Mies toi laivalta laatikollisen Viru Valge 80 % :sta. Mitä teen sille?
Mies juo muutaman kaljan / vuosi. Minä juon vain viiniä ja siideriä.
Kommentit (41)
Laajenna skaalaasi.
Juo jatkossa viiniä, siideriä ja tiukkaa viinaa.
Miksi mies osti laatikollisen viinaa jos ei sitä itse edes juo?
Lantraa siitä eka 40% , helpomaa tehdä drinkkejä. Ja sit vaan kokeilemaan eri drinksui tai tee booli.
Tee siitä likööriä: sokeria ja marjoja ja viru valgeeta likoon. Siivilöi ennen joulua ja anna joululahjoiksi
Meinasin kans sanoa että desinfoi vaikka kylpyhuone :D
Onko jollekin tutuille jotain juhlia tulossa? Myy jollekin halvalla booliviinoiksi.
Teet tietysti glögiä joulun alla ja kutsut naapuritkin glögeille.
Marjojen kanssa teet kotitekoista likööriä.
Soveltuu hyvin siivoukseen esim. ikkunoiden pesuun.
Haavojen puhdistukseen.
Kesäjuhlissa sitten boolia.
Voit tehdä siitä tosi laimeita, vodkapohjaisia drinkkejä (screwdriver?) tai lisätä sitä varovasti booliin, jos vaikka on jotkut juhlat tulossa. 80% on vain piirun verran pirtua miedompaa. :)
Ikkunoiden pesuun se myös on varmaan paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:44"]
Sopii hyvin siivoukseen.
[/quote]Yksi vessanpönttö onkin pinttynyt, kokeilisinko siihen.
AP
Sopii ihan ok booliin. Jos ne on niitä muovilekoja niin eivät edes säily kovin hyvin, kun viina alkaa liuottaa muovista sellaista hippua. Itse käytän sitä lasi- ja rosteripintojen pesuun, myös viivakooditarrojen liimat irtoaa hyvin :D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:45"]
Miksi mies osti laatikollisen viinaa jos ei sitä itse edes juo?
[/quote]Sanopa se!
AP
Miksi sille pitäisi mitään tehdä? Teilä on nyt viinat lopuksi elämää.
Anna minulle. Alkosta saa max 62%. Sitä käytän joskus tappamaan bakteerit suusta. Kun totut väkevimpiin huomaat niiden maistuvan paremmalta.
Siihen voi säilöä marjoja ja hedelmiä.
11 tajusi vasta nyt, että sitä on laatikollinen! :D
Olen itse kerran erehtynyt ostamaan liian vahvaa Saarenmaa vodkaa, mutta sitä oli vain yksi pullo ... Olin niin hölmö, etten tajunnut, että sitäkin vodkaa (yksi suosikeistani) on eri vahvuisena. Silly me.
Vaihda siideri pitkiin drinkkeihin. Kokeile vaikka marjasmoothie- tyyppisiä, tai osta mehulinko ja lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla- kevyt juopottelu ja vitamiinit.
80% viinaa käytetään drinkkiin todella vähän... :)
Viina muuten säilyy vuosisatoja joten ei ole kiire käyttää pois.
Tain sitten odotat kunnes muksut kasvavat ja annat tuparilahjaksi vintage- viinaa :D
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:50"]Sopii ihan ok booliin. Jos ne on niitä muovilekoja niin eivät edes säily kovin hyvin, kun viina alkaa liuottaa muovista sellaista hippua. Itse käytän sitä lasi- ja rosteripintojen pesuun, myös viivakooditarrojen liimat irtoaa hyvin :D
[/quote]Hyvä huomio. Jos on muovipulloissa, niin loppuelämän viinojen osto meni pieleen. Kannattaa myydä pois tai pitää mukana tilanteissa joissa muut käyttää alkoholia, jos ei itselle maistu. Saat reilun maineen kun täräytät uuden boolin kun muut ovat juoneet omansa :)
Jos on lasipulloja, niin sinne vaan kaappiin odottamaan tulevaisuuden tarpeita.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:54"]Vaihda siideri pitkiin drinkkeihin. Kokeile vaikka marjasmoothie- tyyppisiä, tai osta mehulinko ja lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla- kevyt juopottelu ja vitamiinit.
80% viinaa käytetään drinkkiin todella vähän... :)
Viina muuten säilyy vuosisatoja joten ei ole kiire käyttää pois.
Tain sitten odotat kunnes muksut kasvavat ja annat tuparilahjaksi vintage- viinaa :D
[/quote]
Säilyisihän se muuten, mutta ne muovipullot eivät kyllä säily.
Anna joululahjaksi