Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako kukaan enää käteisellä?

Vierailija
16.08.2014 |

Maksaako kaiki ihmiset nykyään korteilla? Vanhukset taitaa vielä käyttää käteistä, mutta entä muut?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain käteistä brassaillakseni varallisuudellani, kaikki ei sitä nykyään saa

Vierailija
42/55 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:09"]

Kyllä raha on turvallisinta. Luottokortti parempi kuin pankkikortti koska luottokorttiyhtiö selvittää kaikki tupla, tripla veloitukset. Pankki ei sitä tee vaan kortin omistaja joutuu sen itse tekemään

[/quote]

Ei kai pankkikortteja enää ole?

[/quote] 

Debet kortilla siis 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa maksan käteisellä. Tilille tulee palkka ja sieltä lähtee lainanlyhennys ja pari laskunmaksua. Muuten kaikki liikenne käteisellä.

Vierailija
44/55 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät saa kortteja vaikka haluaisivat. Osa on menettänyt luottotietonsa identiteettivarkauden seurauksena, joten aika kohtuutonta olisi estää käteisellä maksaminen kokonaan tällaisen henkilön kohdalla.

Kaikissa liikennevälineissä eivät myöskään kortit (aina) edes käy, esimerkkejä löytyy niin maalta, mereltä kuin ilmastakin. Ja toisinaan kortilla maksaessa se vietäisiin takahuoneeseen mankeloitavaksi, joten väärinkäytöksiä voisi tapahtua myös asiakkaan tietämättä. Parempi maksaa silloin käteisellä, niin ei lopu kortin käyttö kesken reissun mahdolliseen väärinkäytökseen.

Entäpä alaikäisten lasten maksamiset? Enpä ainakaan itse hankkisi 6 vuotiaalle luottokorttia, mikäli sitä myönnettäisiinkään. Käteisellä maksimivahinkoa on paljon helpompi rajoittaa.

Entäpä jos vaikkapa bensa-automaatilla korttiaukossa on jotain hämärää, maksatko kortilla ja otat riskin että kyseessä on rikollisen lisäämä luku- ja kopiointi laite, vai olisiko kuitenkin parempi maksaa käteisellä seteliautomaattiin.

Syitä käteisen käyttöön siis on aika monia, eikä tämä varmastikaan mikään kattava lista syistä ollut.

Vierailija
45/55 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:09"]

Kyllä raha on turvallisinta. Luottokortti parempi kuin pankkikortti koska luottokorttiyhtiö selvittää kaikki tupla, tripla veloitukset. Pankki ei sitä tee vaan kortin omistaja joutuu sen itse tekemään

[/quote]

Ei kai pankkikortteja enää ole?

[/quote]

No on pankkikortteja. Minulla ainakin on yhdistemäkortti, jossa on sekä pankkikortti (depit) ja luottokortti (credit). Näin varmasti suurimmalla osalla ihmisistä.

Vierailija
46/55 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä! Käytän yleensä mieluiten käteistä. Se on oiva tapa hallita rahankäyttöään.

Vierailija
47/55 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän korttia _aina_. Nykyään enää harvoin edes mistään saan käteistä, mikäli en nosta ja miksi nostaisin, kun kaiken voi maksaa kortilla. Jos joskus saan käteistä, niin käytän sen heti mihin vaan hullutukseen minkä keksin, koska se tuntuu "ylimääräiseltä" rahalta. "Hei, ostanpa tällä setelillä, mutta oikeasti en käytä rahaa koska numero tilillä pysyy samana". Taidan olla jotain nuorta korttisukupolvea..

Vierailija
48/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kortilla aina jos voin. Käteistä käytän vain bussissa, mutta vain, jos saldo bussikortilta on loppunut. Lapsetkin käyttävät meillä korttia.

Vierailija
49/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, maksan käteisellä aina. Osaan maksaa kortilla, mutta tykkään enemmän käteisestä.

Jotenkin helpommin ymmärtää paljonko on käytettävissä ja paljonko on tuhlannut.

N17v

Vierailija
50/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:16"]

Ainakin Helsingin Kauppatorilla voi nykyään maksaa myös kortilla.

Paikallisbussissa tarttee yhä maksaa käteisellä, jos ei käytä korttia, ja vaikka olis kortti, tarttee bussissa lataamiseen olla käteistä.

[/quote]

Minkä kaupungin paikallisbussissa? Ainakin Helsingin seudulla voi ladata kortilla automaatilla tai kioskilla.

Vierailija
51/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on debit-kortti, ei debet eikä depit! Miksi se sana on olevinaan niin vaikea?

Vierailija
52/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan tällä hetkellä mielummin käteisellä kuin kortilla. Sairastumisen ja työttömyyden takia on hetkellisesti kireämpi kausi ja on helpompi pitää budjetista kiinni kun on vain tietty summa mukana lompakossa, tulee mietittyä tarkemmin kaupassa mitä ostaa.

Huomasin että kortilla maksaessa saattoi olla näitä pikkuostoksia paljonkin, ei se 2€ tuntunut paljolta silloin mutta nyt kun on 25€ käyttövara niin se 2€ on jo iso raha.

Vierailija
53/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan käteisellä kaikki 300 euroa halvemmat ostokset, vihaan kortilla maksamista. Käteisellä maksaminen on paljon helpompaa ja varmempaa. Olen viisikymppinen. Aion maksaa käteisellä niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.

Vierailija
54/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan käteisellä kaikki 300 euroa halvemmat ostokset, vihaan kortilla maksamista. Käteisellä maksaminen on paljon helpompaa ja varmempaa. Olen viisikymppinen. Aion maksaa käteisellä niin kauan kuin se suinkin on mahdollista.

Vierailija
55/55 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on maksaako käteisellä, debit, depit vai depet korteilla?  Tällaisena lama-aikana kun kukaan ei osta uutta niin  kirpputori ja tori.fi käytetyn tavaran kauppa kukoistaa ja käteistä on pakko olla.