Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy entiseltä kiusatulta mitä vain!

Vierailija
16.08.2014 |

Vastaan kaikkeen rehellisesti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiusataan. Olen 19-vuotias abi ja luokkani kuningatar inhoaa minua. Tätä on jatkunut puolisen vuotta ja sitä ennen olen ollut kiusattu peruskoulussa luokilla 4-9. Onneksi tämä paska on maaliskuussa ohi, kun kirjoitukset loppuvat.

Vierailija
22/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:10"]

Muakin kiusataan. Olen 19-vuotias abi ja luokkani kuningatar inhoaa minua. Tätä on jatkunut puolisen vuotta ja sitä ennen olen ollut kiusattu peruskoulussa luokilla 4-9. Onneksi tämä paska on maaliskuussa ohi, kun kirjoitukset loppuvat.

[/quote]

Koita vaan jaksaa, ne luokan kuningattaret ei tule ikinä päätymään mihinkään hyvään paikkaan elämässä, elleivät tee kovasti töitä itsensä kanssa. Ja kertoo todella paljon ihmisistä, jos kiusaavat tuossa iässä. Lapsilta ja yläasteikäisiltä vielä "ymmärtää" vaikka ei hyväksykään, mutta 19-vuotiaat on jo aikuisia ihmisiä. Jos vielä tuossa vaiheessa on niin läpimätä, niin tuskinpa siitä kasvaa ajan myötä. 

Sinä sen sijaan tulet tutustumaan jatko-opiskelupaikassa mukaviin tyyppeihin, ja opiskelemaan alaa josta pidät. Eikös? Älä missään nimessä jää katkeroitumaan, ja jos tuntuu siltä että kiusaaminen on tehnyt vuosien saatossa haittaa sinun sosiaalisille taidoille, niin kannattaa alkaa oma-aloitteisesti niitä parantamaan eikä jäädä tuleen makaamaan. En siis tarkoita, että kaikki kiusatut olisivat sosiaalisesti lahjattomia, vaan sitä että kun on ollut ison osan kouluiästä kiusattu niin sellainen tekee jotain kuitenkin omalle sosiaalisuudelle ja itsetunnolle. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:40"]

Miksi sinua kiusattiin? Olitko ruma, estoinen ja ujo vai jotain muuta?

[/quote]

Vastasin jo tähän kysymykseen. Mutta mun mielestä kiusaamiseen ei ole ikinä hyvää syytä. Se on tekona aina yhtä väärin.

[/quote]

Eli ymmärränkö oikein? Sinua kiusattiin, koska annoit oikeasti maksullista seksiä? Ohoh. Etkö näe toiminnassasi mitään ongelmaa. Mikä sinut ajoi jo niin varhain prostituution pariin? Oletko jo lopettanut senkin?

[/quote]

En ole koskaan ollut prostitoitu. :)

[/quote]

No miksi et voi sanoa, miksi sinua kiusattiin? Etkö ymmärrä kysymystä? Kysymys ei tarkoita, että millä eri nimittelysanoilla tai muulla keinolla sinua kiusatiin vaan mikä oli sinussa se ominaisuus, joka sai muut tarttumaan juuri sinuun kiusaamisen kohteena? Vai oletko täysin kyvytön hyväksymään sitä, että nimenomaan sinussa oli jokin seikka, joka laukaisi kiusaamisen? Eli mikä se seikka oli? Tuntuuko liian kipeältä kohdata omia heikkouksiaan, esimerkiksi juuri arkuutta, joka usein jostain syystä ärsyttää kiusaajia ja aiheuttaa juuri aran henkilön valinnan uhriksi.

[/quote]

En ymmärtänyt vaan sun kysymystä. Se seikka oli se että mä käyttäydyin typerästi. Mutta tälläinenkö oikeuttaa sitten kiusaamisen? sekö tekee yhtäkkiä siitä teosta hyväksyttyä ja ettei se ole ollenkaan väärin, eikä kiusaajien tarvitse maksaa koskaan omista virheistään?

Vasta kysymykseni sinulle.

Nimenomaan. Kiusaajat ovat ärsyttäviä tuhatjalkaisia, jotka tekisi mieli vain litistää. Ei kuole tappamallakaan! niistä täytyy hankkiutua jotenkin eroon! purkaisivat johonkin järkevämpään sen ärsyyntyneisyytensä, mikä ei olisi niin häiriintynyttä toimintaa kuin järjestelmällinen toisen elämän tuhoaminen! ja sitten näiden päitä pitäisi vielä silittää ja ymmärtää, että no kun te olitte lapsia! mutta se varmaan vaatii ymmärtämisen omiaankin virheitä kohtaan, minkä minä olen kyllä nyt oppinut kun ikää on tullut lisää. Mietin vain, että eikö silti olisi ollut jotain järkevämpää keinoa rangaista minua tekemistäni vääryyksistä kuin kiusata vuosi tolkulla joka päivä putkeen... ja en yhtään liioittele. Sitä se kiusaaminen on, jatkuvaa toimintaa. Varmasti olisi löytynyt realistisesti joku järkevämpi ja terveempikin keino mun rankaisemiseen, jolloin heidät omatkin teot olisivat pysyneet vielä hyvän moraalin sisässä.

Sinäkö olet kiusaaja? annas kun arvaan.

Vierailija
24/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:02"]

Oletko itse koskaan kiusannut ketään? Kysyn koska minulla on monesti mietityttänyt se kun lapsena yksi kiusattu haukkui usein ulkonäköäni ja silloin kun joku oli hänelle ystävällinen, niin kehitti juoruja minusta. Olin itse yksi mukanakiusaajista, en ns pääkiusaaja, vaikka toki kiusaamista sekin.

Itselläni on ollut jälkikäteen hankala käsitellä tätä. Siis olen kokenut aika suuria syyllisyyden tunteita, ja monesti miettinyt että esimerkiksi tälle kiusatulle kirjoittaisin kirjeen ja pyytäisin anteeksi. Luonnollisesti en odota, että hän antaisi anteeksi, mutta haluaisin kertoa että hänessä ei ikinä ollut mitään vikaa tai syytä miksi kiusattiin. Toisaalta koen hyvin ristiriitaisia tunteita häntä kohtaan, sillä hän loukkasi minua monella tavalla myös, mutta en koe että minulla olisi lupa olla loukkaantunut sillä en ollut varsinaisesti koulukiusattu, toisin kuin hän. Kai mietin vain, että onkohan se kovin yleistä, että kiusattukin voi omalta taholtaan kiusata jotain. Varmaan se paha olokin purkautuu jotenkin siinä, kun saa mennä "roolin" toiselle puolen.

Itse vastustan kiusaamista nykyään hyvin paljon, ja olen ehkä eniten elämässäni katunut sitä että lapsena kiusasin ihan yhtälailla muiden kanssa. Olen todella pahoillani kokemuksistasi, mutta iloinen siitä että olet päässyt eteenpäin asiassa. 

[/quote]

No sanosin näin, että älä kirjota. Mä en ainakaan sulta mitään kirjettä haluais. Ei millään pahalla ja kyllä tiedän että kiusattu voi myös kiusata... itse olen myös kiusannut, vaikka olen ollut kiusattu. Enkä mitenkään puolustele sitä tekoani sillä, että kun minua kiusattiin, niin mun piti sit sen takia kiusata toista... ei ei ei, vaikka sillä asialla voisikin olla joku yhteys siihen että minä ajauduin myös kiusaamaan. Haukuin sitä poikaa hänen ulkonäöstä ja "nolosta" olemuksesta. Monet muut tekivät myös samaa. Niin ärsyttävältä kun tämä nyt kuulostaakin, halusin pönkittää vaan omaa egoani ylöspäin...

Vierailija
25/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:10"]

[/quote]

Siis että 19-vuotiaat aikuiset ihmiset kiusaa!? mitä HÄ. No kyllähän sitä valitettavasti 40-vuotiaita työpaikkakiusaajiakin löytyy...

Vierailija
26/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:25"]

Oletko itse koskaan kiusannut ketään? Kysyn koska minulla on monesti mietityttänyt se kun lapsena yksi kiusattu haukkui usein ulkonäköäni ja silloin kun joku oli hänelle ystävällinen, niin kehitti juoruja minusta. Olin itse yksi mukanakiusaajista, en ns pääkiusaaja, vaikka toki kiusaamista sekin.

Itselläni on ollut jälkikäteen hankala käsitellä tätä. Siis olen kokenut aika suuria syyllisyyden tunteita, ja monesti miettinyt että esimerkiksi tälle kiusatulle kirjoittaisin kirjeen ja pyytäisin anteeksi. Luonnollisesti en odota, että hän antaisi anteeksi, mutta haluaisin kertoa että hänessä ei ikinä ollut mitään vikaa tai syytä miksi kiusattiin. Toisaalta koen hyvin ristiriitaisia tunteita häntä kohtaan, sillä hän loukkasi minua monella tavalla myös, mutta en koe että minulla olisi lupa olla loukkaantunut sillä en ollut varsinaisesti koulukiusattu, toisin kuin hän. Kai mietin vain, että onkohan se kovin yleistä, että kiusattukin voi omalta taholtaan kiusata jotain. Varmaan se paha olokin purkautuu jotenkin siinä, kun saa mennä "roolin" toiselle puolen.

Itse vastustan kiusaamista nykyään hyvin paljon, ja olen ehkä eniten elämässäni katunut sitä että lapsena kiusasin ihan yhtälailla muiden kanssa. Olen todella pahoillani kokemuksistasi, mutta iloinen siitä että olet päässyt eteenpäin asiassa. 

[/quote]

No sanosin näin, että älä kirjota. Mä en ainakaan sulta mitään kirjettä haluais. Ei millään pahalla ja kyllä tiedän että kiusattu voi myös kiusata... itse olen myös kiusannut, vaikka olen ollut kiusattu. Enkä mitenkään puolustele sitä tekoani sillä, että kun minua kiusattiin, niin mun piti sit sen takia kiusata toista... ei ei ei, vaikka sillä asialla voisikin olla joku yhteys siihen että minä ajauduin myös kiusaamaan. Haukuin sitä poikaa hänen ulkonäöstä ja "nolosta" olemuksesta. Monet muut tekivät myös samaa. Niin ärsyttävältä kun tämä nyt kuulostaakin, halusin pönkittää vaan omaa egoani ylöspäin...

[/quote]

Vähän itsestäänselvä kysymys, mutta etkö ikinä mieti sitä, että tuolle pojalle sinä olit kiusaaja? Jos hän kuvailisi täällä kiusaajiaan samalla tavalla kuin sinä nyt omiasi, niin hän ajattelisi kuvailuissaan myös sinua. 

Senhän takia ihmiset yleensäkin kiusaa, ne sinunkin kiusaajat siis, eli pönkittävät egoaan, ja perustelevat sillä että kaikki muutkin niin teki. Eihän sillä välttämättä ole yhteyttä, että kiusasit koska olit kiusattu. Uskon että sulla oli sama syy kuin monilla muillakin lapsilla; halusit kuulua joukkoon ja tuntea osaksi jotain porukkaa joka oli ylempänä jotain muuta ihmistä. Mutta kaikkea hyvää sulle elämässä eteenpäin!

20

Vierailija
27/27 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]

Vähän itsestäänselvä kysymys, mutta etkö ikinä mieti sitä, että tuolle pojalle sinä olit kiusaaja? Jos hän kuvailisi täällä kiusaajiaan samalla tavalla kuin sinä nyt omiasi, niin hän ajattelisi kuvailuissaan myös sinua. 

Senhän takia ihmiset yleensäkin kiusaa, ne sinunkin kiusaajat siis, eli pönkittävät egoaan, ja perustelevat sillä että kaikki muutkin niin teki. Eihän sillä välttämättä ole yhteyttä, että kiusasit koska olit kiusattu. Uskon että sulla oli sama syy kuin monilla muillakin lapsilla; halusit kuulua joukkoon ja tuntea osaksi jotain porukkaa joka oli ylempänä jotain muuta ihmistä. Mutta kaikkea hyvää sulle elämässä eteenpäin!

20

[/quote]

Kyllä mietin ja tiedän siis sen. Ja kadun erittäin syvästi. Etenkin kun nyt tiedän minkälaisia jälkiä se on jättäny itseeni. Mietin vaan että minkälaisia sitten siihen poikaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi