Onko 8000 euroa muka hyvä tarjous keittiöstä?
Seitsemänkymppinen isäni teettäisi keittiöremontin pieneen keittiöönsä. Tilaan mahtuu allaskaappi, yllä oleva astiankuivatuskaappi, yksi apteekkikaappi, yksi laatikosto, jääkaappi-pakastin ja liesi. Ihan peruskaapistot, laminaattitasot, ainoa ekstra olisi induktioliesi. Hinnaksi annettiin 8000 euroa! Myyjä kehui tarjousta hyväksi. Yrittävätkö jymäyttää vanhaa miestä?
Kommentit (56)
Mielestäni todella kallis! Mun pienen keittiön kaapistot ja taso maksoi noin 2500 eur. Kolme alakaapistoa alatikoilla (hidastimet) ja ja neljä pariovellista kaapia ja yksi täysikorkuinen kaappi. Kodinkoneet lisäksi (itse ostin gigantista)
kusetus. näin vanhuksia ryöstetään , laillisesti.
mikset itse tee samaa suunnitelmaa esim ikean sivuilla? saat hinnan.
työmies erikseen tai avuksi. putki ja sähkötyöt joudutte teettämään aina ammattilaisella joka tapauksessa.
Jos on valmiiksi tiedossa ne osat, mitä tarvitksee, niin kannattaa käydä pyytämässä tarjous useammasta ei liikkeestä. Meidän keittiön täysin sama kokonpano eri liikkeissä, hinta 6000-11000€.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:02"]
kusetus. näin vanhuksia ryöstetään , laillisesti.
mikset itse tee samaa suunnitelmaa esim ikean sivuilla? saat hinnan.
työmies erikseen tai avuksi. putki ja sähkötyöt joudutte teettämään aina ammattilaisella joka tapauksessa.
[/quote]
lisään vielä , että olen itse aikoinani myynyt keittiöitä. hinnoissa on ilmaa todella paljon,
puhumattakaan näistä kusettajista , joita alalla riittä. tuo hinta on pahimman luokan kusetusta ja ryöstöä, jos ei edes asennus sisälly hintaan.
mene sinne ikean sivuille ja laske siellä. yllätyt mikä on lopputuloksesi tähän kysymykseesi.
Nuo keittiöpaketit ovat samaa laillistdttua kusetusta kuten kattorempatkin. 10000e lastulevykeittiöstä tai 20000e peltikatosta. Miettikää ennen kuin ostatte. Keittiökoneet pakettina itse kilpailuttaen n.2000e, keittiö esim ikeasta samalla takuulla kuin nuo "juuri teille"räätälöidyt mdf-viritelmät. Kattorempan tarvikkeet itse tingittynä n. 4500e, pufkamisen osaa kaikki ja naapurista löytyy se kirvesmies auttamaan/neuvomaan miten se pelti ruuvataan kiinni juoksuun.
Nämä em tuotteita myyvät reppurit rahastavat ihnisten avuttomuudella/laiskuudella.
Isäsi keittiössä on juuri ne kalleimmat osat, peruskaapit ei paljoa maksa, vaikka niitä olisi useampikin enemmän. Induktio voi yksinään maksaa 1500€ kuten jääkaappi-pakastinkin, toki niitä saa halvemmallakin. Oliko liesituuletinta, minkälainen allas?
Pyytäkää muutama tarjous muualtakin, niin näette millä tasolla hinnat liikkuvat.
Meillä puustelli tarjosi 20 000 keittiötä. Ei edes ole kovin iso ja suunnitelma todella tylsä, jonka jokainen osaisi kyhätä kasaan. Soitteli perään pitkään, mutta tuolla hinnalla ei todellakaan kiinnostanut mikään tylsääkin tylsempi suunnitelma.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:10"]Nuo keittiöpaketit ovat samaa laillistdttua kusetusta kuten kattorempatkin. 10000e lastulevykeittiöstä tai 20000e peltikatosta. Miettikää ennen kuin ostatte. Keittiökoneet pakettina itse kilpailuttaen n.2000e, keittiö esim ikeasta samalla takuulla kuin nuo "juuri teille"räätälöidyt mdf-viritelmät. Kattorempan tarvikkeet itse tingittynä n. 4500e, pufkamisen osaa kaikki ja naapurista löytyy se kirvesmies auttamaan/neuvomaan miten se pelti ruuvataan kiinni juoksuun.
Nämä em tuotteita myyvät reppurit rahastavat ihnisten avuttomuudella/laiskuudella.
[/quote]
Lisään vielä: tuolla kahdella tonnilla saa keittkökoneet isoon keittiöön...
Asennuksesta otetaan 1000€ (ennen 1000mk), induktioliesikin taitaa olla melkein tonnin. Kaappeja kun on noin vähän niin kalliilta kuulostaa. Meillä maksoi 30m2 keittiön kaapistot (ilman koneita) 10k€, mutta kaappeja/laatikostoja on lähes 30 kpl!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:11"]Isäsi keittiössä on juuri ne kalleimmat osat, peruskaapit ei paljoa maksa, vaikka niitä olisi useampikin enemmän. Induktio voi yksinään maksaa 1500€ kuten jääkaappi-pakastinkin, toki niitä saa halvemmallakin. Oliko liesituuletinta, minkälainen allas?
Pyytäkää muutama tarjous muualtakin, niin näette millä tasolla hinnat liikkuvat.
[/quote]
Kuka on niin idiootti, että maksaa induktioliedestä 1500e??
Miettikää mammat tarvitsetteko oikeasti niitä ominaisuuksia esim liedeltä, joilla tuotteiden hintaa pumpataan ylöspäin???
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:10"]Nuo keittiöpaketit ovat samaa laillistdttua kusetusta kuten kattorempatkin. 10000e lastulevykeittiöstä tai 20000e peltikatosta. Miettikää ennen kuin ostatte. Keittiökoneet pakettina itse kilpailuttaen n.2000e, keittiö esim ikeasta samalla takuulla kuin nuo "juuri teille"räätälöidyt mdf-viritelmät. Kattorempan tarvikkeet itse tingittynä n. 4500e, pufkamisen osaa kaikki ja naapurista löytyy se kirvesmies auttamaan/neuvomaan miten se pelti ruuvataan kiinni juoksuun.
[/quote]
[/quote]
Varmasti, jos ostaa halvinta.
Kallis. Me uusittiin keittiö keväällä, keittiö 15 neliötä. Maksoi 5990 euroa koneineen ja tasoineen (kivitaso, jää-pakastinkaappiyhdistelmä, induktioliesi, astianpesukone, mikro, hana, allas). Ostopaikka Ikea. Koneilla viiden vuoden takuu. Itse purimme vanhan, kasaamisen ostimme timpurilta joka muuren kehui Ikean systeemejä, yksinkin saa kätevästi kaapit seinään kun niitä voi liikutella kiskoja pitkin. Valaistus ei kuulunut hintaan, ostimme led-nauhaa tutn sähkömiehen kautta ja uusimme myös kattovalaistulsen.
Muut tarjoukset olivat n. 8500 euroa, emme kyselleet megakallista Puustellista tai vastaavista.
Eikä noilla keittiökaupoilla kuulu yleensä edes noihin paketeihin mitkään erikoisen hienot merkit, että niistä kannattaisi maksaa. Jotain tavallista AEG:ta, jota keittiömyyjä ostanut halvalla valmistajalta ja sen laadunhan nyt tietää.
Eikö tuo ns. Apteekkarin kaappi ole kallis?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:11"]Isäsi keittiössä on juuri ne kalleimmat osat, peruskaapit ei paljoa maksa, vaikka niitä olisi useampikin enemmän. Induktio voi yksinään maksaa 1500€ kuten jääkaappi-pakastinkin, toki niitä saa halvemmallakin. Oliko liesituuletinta, minkälainen allas?
[/quote]
Kuka on niin idiootti, että maksaa induktioliedestä 1500e??
Miettikää mammat tarvitsetteko oikeasti niitä ominaisuuksia esim liedeltä, joilla tuotteiden hintaa pumpataan ylöspäin???
[/quote]
1500 induktiotasosta on tänä päivänä ryöstöhinta. ellei ole sitten laadukas, esim miele tms.
tarvitseeko 70v mies mielen tason ? ei. perunat kiehuu halvemmallakin, ja induktioitakin saa halvalla.
Kannattaa pyytää useita tarjouksia, että voi vertailla. Meillä yksi keittiöfirma pyysi 5t enemmän kuin toinen, ja myyjä sanoi, että pari miestä tulee ja menee kaksi viikkoa. Tämä isompi ketju. Pieni paikallinen antoi paremman tarjouksen (tuohon väliin mahtui vielä pari muutakin), ja se otettiin. Lopulta yksi mies tuli, vain purkamisessa oli apureita, sekä sähkö- ja putkimies erikseen. Mutta maanantaiaamuna aloitti, torstai-iltana valmis, eikä valittamista. Meillä maksoi vähän vajaa 12000 11 neliön keittiö tyyliin kaikki uusiksi paitsi lattia, mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa, joten ei ole vertailukelpoinen. Isot ketjut yleensä pyytävät enemmän kuin paikalliset, eivätkä ne ole sen parempia. Niissä maksaa merkki.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:20"]
Eikö tuo ns. Apteekkarin kaappi ole kallis?
[/quote]
ei selitä hintaa millään. ja sen saman kaapin saa sieltä ikeastakin. herätkää nyt noihin kusetuksiin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Varmasti, jos ostaa halvinta.
[/quote]
Me ostettiin kalleinta isoon keittiöön ja 2800€ maksoi. 2000:lla saa ihan laadukkaat ja ei halvimmat koneet keittiöön. Ok, meillä oli jääkaappi ja pakastin jo.
Kannattaako ostaa kymppitonnin auto? Onko halpa? Ihan yhtä järjettömiä kysymyksiä, kun ei tiedä millainen se koko paketti tarkalleen on...