluummin pieni elämä ja tyytyväinen ihminen sitä elämässä kuin sinun suorituksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunko ongelmasi tämä on? Menepäs nyt vaikka ulkoiluttamaan naapurin mummoa tai tekemään jotakin muuta hyödyllistä ja anna muiden olla niinkuin parhaaksi katsovat.

Vierailija
4/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta naapurin mummoa ulkoiluttaa, mulla on kyllä ihan omat kiinnostuksen kohteet joihin elämääni ja aikaani kulutan. Tässä samalla projektiani työstäessä taustalla pauhaa joku laihdutusohjelma, joka vaan pisti tätä asiaa miettimään.

Sääli vaan, kun ihmiset heittää elämänsä roskiin, tai siis sohvalle.

Vierailija
5/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP osuu naulan kantaan, mutta tosiasia on se että energiset ja aktiiviset ihmiset ovat vähemmistö.

Iso osa ihmisistä on hiukan hitaalla käyviä, yksinkertaisempia tapauksia joille riittää vähempi. Viikon kohokohta voi olla joku kissan tekemä hauska juttu tai lauantaimakkara. He eivät tule kaipaamaan elämyksiä nyt eikä kiikkustuolissa.

Vierailija
6/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tää asenne, mikä aloittajalla on, on aina yhtä ihastuttava. Sehän tosiaan ei ole mitään elämää, että käydään töissä, huolehditaan lapset, lemmikit ja koti (SARKASMIA). Ap ottaa nämä kaikki itsestäänselvyytenä, joka ei vaadi ihmisiltä minkäänlaisia ponnisteluja eikä ole minkään arvoista. Vain siltä, että miltä näyttää ja miltä elämä näyttää, on jotain merkitystä. Hänelle ei pälkähdä mieleen, että joku voi arvostaa aivan eri asioita elämässään.

Vierailija
7/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voiko sellasen ihmisen itsetunto olla terve? Tuskin tekevät niin kuin "itse parhaaksi katsovat" vaan ovat vaan laiskoja ja saamattomia.

Toi telkkarinkaan nainen ei halua seksiä koska on niin kamala olla omassa kropassaan. Onko se nyt sit ylpeä itsestään, kunnioittaa ja rakastaa itseään? Tuskin. Eikä ole nämä naiset (tai miehet) harvassa valitettavasti. Elämä on liian helppoa. Ruoka liian saatavilla.

Toisaalta, muiden on helpompi menestyä kun ei ole kilpailua, kiitos näiden sohvaperunoiden.

Vierailija
8/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä puhut? Et minusta ainakaan. En muuten tunne yhtään kuvaamaasi ihmistä. 

Kun minun tekisi joskus mieleni kysyä, miksi ihmiset ette tee mitään, se tarkoittaisi henkisen kehityksen eteen. Minulla on paljon tuttuja, jotka ovat kyllä valmistuneet korkeakoulusta, mutta sen jälkeen ovat keskittäneet elämänsä punttisalin, aerobikin, pallopelien, puutarhan ja kodinhoidon ympärille. He , ja kodit ovat kyllä kauniita. Mutta missä on henkinen eteneminen. Aika harvalla on kulttuuriharrastuksia, harva jaksaa tehdä tiedettä työn ohella, monikaan ei tunnu edes lukevan kirjoja. Tätä en ymmärrä.

Vierailija
9/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelle tämä avaus on suunnattu?

Vierailija
10/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ap! Porukka on ihan 'nössöä' nykyään. Valitetaan ja valitetaan.. valitetaan omista vaivoista, kun sitä ja tätä särkee ja ei voi tehdä mitään kun särkee. Ja voi voi kun töissä on rankkaa, ei jaksa tehdä mitään muuta kuin löhötä sohvalla.

Monilla fyysinen kunto on aivan järkyttävän huonolla tasolla kun vaan istutaan ja maataan ja ajetaan autolla töihin ja kauppaan. Siitä se 'vaivaisuus' tulee ja monille myös ylipaino. Ja syödään eineksiä ja juodaan limuja. Elimistö kuormittuu lisäaineilla. Ja joo, voi voi kun ei tule raskaaksikaan vaikka ollaan jo yli vuosi yritetty.

Tämmöinen porukka ei olisi pärjännyt voivotteluineen muutama vuosikymmen sitten.

Mun mielestä ihminen on luotu liikkumaan, elimistö tarvitsee fyysistä rasitusta. Ja ravinnon pitää olla mahdollisimman vähän prosessoitua, lisäaineita mahdollisimman vähän. Tuntuu siltä, että pizzeriassa ym. pikaruokaloissa käynti pari kertaa viikossa on joillekin normaalia. Itse käyn ehkä kerran - pari vuodessa.

Vierailija
11/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sehän tosiaan ei ole mitään elämää, että käydään töissä, huolehditaan lapset, lemmikit ja koti" Kyllä mä ehdin näiden asioiden lisäksi myös saavuttaa itselleni tärkeitä asioita. Noilla nyt lähinnä selitellään sitä sohvalla istumista. Eikä siinä mitään, jos elämässä on nämä em. asiat ja illalla haluaa istua sohvalla. Toivottavasti vaan se sohvalla lihominen ei ole pois näistä em. asioista, kuten se hyvin todennäköisesti on. Kuten tälläkin naisella, se vie seksielämän.

Seiskalle voi todeta, että ainakin he tekevät JOTAIN. Jotain tervettä, josta saavat itselleen fyysisesti hyvän olon ja menestyksen tunnetta (itsetunnolle hyväksi).

Vierailija
12/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et osaa aloittaa lausetta isolla alkukirjaimella?

Vierailija
13/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:26"]

Mut voiko sellasen ihmisen itsetunto olla terve? Tuskin tekevät niin kuin "itse parhaaksi katsovat" vaan ovat vaan laiskoja ja saamattomia.

Toi telkkarinkaan nainen ei halua seksiä koska on niin kamala olla omassa kropassaan. Onko se nyt sit ylpeä itsestään, kunnioittaa ja rakastaa itseään? Tuskin. Eikä ole nämä naiset (tai miehet) harvassa valitettavasti. Elämä on liian helppoa. Ruoka liian saatavilla.

Toisaalta, muiden on helpompi menestyä kun ei ole kilpailua, kiitos näiden sohvaperunoiden.

[/quote]

Ei ole kilpailua? Missä todellisuudessa elät?

Vierailija
14/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä; ei mulla oo puolisoa.

Vierailija
15/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:35"]Älä yleistä; ei mulla oo puolisoa.

[/quote]

Eikä töitä.

Vierailija
16/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, meillä ei edes ole sohvaa, missä löhötä. Mutta kun minulla ei ole aikaa tehdä mitään elämälleni! On lapset ja hoidorumba, työpaikka, työmatkat, vanha isoäiti, jonka luona käyn kahdesti viikossa, mamulasten läksytunti kahdesti viikossa (vapaaehtoishomma, siitä voisin kyllä luopua, jos on tärkeämpi tehdä elämälle jotain), koiran ulkoiluttaminen, siskonlapset meillä hoidossa joka torstai-ilta (sisko opiskelemassa), ruuanlaitto ja muut kotityöt, parisuhde ja ylipäätään muutama ihmissuhde (ystäviä näen viikottain, siitäkin varmaan voisi nipistää vähän oikealle elämälle) ja sitten on vielä tuo piha, jota on kiva hoitaa.

Olen liian nössö, en jaksa ap;n tavoin menestyä ja tehdä jotain elämälle. Väitöskirjan tein, mutta se ei ole nykypäivänä mitään. Ja todella noloa, mutta nautin leipomisesta, mutta se täytyy varmaan nyt jättää, koska sekään ei ole ap:lle oikeaa elämää.

Vierailija
17/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut jo sen puolison. Enkä ole lihava vaikka sohvalla makaankin. Mitähän merkittävää mä tässä nyt voisin sitten alkaa tekemään? Naapurin mummojakaan kun ei tarvi ulkoiluttaa.

Vierailija
18/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: Eihän tämä ketju sitten sulle ollut tarkoitettu. Hienoa, että elämässäsi riittää sinulle tärkeitä asioita, pidät huolta lähimmäisistäsi ja panostat harrastuksiisi. Miksi edes vastasit tähän? Sinähän menestyt kaikissa niissä asioissa, mitä päivittäin teet. Kuten vaikka se leipominen.

AP

Vierailija
19/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 20:32"]

Tämmöinen porukka ei olisi pärjännyt voivotteluineen muutama vuosikymmen sitten.

[/quote]

Kyllä olisi. Ei ihmiset ennen vanhaan olleet sen kummempia kuin nykyisinkään. Silloin ei tosin istuttu telkkarin tai tietokoneen edessä iltaisin, kun niitä ei ollut. Onhan se selvää, että tiettömän taipaleen päässä olevassa sähköttömässä taloudessa tehdään eri asioita kuin nykyisessä kaupunkitaajamassa. Ennen ei myöskään pohdittu toisten ihmisten sisällyksetöntä elämää, kun arki vaati kaikilta niin paljon. En usko, että 1900-luvun taitteessa syntynyt mummoni esimerkiksi olisi pohtinut, miksei naapurin Lyyli sheivaa alapäätään tai mitä se Make tarkoitti sanoessaan LOL.

Vierailija
20/34 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laiska ja lihava johon tähän ketjuun vastaa (tunnistaa itsensä aloituksesta) vastaa vain selitelläkseen itselleen omaa tilannettaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän