juoko mieheni liikaa
Juo noin joka pe ja la 2-3 olutta. Muuten ei mitään. Katsoisitteko moista?
Kommentit (12)
Toihan on vähän. Siis ihan oikeasti. Tuttavapiirissä tuntuu olevan ihan yleistä, että mies juo arki-iltoina tuon määrän ja vkonloppuna enemmän tai ainakin ne pari- kolme.
Ei juo, mutta jos määrä alkaa nousta, niin sitten juo.
Ok määrä. Mieheni juo noin saman, tehnyt jo 10v noin. On hoikka ja urhellinen nelivitonen.
Mies on juonut saman määrän jo 3-4 vuoden ajan. Harrastaa oluita...tai olutkulttuuria. Siis erilaisia oluita eri lämpötiloissa ja erilaisista laseista. En pahemmin ymmärrä siitä maailmasta. Ympäri maailmaa nuo valmistajat näyttävät olevan. Kehuu aina joskus innoissaan jotain stout sitä tätä. Inhoan itse olutta. Ap
Mielestäni juo todella vähän! Mä juon itsekin enemmän, ja mieheni juo reippaastikin enemmän. Eikä olla alkoholisteja.
sekä mun että mieheni suvussa alkoholi kuuluu elämään, eikä yhtäkään juoppoa löydy kummankaan suvusta.
Myös meidän ystävä- ja tuttavapiirissä on tapana nauttia alkoholia toisinaan reilustikin, eikä todellakaan pyöritä missään deekupiireissä.
Esim tänään mieheni rakensi terassia kaverinsa kanssa meidän takapihalla, ja kyllä ne molemmat varmaan 6 olutta joi siinä päivän mittaan. Kumpikaan ei ollut humalassa. Ja tällä hetkellä mies ja lapset ovat nukkumassa ja mä istuskelen tässä takapihalla siideritölkin kanssa. (ja fiksailen työvuorolistoja)
Kerrottakoon sen verran vielä että täysin normaali perhe ollaan, mies yrittäjä ja minä ravontolapäällikkö, lapset päiväkoti- ja eskari-ikäisiä. Omakotitalo, kaksi autoa ja kesämökki viittä vaille valmis. Ja samanlaisia keskiluokkaisia perheitä on kaikki ystäväperheetkin.
Mä juon viikossa keskimäärin 1-10 alkoholiannosta, mies 2-20. Noin suunnilleen. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa lapset menee mummolaan ja me miehen kanssa riipastaan pienet kännit. Muuten juodaan silloin tällöin ruoan kanssa oluet tai lasit viiniä, viikonloppuisin yleensä juodaan muutamat illalla hyvässä seurassa. Me vietetään varsinkin näin kesäisin paljon aikaa ystävien kanssa, grillaillaan ja istuskellaan pihalla, lapset leikkii keskenään ja aikuiset ottaa pari olutta/siideriä/viinilasillista. Ei ongelmaa
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:47"]Mielestäni juo todella vähän! Mä juon itsekin enemmän, ja mieheni juo reippaastikin enemmän. Eikä olla alkoholisteja.
sekä mun että mieheni suvussa alkoholi kuuluu elämään, eikä yhtäkään juoppoa löydy kummankaan suvusta.
Myös meidän ystävä- ja tuttavapiirissä on tapana nauttia alkoholia toisinaan reilustikin, eikä todellakaan pyöritä missään deekupiireissä.
Esim tänään mieheni rakensi terassia kaverinsa kanssa meidän takapihalla, ja kyllä ne molemmat varmaan 6 olutta joi siinä päivän mittaan. Kumpikaan ei ollut humalassa. Ja tällä hetkellä mies ja lapset ovat nukkumassa ja mä istuskelen tässä takapihalla siideritölkin kanssa. (ja fiksailen työvuorolistoja)
Kerrottakoon sen verran vielä että täysin normaali perhe ollaan, mies yrittäjä ja minä ravontolapäällikkö, lapset päiväkoti- ja eskari-ikäisiä. Omakotitalo, kaksi autoa ja kesämökki viittä vaille valmis. Ja samanlaisia keskiluokkaisia perheitä on kaikki ystäväperheetkin.
Mä juon viikossa keskimäärin 1-10 alkoholiannosta, mies 2-20. Noin suunnilleen. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa lapset menee mummolaan ja me miehen kanssa riipastaan pienet kännit. Muuten juodaan silloin tällöin ruoan kanssa oluet tai lasit viiniä, viikonloppuisin yleensä juodaan muutamat illalla hyvässä seurassa. Me vietetään varsinkin näin kesäisin paljon aikaa ystävien kanssa, grillaillaan ja istuskellaan pihalla, lapset leikkii keskenään ja aikuiset ottaa pari olutta/siideriä/viinilasillista. Ei ongelmaa
[/quote]
Pysyttekö hoikkina?
Mun avomies juo joka arki-ilta 4-5 olutta ja viikonloppuisin pe ja la joku 8-10 olutta per päivä ja toi on musta liikaa. Ite juon ehkä kerran tai kaks kertaa kuukaudessa viiniä ja siideriä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:28"]Mun avomies juo joka arki-ilta 4-5 olutta ja viikonloppuisin pe ja la joku 8-10 olutta per päivä ja toi on musta liikaa. Ite juon ehkä kerran tai kaks kertaa kuukaudessa viiniä ja siideriä.
[/quote]
Tää kuulostaa jo aika pahalta. Itse en kattelis kauaa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:30"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 01:28"]Mun avomies juo joka arki-ilta 4-5 olutta ja viikonloppuisin pe ja la joku 8-10 olutta per päivä ja toi on musta liikaa. Ite juon ehkä kerran tai kaks kertaa kuukaudessa viiniä ja siideriä.
[/quote]
Tää kuulostaa jo aika pahalta. Itse en kattelis kauaa.
[/quote]
Niinpä niin, oon itsekin miettinyt kannattaako jäädä kattelemaan. Mies on 25v, mitähän noi määrät olis 20 vuoden päästä.. Ollaan juteltu asiasta sata kertaa ja aina silloin vähentää vähäksi aikaa ja palaa sitten taas normaaliin. Taitaa olla jo niin koukuttunut tohon oluen juomiseen ettei enää voi olla täysin ilman päivää tai paria pidempään. Huoh. Juo kuulemma sen takia kun se on niin hyvän makuista, ei siis tule humalaan noista.
ei, jos ei määrä kasva