Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten on mahdollista, että psykologiksi valmistunut tuttavani on täysin kehittymätön persoonaltaan

Vierailija
02.08.2021 |

Ihminen on siis laillistettu psykologi, enkä ole eläessäni törmännyt lapsellisempaan ihmiseen. Sen lisäksi, että suuttuu kaikille kaikesta ja on kaikille kateellinen, on häneltä elämänhallinta jotenkin täysin kadoksissa. Kiteytyykö tässä ”suutarin lapsella ei ole kenkiä”, vai onko niin, että ei ole sisäistänyt mitään oppimaansa eikä osaa sitä itseensä soveltaa. Ja kyllä, ihminen on työelämässä. En todellakaan haluaisi asiakkaakseen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalle hakeutuu kaikenlaisia ihmisiä, joten kyllä hyvät seulaantuvat heikommista. Kaikki eivät edes suuntaa asiakaspalveluun, vaan toimivat asiantuntijoina eri suunnitteluryhmissä. Kyllä siinä ammatissa voi heikompikin yksilö toimia ja mahdollisuuksia on moneksi.

Vierailija
22/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani opiskeli aikanaan psykologiaa vuosia sitten ja hän kertoi että heillä oli joku oma tutkimus tai terapiajakso tms. En muista enää tarkkaan. Mutta hän kertoi saaneensa siitä puhtaat paperit, mutta moni ei saanut.

Voi rakas. *Puhtaat paperit"?

Aivan täyttä huttua koko kommentti. Ei liity mitenkään todellisuuteen.

No puhtaat paperit oli minun oma muotoilu mutta näin hän kertoi ettei hänen psyykestään ollut löytynyt vakavia ongelmia mutta monella muulla oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa paljon ihmisiä joille on sietämätön uhka se ajatus että joku -vaikkapa psykologi- tietäisi/ymmärtäisi/oppisi tuntemaan hänestä jotain ikäänkuin enemmän kuin itse tietää.

Siitä johtuvat nämä loputtomat yritykset mitätöidä psykologeja.

Vierailija
24/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs, joka meinasi opiskella psykologiksi totesi, että psykologit tarvitsee itse psykologia. Vaihtoi alaa.

Mun äiti työskenteli sairaalassa ja hän aina sanoi, että psykiatrit ovat itse kaikkein hullumpia.

Vierailija
25/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani opiskeli aikanaan psykologiaa vuosia sitten ja hän kertoi että heillä oli joku oma tutkimus tai terapiajakso tms. En muista enää tarkkaan. Mutta hän kertoi saaneensa siitä puhtaat paperit, mutta moni ei saanut.

Voi rakas. *Puhtaat paperit"?

Aivan täyttä huttua koko kommentti. Ei liity mitenkään todellisuuteen.

No puhtaat paperit oli minun oma muotoilu mutta näin hän kertoi ettei hänen psyykestään ollut löytynyt vakavia ongelmia mutta monella muulla oli.

Joo ei. Ei se noin toimi. Ei psykologeille mitään mielentilatutkimusta tehdä. Terapiakoulutukseen liittyy hyvin kevyt oma terapiaosuus, mutta ei siitä mitään tuollaista palautetta tule. Ja psykoterapiakoulutus on aivan eri juttu, johon voi hakea vasta oltuaan työelämässä.

Vierailija
26/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs, joka meinasi opiskella psykologiksi totesi, että psykologit tarvitsee itse psykologia. Vaihtoi alaa.

Mun äiti työskenteli sairaalassa ja hän aina sanoi, että psykiatrit ovat itse kaikkein hullumpia.

Oliko sun äiti siellä laitoshuoltajana?

Vierailija
27/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan kestoaihe, vuodesta toiseen.

Psykologi on sitä ja psykologi on tätä ja sitten taivastellaan.

Mitä sitten?

Mielestäni on ihan hyvä, että ihmiset uskaltavat jakaa kokemuksiaan täällä. Tosielämässähän tästä ei voi puhua ilman, että tulee samalla leimatuksi hoitovastaiseksi tai sairaudentunnottomaksi.

Psykologit eivät ole mitään pyhimyksiä eivätkä kaikki edes alalle - tai ainakaan asiakastyöhön - soveltuvia. Asiakastyötä tekevissä psykologeissa on tullut vastaan vaikka minkälaista hiihtäjää: teinimäistä joka asialle kikattelijaa, kuuntelutaidotonta, omista asioistaan avautujaa sekä omia asenteitaan asiakkaaseen projisoivaa päällepäsmäriä. Aika monella on heikko käsitys rajoista sekä taipumus sekoittaa sääli ja sympatia empatian kanssa. En tiedä, kuinka hyvin psykologeille on tarjolla työnohjausta ja että johtuisiko osa epäammattimaisesta käytöksestä silkasta leipiintymisestä tai puutteellisista itsereflektiotaidoista. On silti ikävää, että ne ovat asiakkaat, jotka viime kädessä tästä eniten joutuvat kärsimään.

Vierailija
28/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan kestoaihe, vuodesta toiseen.

Psykologi on sitä ja psykologi on tätä ja sitten taivastellaan.

Mitä sitten?

Mielestäni on ihan hyvä, että ihmiset uskaltavat jakaa kokemuksiaan täällä. Tosielämässähän tästä ei voi puhua ilman, että tulee samalla leimatuksi hoitovastaiseksi tai sairaudentunnottomaksi.

Psykologit eivät ole mitään pyhimyksiä eivätkä kaikki edes alalle - tai ainakaan asiakastyöhön - soveltuvia. Asiakastyötä tekevissä psykologeissa on tullut vastaan vaikka minkälaista hiihtäjää: teinimäistä joka asialle kikattelijaa, kuuntelutaidotonta, omista asioistaan avautujaa sekä omia asenteitaan asiakkaaseen projisoivaa päällepäsmäriä. Aika monella on heikko käsitys rajoista sekä taipumus sekoittaa sääli ja sympatia empatian kanssa. En tiedä, kuinka hyvin psykologeille on tarjolla työnohjausta ja että johtuisiko osa epäammattimaisesta käytöksestä silkasta leipiintymisestä tai puutteellisista itsereflektiotaidoista. On silti ikävää, että ne ovat asiakkaat, jotka viime kädessä tästä eniten joutuvat kärsimään.

Tämä. Ja tässähän ap puhui tuttavastaan, ei asiakkaan kokemuksesta.

Vierailija
29/29 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:n heitto luotettava lähde jonkun nimettömän psykologin luonteeseen?