Maksaako kukaan enää käteisellä?
Maksaako kaiki ihmiset nykyään korteilla? Vanhukset taitaa vielä käyttää käteistä, mutta entä muut?
Kommentit (55)
Joka toinen maksaa käteisellä. T. myyjä
Kaupan kassalla oon töissä ja aika 50/50 menee maksut. Puolet kortilla puolet käteisellä
Joskus. Vieläkin löytyy paikkoja, joissa ei kortit käy, esim. torikauppa tai pienet kesäkioskit. Sitten on tilanteita, ettei korttipääte toimi, joten pidän tästä syystä aina pientä määrää käteistä, mutta hyvin pientä.
minä ainakin. hyvin harvoin maksan kortilla.
Aina kauppatorilla! Haluan laadukkaimpia vihanneksia ja marjoja, joten ostan suoraan tuottajilta. Toriostoksiin menee n. 50 €/ viikko.
Lisäksi pysäköinnistä joutuu usein maksamaan kolikoilla.
Kerran-pari viikossa maksan käteisellä.
Maksan töissä kahvit, ruuat yleensä käteisellä ja baarissa aina juomat käteisellä.
Minä myös.
En halua olla pankin kanssa naimisissa, en näpyttää kortin numeroa ja haluan tietää varmasti, että maksu onnistuu vaikka linjat olisivat poikki.
Cash rules!
(ja aloittajalle: vanhuksetkin ovat ihmisiä, vaikka kirjoituksestasi päätellen et näin ajattele)
Minulla on 20 euron seteli korttikotelossa yllättäviä tarpeita varten. En ole koskenut siihen vuoteen. Käytännössä kaikkialla voi maksaa kortilla. Kumpa pian tulisi pienempiä kauppoja, joissa ei otettaisi vastaan käteistä, ja säästö siirrettäisiin asiakkaalle. En halua maksaa muiden kvanhakantaisuudesta.
Aina kun on mukana. Vihaan kortilla maksamista.
Maksan käytännössä kaikki ostokset (<500 euroa) käteisellä. Okei - taustalla sekin, että peittelen tiettyjä asioita, mutta muutenkin en halua että korttiostokset on linkitetty mun ostoskäyttäytymiseen. Bonuskortteja tms en käytä ikinä, ehkä olen vähän vainoharhainen mutta vuonna nakki ex-vaimoni ollessa raskaana minulle alkoi tulla mainoksia, jotka liittyivät vauvoihin totesin että bonuskorttejen tietoja todellakin analysoidaan ja sitä kautta tunsin muuttuvani "myydyksi objektiksi" mainostajille :(
Maksan käteisellä ainoastaan seksiä ostaessa. Hävettää pyytää vaimolta ne rahat kun ei itsellä rahapussissa ole kun kortit.
-mies-
Maksan lähes poikkeuksetta käteisellä. Maksan käteisellä ainakin 99,99 % ostoksistani. Kortilla maksan vain poikkeustapauksissa.
Huorat eivät kanna kortinlukijaa mukana. Maksan käteisellä kun luonnossamaksukaan ei onnistu.
Esimerkiksi Amsterdamissa on useita liikkeitä, joissa kaikki maksaminen tapahtuu korteilla. Tämä säästää kustannuksissa ja lisää myyjien ja asiakkaiden turvallisuutta. Tällaisia kaipaisin Suomeenkin. Käteisen käyttäminen aiheuttaa aina kaupalle isot kustannukset, joihin me kaikki joudumme osallistumaan. -12