Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko junttia (tai wt) sisutaa ifolorin omilla valokuvatauluilla?

Vierailija
16.08.2014 |

Otettiin kesällä ihania valokuvia ja nyt teetettiin niistä kotiin taulut. Ollaanko av-gallupissa ihan kamalan juntteja?

Juntti = peukku ylös

Ei juntti = peukku alas

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että kaikki leimataan täällä juntiksi tai white trashiksi (tietämättä, mitä wt ihan oikeasti edes tarkoittaa), mutta toistaiseksi siis tämä oma valokuva seinällä ei ole av:n mukaan supertyhmää ja junttia. Mielenkiintoista.

ap

Vierailija
2/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on joku kiva lomapotretti, niin sit se on ok jossain perheen omissa oleskelu tiloissa.

Mutta jos se on joku muka-taiteellinen oma otos tai jättikokoinen kanarian lomakuva olohuoneen paraatipaikalla, on junttia sorry vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:02"]

Jos se on joku kiva lomapotretti, niin sit se on ok jossain perheen omissa oleskelu tiloissa.

Mutta jos se on joku muka-taiteellinen oma otos tai jättikokoinen kanarian lomakuva olohuoneen paraatipaikalla, on junttia sorry vaan.

[/quote]

Meillä on kuvat otettu mökiltä. Mun stressiä lieventävä auringonlaskukuva ja rantakuva, jota rakastan. Ne on makkarissa, ei esim. olohuoneessa. Mutta toki mietin, olisinko tehnyt taulut Pariisin kuvista, kun oltiin siellä kesällä tai New Yorkin kuvista, kun sielläkin on tullut käytyä. Siinä olisi ollut juuri tuota "olevinaan taiteellista" varmaan.

ap

Vierailija
4/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut mitään peukkua, sillä asia ei ole yksiselitteinen.

Hyvän kuvaajan, mielellään järkkärillä ottama kuva jossa sommittelu ja valotus ovat kohdallaan, voi olla hyvinkin hieno.

Jotkut peruspirkon ottamat räpsyt takapihalta tai abc-huoltoasemalta tuskin ovat tyylikkäitä.

Itsestä teetetty kuva on aika junttia ja itserakasta, poislukien ehkä hääkuva...

Vierailija
5/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se av-raadin mielestä ihan mitä vaan niin etkö sä itse tee päätöstä ihan sen mukaan pidätkö itse niistä tauluista vai et?!

Vierailija
6/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hyvä idea! Vois joskus tehdä tuollaisen taulun jostain reissukuvasta.

Mitkä muuten on "perheen omat oleskelutilat" ja mitkä ei ole?

Vierailija
7/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat omalle seinällesi mitä haluat, muiden mielipiteillä ei ole väliä

Vierailija
8/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:07"]

Oli se av-raadin mielestä ihan mitä vaan niin etkö sä itse tee päätöstä ihan sen mukaan pidätkö itse niistä tauluista vai et?!

[/quote]

Kuule, kyllä tein ihan itse päätöksen. Katsos, kuvat ovat jo seinällä ja tämän gallupin perusteella eivät lähde sieltä pois. Mutta ihan kuriositeettina tuli mieleen, että mitähän tästä av ajattelee ja huvikseni lähdin kyselemään :)

ap

Vierailija
9/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pidät kuvista, missä ongelma?

Vierailija
10/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:08"]

Mitkä muuten on "perheen omat oleskelutilat" ja mitkä ei ole?

[/quote]

Ei ehkä päde kerrostaloasuntoihin, mutta omakotitaloissa usein 2. kerros on ns. perheen oleskelutilaa. Eli siellä on usein valtaosa makkareista ja toinen olohuone jättitelkkareineen.

Alakerran olohuoneessa on sohvaryhmät ja pianot yms.

Vierailija
11/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:20"]

[/quote]

Älkää tehkö ongelmaa sinne, missä ongelmaa ei ole. Minulla ei ole mitään ongelmaa. Onko sinulla?

ap

Vierailija
12/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta. Sehän on aika hienoa jos on itsellä niin hyviä kuvia että niitä voi laittaa seinälle tauluiksi.

Se on minusta junttia ja wt:tä jos laitetaan seinälle joku "taistelevat metsot" tai "Mona Lisa"-juliste.

Vierailija
13/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka isoja kuvasi ovat? Itse haluaisin jonkun kaupungin mustavalkoisen silhuetin ja toisen taulun missä kirsikankukkia, mutta koko saisi olla jotain 1 m x 1 m. En tiedä saako noin isoja.

Vierailija
14/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:02"]

[/quote]

Meillä on kuvat otettu mökiltä. Mun stressiä lieventävä auringonlaskukuva ja rantakuva, jota rakastan. Ne on makkarissa, ei esim. olohuoneessa. Mutta toki mietin, olisinko tehnyt taulut Pariisin kuvista, kun oltiin siellä kesällä tai New Yorkin kuvista, kun sielläkin on tullut käytyä. Siinä olisi ollut juuri tuota "olevinaan taiteellista" varmaan.

ap

[/quote]Joku mökkirannan auringonlaskukuvahan toimii myös tosihyvänä keskustelun aiheena vieraiden käydessä :) Hyvä sisustuselementti, siinä on oikeasti jotain omaa ja siihen on selkeä yhteys. Miljoona kertaa parempi kuin joku kasvoton kopiojuliste.

Vierailija
15/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa muuten, että kysyy täältä mitä vain, aina joku ihmettelee, tekeekö ap päätöksensä palstalta kysymällä, ja mitä väliä on mitä muut ajattelevat jne., vaikka toisaalta sillä juuri on täällä hirmuisesti väliä.

Vierailija
16/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:07"]En laittanut mitään peukkua, sillä asia ei ole yksiselitteinen.

Hyvän kuvaajan, mielellään järkkärillä ottama kuva jossa sommittelu ja valotus ovat kohdallaan, voi olla hyvinkin hieno.

Jotkut peruspirkon ottamat räpsyt takapihalta tai abc-huoltoasemalta tuskin ovat tyylikkäitä.

Itsestä teetetty kuva on aika junttia ja itserakasta, poislukien ehkä hääkuva...

[/quote]No ei se niin kamerasta ole kiinni. Hyvä kuvaaja voi saada hyviä kuvia kännykän kameralla ja peruspirkkokin voi onnistua vahingossa. Nykyisin kun otetaan todella paljon kuvia, niin sinne mahtuu hyviäkin sekaan ihan riitävästi vaikka kamera ja kuvaaja olisikin huono. Hyvä kamera ja hyvä kuvajaa tarvitaan sitten kun pitää saada tallennettua jotain ainutkertaista, kuten suudelma vihkitilaisuudessa.

Vierailija
17/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:20"]

[/quote]

Älkää tehkö ongelmaa sinne, missä ongelmaa ei ole. Minulla ei ole mitään ongelmaa. Onko sinulla?

ap

[/quote]

No ei tietenkään ole :) Luulin vain aluksi että otat jotain stressiä siitä, leimataanko sinut jotenkin roskaväeksi sen vuoksi millaisia kuvia pidät seinälläsi. Ehkä tuo aiempi kommenttini tuli siis töksähtävästi tai en osannut muotoilla sitä oikein, tarkoitin että etköhän voi laittaa seinällesi juuri sellaisia kuvia kuin itse haluat.

Vierailija
18/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:07"]En laittanut mitään peukkua, sillä asia ei ole yksiselitteinen.

[/quote]No ei se niin kamerasta ole kiinni. Hyvä kuvaaja voi saada hyviä kuvia kännykän kameralla ja peruspirkkokin voi onnistua vahingossa. Nykyisin kun otetaan todella paljon kuvia, niin sinne mahtuu hyviäkin sekaan ihan riitävästi vaikka kamera ja kuvaaja olisikin huono. Hyvä kamera ja hyvä kuvajaa tarvitaan sitten kun pitää saada tallennettua jotain ainutkertaista, kuten suudelma vihkitilaisuudessa.

[/quote]

No siinä mielessä on kamerasta kiinni, että pokkarilla tai kännykällä otettu kuva ei välttämättä kestä suurentamista julistekokoon. Pokkareissa on pieni kenno ja rajat tulevat vastaan ainakin hämäräkuvauksessa.

Mutta aloittajahan ei nyt sen enempää avannut asiaa, harrastaako hän kenties valokuvausta?

Vierailija
19/19 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:27"]

[/quote]

No siinä mielessä on kamerasta kiinni, että pokkarilla tai kännykällä otettu kuva ei välttämättä kestä suurentamista julistekokoon. Pokkareissa on pieni kenno ja rajat tulevat vastaan ainakin hämäräkuvauksessa.

Mutta aloittajahan ei nyt sen enempää avannut asiaa, harrastaako hän kenties valokuvausta?

[/quote]

Ostimme laatukameran ja sillä saa hyvätasoisia kuvia, joiden resoluutio on hyvä näihin tauluihin, mutta en ole varsinainen valokuvaaja. Opettelen vasta, mutta tällä hyvällä kameralla saa kyllä kivoja ja tasokkaita kuvia. Kiitti kommenteista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä