Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja-lapsi hoitoon lomalla

Vierailija
02.08.2021 |

Tunnen monia opettajia, jotka ovat laittaneet lapsensa tänään jo hoitoon. Perheessä voi olla jopa molemmat vanhemmat opettajia ja kotona. Minun on todella vaikeaa ymmärtää tätä.
Tuntuu, että nykyajan vanhemmat eivät pidä lapsistaan. Ennen pystyttiin aloittamaan lukukausi, vaikka omat lapset saivatkin lomailla kotona koko loman. Lasten vieminen houtoon on noloa oman loman aikana. Piste. Olen puhunut.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pari tuttua jotka ovat toimineet noin. Eivät kai viihdy omien lasten seurassa.

Vierailija
2/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on opettaja-lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnustan vieneeni lapset hoitoon elokuun alussa. Haluan käyttää vapautuneen ajan tuntien suunnitteluun.

Vierailija
4/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on opettaja-lapsi?

No lapsi mikä on opettaja.

Eikun väännetään tästä aiheesta taas monta sataa vastausta.

Tiivistän. Hyvä ihminen ei vie lomalla lasta hoitoon. Huono ihminen vie.

Paitsi mit-ongelmaiset ym jaksamisen äärirajoilla olevat ihmiset saavat viedä lapsen (osittain) hoitoon.

Niin ja kampaajakäynti/hammaslääkäri ei ole ok syy viedä hoitoon.

Ugh.

Vierailija
5/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalapsi?

Vierailija
6/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on opettaja-lapsi?

Paitsi mit-ongelmaiset ym jaksamisen äärirajoilla olevat ihmiset saavat viedä lapsen (osittain) hoitoon.

Ugh.

Edit

mt-ongelmaiset

Vierailija
7/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen koskaan opettajat vieneet lapsiaan hoitoon kesäloman aikana. Tämä olisi ollut ennen kuulumatonta ja paheksuttavaa.

Vierailija
8/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on opettaja-lapsi?

Ugh.

Mikä on mit-ongelmainen?

Ei opettjat ole enää lomalla. He valmistelee opetusta, kokoustaa jne. Se tuntien pitäminen on vain jäävuoren huippu.

Vierailija
9/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoittiko aloitus, että opettajan lapsi hoidossa, opettaja lomalla? Aika moni ope joutuu muuten aloittamaan työt jo ennen kuin koulu alkaa eli mistäs tiedät, onko kyseinen opettaja töissä vai lomalla?

Vierailija
10/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona on kaksi tervettä aikuista kotona kesälomalla, lapsia ei viedä hoitoon.

Vierailija
11/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan se on viedä jos itse tekee töitä. Meidän paikkakunnalla alkaa opettajilla työt maanantaina eli koululla täysi päivä, tiistaina tulevat oppilaat ja olen koko päivän kiinni oman valvontaluokkani kanssa. Lukujärjestyksen mukaiset tunnit alkavat keskiviikkona ja silloin on minulla oltava 3 lukion kurssia suunniteltuna ja valmiina opetettavaksi. Milloin luulet ap että suunnittelisin kurssit, tekisin kurssin valmiiksi oppimisympäristöön, valmistaisin opiskelijoille ohjeet kurssin aikana palautettavista töistä jne. jos en tekisi tätä kaikkea tällä viikolla? Olen siis periaatteessa vielä lomalla mutta joka päivä olen tällä viikolla varautunut tekemään töitä vähintään klo 8-14 ja jos olisi lapsia niin he olisivat tuon ajan hoidossa. 

Vierailija
12/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opettajilla ole mitään kokouksia vielä. Nämä ovat uutta sukupolvea, jotka kuskaavat lapsiaan hoitoon kesäloman aikana. Näin ei ole toimittu aiemmin.

Vierailija
13/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on hyvät opetusmateriaalit ja kokemusta. Pidän itsekkyytenä viedä lapsia hoitoon kesäloman aikana.

Vierailija
14/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen koskaan opettajat vieneet lapsiaan hoitoon kesäloman aikana. Tämä olisi ollut ennen kuulumatonta ja paheksuttavaa.

Olen syntynyt 1955, kun olin kansakoululainen monella opettajalla oli kotiapulainen koko kesän, hoiti lapsia ja laittoi ruokaa. Kotini oli opettajien rivitalon lähellä joten leikimme yhdessä opettajien kakaroitten kanssa. Siksi tiesin kuviot.

Vierailija
15/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi se on kaikinpuolin totuttautua hoitorumpaan nyt kiireettömästi kuin ensi maanantaina aloittaa kaikki hässäkkä kerralla. Vie ap sinäkin niin ei tarvitse kadehtia.

Vierailija
16/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on hyvät opetusmateriaalit ja kokemusta. Pidän itsekkyytenä viedä lapsia hoitoon kesäloman aikana.

Oletko opettaja? Mietin vaan, että voiko kaltaisesi moukka ylipäätään opettaa.

Vierailija
17/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko oikeasti, että opettaja aloittaa työt koulun alkaessa??? Luokassa, jossa pulpetit ovat kesäsiivouksen jälkeen läjässä (tai varastossa) ja tavarat muutenkin ties missä? Lukuvuoden päälinjat suunnittelematta? Edes oppilasluettelo ei välttämättä ole ajan tasalla. Kaikki käytännöt pitää järjestellä, ei niitä kukaan muu tee. Hommaa on vaikka kuinka, ennen kuin oppilaat voidaan ottaa vastaan. Järkevintä on laittaa hoitoikäiset lapset muutamaksi päiväksi hoitoon. Heillä on ollut kaksi kuukautta lomaa vanhemman kanssa.

Vierailija
18/18 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien kesäloma on virallisesti Jussista heinäkuun loppuun.

Millä ajalla te luulette, että opettajat suunnittelevat tunnit, jaksot ja tutustuvat uusiin materiaaleihin ja oppikirjoihin ym.? Miten paljon ennen koulun alkua itse menisit töihin, jos sinun pitäisi suunnitella esim. 24 t./viikossa biologiaa, maantietoa ja terveystietoa 7., 8. Ja 9. luokalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi