Miten pomo saa tietää, jos joutuu vaikkapa koomaan?
Olen miettinyt näin yksinäisenä sinkkuihmisenä, että mitä tapahtuu, jos joutuu vaikkapa johonkin onnettomuuteen ja siitä viikoksi koomaan, niin miten työnantaja/esimies saa tietää asiasta? Soittaako joku hoitaja tai lääkäri potilaan töihin? Voin vain kuvitella kun oma esimies yrittää naama punaisena soitella perään ja antaa kolme varoitusta ja potkut, koska en viikkoon ollut tavoitettavissa. :D
Tämmöstä mietiskelen lauantaipäivänä, onko muilla yhtä "hölmöjä" pohdintoja?
Kommentit (18)
Jos pomo ei tiedä ketään omaistasi, niin kyllä työpaikalla tehdään katoamisilmoitus, jonka jälkeen tilanne selviää.
Mistä se lääkäri tai hoitaja edes tietäisi missä se koomapotilas on töissä?
Eiköhän joku sukulainen ilmoita ja se pomolle tiedottaminen ei liene yksi suurimmista ongelmista, jos on koomassa. Ei se pomon tietämättömyys ainakaan sitä koomapotilasta häiritse. Ihan vastaava tilanne jos satut kuolemaan. Uhrin on varmaan turha pohtia pomon tiedonsaantia, kun sielu vaeltaa kohti tuntematonta.
kyllä ne sut sairaalassa myrkyttää
Taitaa olla pomo pienin murhe siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän joku sukulainen ilmoita ja se pomolle tiedottaminen ei liene yksi suurimmista ongelmista, jos on koomassa. Ei se pomon tietämättömyys ainakaan sitä koomapotilasta häiritse. Ihan vastaava tilanne jos satut kuolemaan. Uhrin on varmaan turha pohtia pomon tiedonsaantia, kun sielu vaeltaa kohti tuntematonta.
Joillain ei ole edes niitä sukulaisia, jotka ilmottelisivat. Eivät välttämättä edes tiedä missä tämä ihminen on töissä.
Entä jos poliisi pidättää, vaikka epäiltynä Jukka S. Lahden murhasta. Miten käy kun minua ei kuulu työpaikalle kuukausiin?
Mulla puoliso on ainoa, joka edes tietää mistä pomon puhelinnumero löytyy (ja veikkaan että on sen unohtanut). Mutta hyvä olisi työpaikan yhteystieto antaa jollekin lähiomaiselle, joka voi sinne työpaikalle olla yhteydessä. Ellei lähiomaista ole, niin löytyisikö joku muu luotettava läheinen?
Kyllä ne jonkun keinon keksii kysellä. Minä olin sairaalassa teholla onnettomuuden jälkeen ja vanhemmat ei hoksanneet soittaa mun töihin, että en tuu hetkeen. Yks työkaveri etsi parin päivän poissaolon jälkeen mun facesta, että onko mulla merkittynä sukulaissuhteita tai joku kaveri joka komme toi usein ja kysyi mun siskolta missä minä oon ku töissä kaivattais.
Korppi lentää pomon ikkunalaudalle ja informoi.
Jos pomo soittaa sairaalaan ja kysyy onko tämän nimistä kirjattu sisään, niin saako sairaala kertoa? Vai tuleeko joku vaitiolovelvollisuus vastaan jos perheen ulkopuolinen kyselee?
Meillä on töissä pitänyt ilmoittaa lähiomainen, ja samoin myös sairaalassa on lähiomainen merkittynä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pomo soittaa sairaalaan ja kysyy onko tämän nimistä kirjattu sisään, niin saako sairaala kertoa? Vai tuleeko joku vaitiolovelvollisuus vastaan jos perheen ulkopuolinen kyselee?
Sairaalan tietoihin voi itse laittaa, saako kuka vaan kysyä onko sairaalassa vai ei.
En tiedä, onko se pysyvä ilmoitus, kunnes itse muuttaa sen. Toisin sanoen, kelpaako vanha ilmoitus, jos olet aiemmin ollut sairaalassa.
Mun äidin pikkuserkku oli sairaalassa ja kyllä ne siellä kertoi tiedot ja osaston. Menin tapaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos poliisi pidättää, vaikka epäiltynä Jukka S. Lahden murhasta. Miten käy kun minua ei kuulu työpaikalle kuukausiin?
Kyllä pidätetyilläkin on oikeuksia, esim. saada asianajaja ja hänelle voi sitten kertoa kaiken. Myös senmurhan!
Pomo kysyy poliisilta, että missä tämä töistään kadonnut henkilö on. Poliisi sitten selvittää. Ja kyllä ne jossain määrin kertovat mikä tilanne on, jotta työnantaja osaa tehdä tilanteeseen sopivat järjestelyt.
Eipä sitä ravintolan vessaan kuolluttakaan työnantaja kysellyt.
Naapurit ilmoittaa talkkarille kun rappukäytävässä hajut häiritsee.
Minulla on nyt kahdessa viimeisessä työpaikassa kysytty lähiomaisen nimi ja puhelinnumero. Soittavat heille tarvittaessa.