Sopiva summa lahjakorttiin pojan luokkakaverin synttärilahjaksi?
11 vuotta täyttävä poika haluaa lahjakortin synttärilahjaksi. Ei ole mikään poikani bestis emmekä ole heidän perhetuttujaan. Mikä on sopiva summa?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:06"]
5e on niin paska lahja tuon ikäiselle! Kun lapsi on alle kouluikäinen niin silloin ehkä menis 5 euron lahja mut ei lahjakorttina eikä varsinkaan 11-vuotiaalle! Paitsi jos haluaa ettei lapsi saa enää tuolta lahjansaajalta synttärikutsuja..
[/quote]
Ai. Kun täällä puhutaan häälahjoista, niin hääpari ei saisi odottaa mitään lahjoja. Emmekä mekään lahjojen vuoksi häitä viettäneet. Mutta kun on kyse 11-vuotiaan kakaran synttäreistä, niin ne järjestetäänkin vain ja ainoastaan rahan kiilto silmissä? Ja kaverit määritellään sen mukaan, kuka antaa eniten rahaa? Hienot kasvatusperiaatteet teillä!
[/quote] No voi sun vidu mitä rivien välistä tulkintaa taas! Mun 11v ja hänen kaverit haluaa usein lahjaksi lahjakortin urheilukauppaan ja mitä hittoa sieltä saisi viidellä eurolla?? 20 eurolla sentään saa jalkapallon tms.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:02"]
5-10 euroa. Jos ottaa huomioon, että häissämme iso osa vieraista antoi pariskuntana yhteensä 50 euroa, eli 25 euroa per henkilö, kun ruokakin jo maksoi 55 euroa/vieras, niin 20 euroa lapsen kaverisynttärilahjaksi on ehdottomasti liikaa.
[/quote]
Seuraavan kerran laita ruokalista hintoineen siihen kutsun kylkeen. Tietävät laittaa oikean summan. Eivät kuvittele olevansa vieraina juhlimassa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:06"]
5e on niin paska lahja tuon ikäiselle! Kun lapsi on alle kouluikäinen niin silloin ehkä menis 5 euron lahja mut ei lahjakorttina eikä varsinkaan 11-vuotiaalle! Paitsi jos haluaa ettei lapsi saa enää tuolta lahjansaajalta synttärikutsuja..
[/quote]
Ai. Kun täällä puhutaan häälahjoista, niin hääpari ei saisi odottaa mitään lahjoja. Emmekä mekään lahjojen vuoksi häitä viettäneet. Mutta kun on kyse 11-vuotiaan kakaran synttäreistä, niin ne järjestetäänkin vain ja ainoastaan rahan kiilto silmissä? Ja kaverit määritellään sen mukaan, kuka antaa eniten rahaa? Hienot kasvatusperiaatteet teillä!
[/quote] No voi sun vidu mitä rivien välistä tulkintaa taas! Mun 11v ja hänen kaverit haluaa usein lahjaksi lahjakortin urheilukauppaan ja mitä hittoa sieltä saisi viidellä eurolla?? 20 eurolla sentään saa jalkapallon tms.
[/quote]
En koe, että olen velvollinen maksamaan kenenkään lapsen kaverin urheiluharrastuksia. Minusta ei ole korrektia opettaa lapsia arvostelemaan kavereita lahjonnan perusteella. On myös nuivaa toivoa kavereilta lahjaksi rahaa tai lahjakortteja.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:16"]
5-10 euroa. Jos ottaa huomioon, että häissämme iso osa vieraista antoi pariskuntana yhteensä 50 euroa, eli 25 euroa per henkilö, kun ruokakin jo maksoi 55 euroa/vieras, niin 20 euroa lapsen kaverisynttärilahjaksi on ehdottomasti liikaa.
[/quote]
Seuraavan kerran laita ruokalista hintoineen siihen kutsun kylkeen. Tietävät laittaa oikean summan. Eivät kuvittele olevansa vieraina juhlimassa.
[/quote]
En tarkoittanut tuota. Vaan sitä, että suhteessa häät ovat isompi juhla kuin lastenkutsut ja jos yleisesti häitä juhlana arvostetaan 25 euron edestä, niin itse en jatkossa kaverisynttärien lahjaksi osta mitään 5 euroa kalliimpaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:14"]
[/quote]
[/quote]
Jos tyyppi toivoo lahjakorttia kaikilta kutsutuilta ja jokainen tuo sen vitosen lahjakortin, niin kyllähän sillä se futispallo irtoaa. 20e on aivan hullu summa luokkakaverille.
10e on sopiva summa "vain" luokkakaverille. Vähän paremmalle luokkakaverille 10e + karkkipussi on aika vakio meidän urheilukamujen kesken. Parhaimmille kavereille joko täsmälahja tavarana tai 15-20e lahjakortti + karkkipussi. Päiväkoti-ikäisille ja hiukan vanhemmille voi vielä ostaa 5-10e tilpehööriä, mutta 10v ei enää mun mielestä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:29"]10e on sopiva summa "vain" luokkakaverille. Vähän paremmalle luokkakaverille 10e + karkkipussi on aika vakio meidän urheilukamujen kesken. Parhaimmille kavereille joko täsmälahja tavarana tai 15-20e lahjakortti + karkkipussi. Päiväkoti-ikäisille ja hiukan vanhemmille voi vielä ostaa 5-10e tilpehööriä, mutta 10v ei enää mun mielestä.
[/quote]
Olen samaa nieltä kuin tämä. Ja lisäksi sitä mieltä, että pariskunnalta häälahjaksi satanen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
En tarkoittanut tuota. Vaan sitä, että suhteessa häät ovat isompi juhla kuin lastenkutsut ja jos yleisesti häitä juhlana arvostetaan 25 euron edestä, niin itse en jatkossa kaverisynttärien lahjaksi osta mitään 5 euroa kalliimpaa.
[/quote]
Sitähän sä just tarkoitit. Eivät antaneet sulle tarpeeksi lahjarahaa, vaikka söivät sun kalliita tarjoiluja. Ettäs kehtasivat. Seuraavan kerran kerro tarpeeksi selvästi mitä ja kuinka paljon haluat. Laita vaikka pääsymaksu. Osaa sitten ihmiset laskea, onko heillä varaa/halua maksaa ruokatarjoilusta vai ei. Aika nolo kyllä olet. Yyyyhhh, sain liian vähän rahaa häävierailta.
5 euroa, jos on "vain" luokkakaveri. 10 tai jopa 15, jos on bestis.