Babyshowereiden järjesjestäminen korona-aikana
Järjestäisittekö babyshowerit korona-aikana läheiselle? Mielipiteitä?
Kommentit (51)
Meidän ystäväpiirissä lapset ovat syntyneet vuosina 2002-2014 ja kenelläkään ei ole moisia juhlia ollut. On Suomessa aika uusi ilmiö.
23, mun eka syntyi 2004 ja oli ollut jo monia vuosia tuokin juhla jo käytössä .
Samaa toitotan kuin Helanderin haukkumisketjussa: tää suomalainen mentaliteetti on jotenkin sairas.
Siis babyshowereissa on tarkoitus kaveriporukalla muistaa lämpimästi tulevaa äitiä, hehkuttaa hänen raskauttaan ja tulevaa vauvaansa. Gender reveal partyissa myös ollaan innoissaan tulevasta vauvasta ja juhlitaan sitä! Mikä sen ihanampaa?
Te, jotka ette tällaisia juhlia kaipaa, varmasti olettekin sen kertoneet ystävillenne. Mutta on paljon meitä, jotka haluamme olla mukana juhlimassa ystävämme raskautta ja tulevaa vauvaa.
Mitä sitten, jos tapa on jenkeistä? Oletteko koskaan ajatelleet, että ehkä siellä tässä tapauksessa onkin asiat paremmin. Ei jätetä tulevaa äitiä yksin. Ei syyllistetä, kuten Suomessa on tapana "raskaus ei ole sairaus", "ennenkin synnytettiin saunassa ilman kivunlievitystä".
Ehkä Suomen tapa ei vaan ole ollut kovin hyvä ja onneksi, ONNEKSI asiat muuttuvat. Edelleen, mikä sen ihanampaa, kuin juhlia tulevaa vauvaa❤️
Ps. Pitäisin pienet babyshowerit näin korona-aikaan:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En järjestäisi enkä koskaan halunnut itsellenikään sellaisia, korona tai ei. Noloa jenkkipelleilyä koko homma.
Ainakaan en järkkäisi kenellekään yllärinä nyt tässä pandemiatilanteessa, on pakko kysyä ihmiseltä itseltään, mitä mieltä on asiasta. Mä en raskaana nyt todellakaan haluaisi isoa porukkaa kokoon.
Mulla on neljä lasta ja en olisi ikinä halunnut moisia teennäisiä juhlia. Kahvilla kyllä kaverit kävivät.
En mäkään, mutta jos joku ystäväni haluaisi , en arvostelisi teennäisiksi vaan järjestäisin
Mutta ehkä mulla juuri siksi on paljon ystäviä, että hyväksyn erilaisetkin näkemykset asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En järjestäisi enkä koskaan halunnut itsellenikään sellaisia, korona tai ei. Noloa jenkkipelleilyä koko homma.
Ainakaan en järkkäisi kenellekään yllärinä nyt tässä pandemiatilanteessa, on pakko kysyä ihmiseltä itseltään, mitä mieltä on asiasta. Mä en raskaana nyt todellakaan haluaisi isoa porukkaa kokoon.
Mulla on neljä lasta ja en olisi ikinä halunnut moisia teennäisiä juhlia. Kahvilla kyllä kaverit kävivät.
En mäkään, mutta jos joku ystäväni haluaisi , en arvostelisi teennäisiksi vaan järjestäisin
Mutta ehkä mulla juuri siksi on paljon ystäviä, että hyväksyn erilaisetkin näkemykset asioista.
Ja näköjään edelläni joku olikin juuri tavallaan samasta asiasta kirjoittanut.
Suomeksi "babyshower" on varpajaiset.
Käyttäkää weetee-juntit oikeita ternejä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö varpajaiset ole se juhla, kun mies karkaa ryyppäämään ja jättää juuri synnyttäneen vaimonsa huolehtimaan vauvasta?
Vierailija kirjoitti:
Sori juntti, varpajaiset on bileet isälle ja babyshowerit päiväkahvittelua äidille, nyt sinäkin tiedät etteivät tarkoita samaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään nolompaa kuin babyshowerit tai gender reveal partyt. Ihan oikeasti, maailma ei pyöri teidän syntymättömien lastenne ympärillä eikä kaikkea jenkkipas*aa tarvitse matkia.
Olen vela, mutta olen ollut järjestämässä monia babyshowereita. Tykkään olla mukana ystävieni elämän merkittävissä tapahtumissa, ja äidiksi tuleminen on aika iso juttu. Ei ole ollut jenkkityylisiä leikkejä eikä kavereiden kerjäämistä, vaan yhdessäoloa ja odottavan äidin hemmottelua.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vauvaa tarvitaan vauvasuihkuun?
Yksi golden shower on parempi kuin sata babyshoweria
AP: odotan esikoista ja olisi kiva yllätys, jos järjestettäisiin -hyvää syötävää ja pienen tärkeän porukan näkemistä esim. piknikin muodossa tai muuten ulkona. Mitään krääsää en odota.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään nolompaa kuin babyshowerit tai gender reveal partyt. Ihan oikeasti, maailma ei pyöri teidän syntymättömien lastenne ympärillä eikä kaikkea jenkkipas*aa tarvitse matkia.
Asenteesi on kauhea. Järkyttävä suoraan. Lapsi on aina ilonaihe mutta sinusta varmasti syntymäpäivät, palkkapäivä ja työpäivä tai oikeastaan koko elämä on niin noloa ja turhaa. Kotona ei kannata syödä eikä ravintolassa, on se niin turhaa. Et olisi kauaa lähipiirissäni etkä ystäväni, vaikken baby showereita ole koskaan juhlinut. Mikä siinä on niin vaikea iloita toisen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Samaa toitotan kuin Helanderin haukkumisketjussa: tää suomalainen mentaliteetti on jotenkin sairas.
Siis babyshowereissa on tarkoitus kaveriporukalla muistaa lämpimästi tulevaa äitiä, hehkuttaa hänen raskauttaan ja tulevaa vauvaansa. Gender reveal partyissa myös ollaan innoissaan tulevasta vauvasta ja juhlitaan sitä! Mikä sen ihanampaa?
Te, jotka ette tällaisia juhlia kaipaa, varmasti olettekin sen kertoneet ystävillenne. Mutta on paljon meitä, jotka haluamme olla mukana juhlimassa ystävämme raskautta ja tulevaa vauvaa.
Mitä sitten, jos tapa on jenkeistä? Oletteko koskaan ajatelleet, että ehkä siellä tässä tapauksessa onkin asiat paremmin. Ei jätetä tulevaa äitiä yksin. Ei syyllistetä, kuten Suomessa on tapana "raskaus ei ole sairaus", "ennenkin synnytettiin saunassa ilman kivunlievitystä".
Ehkä Suomen tapa ei vaan ole ollut kovin hyvä ja onneksi, ONNEKSI asiat muuttuvat. Edelleen, mikä sen ihanampaa, kuin juhlia tulevaa vauvaa❤️
Ps. Pitäisin pienet babyshowerit näin korona-aikaan:D
En välttämättä pitäisi babyshowereita nyt mutta muuten olen kanssasi 1000% samaa mieltä. :)
No omasta mielestäni ei ole kovin järkevää pitää nyt kyseisiä juhlia. Itsellä ei ainakaan tulisi mieleen. Minusta se olisi vastuutonta. Mutta, tämä on toki vain mun mielipide :)
En missään tapauksessa järjestäisi enkä haluaisi edes että järjestetään nyt kun on korona. Jos nyt vähääkään ajattelee raskaana olevaa, niin ei järjestä.
Vierailija kirjoitti:
No omasta mielestäni ei ole kovin järkevää pitää nyt kyseisiä juhlia. Itsellä ei ainakaan tulisi mieleen. Minusta se olisi vastuutonta. Mutta, tämä on toki vain mun mielipide :)
Etkö sä näe ketään tällä hetkellä? Itse olen jopa ylivarovainen kun ei tiedä vaikutuksia vauvaan ja silti joku 5 ihmistä ulkona olisi kiva ylläri. Väitämpä että olet isommissa ihmisjoukoissa tälläkin hetkellä säännöllisesti T:aiemmin kommentoinut