Uusperheet miten matkustatte?
Aika iso porukka meilläkin 5 lasta ja aikuiset.
Kaksin, koko porukka, kuka maksaa?
Ja missä olette matkustelleet ?
Molemmilla omat asunnot.
Kommentit (6)
Meillä on kaksi aikuista ja lapseni. Ensimmäiset 8 vuotta matkustettiin aina yhdessä. Nyt ollaan pari kertaa käyty miehen kanssa reissussa kahdestaan.
Meillä oli uusperhe, kun olin lapsi, viisi lasta, ja kaksi aikuista. kaikki yhdessä matkustimme.
Minulla on kaksi, miehellä kolme lasta. Kaikki ovat jo kouluikäisiä, yhteisiä lapsia ei ole, eikä ehdi enää tulemaan mitä luultavimmin. :-)
Molempien lapset tapaavat isäänsä/äitiään vuoroviikoin. Mites vuoroviikoin- perheissä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:43"]
Meillä oli uusperhe, kun olin lapsi, viisi lasta, ja kaksi aikuista. kaikki yhdessä matkustimme.
[/quote] Meillä oli niin, että me olimme vuoroviikot. Matkustimme siis kaikki yhdessä, mutta toki me myös äitimme kanssa. Ja isäni vaimon lapset hänen kanssaan.
Mikään ei tietysti estä myös kahdenkeskistä matkailua, kun kuitenkin lapset välillä muualla, mutta kivaa olisi reissata kaikki yhdessä myös. Eikös siihen tarvita lupa yhteishuoltajuudessa toiselta vanhemmalta? Mites hotelliin majoitus, yksi vai kaksi huonetta? Ap
Me matkustamme pääasiassa perheenä. Meilläkin kohta 5 lasta eli 4 kanssa ollaan nyt matkusteltu. Lapsista kolme on minun ja ex-mieheni, yksi ja nyt syntymässä oleva ovat minun ja uuden mieheni. Kaikki lapset asuvat minun kanssani ja asumme siis yhdessä samassa osoitteessa nykyisen mieheni kanssa.
Tuntuisi oudolta matkustaa niin, että osa lapsista jäisi pois reissusta. Ehkä sitten kun kasvavat, he eivät haluakaan aina olla mukana, mutta kyllä tällä hetkellä reissaamme yhdessä. Lähinnä kotimaassa, ollaan tehty yksi asuntoautoretki Keski-Eurooppaan ja toista suunnitellaan. Kallistahan isolla joukolla reissaaminen on, mutta iso perhe on ollut meidän valinta ja sen mukaan eletään. Matkat maksamme minä ja uusi mieheni, hän pääasiassa koska itse olen nyt kotiäitinä.
Muutenkin perheen kulut menevät samasta pussista emmekä erottele, ostetaanko jotain minun lapsille vai yhteisille lapsille. Niin se on mielestäni lastenkin kannalta paras. En olisi uusperhettä perustanutkaan, jos miehelle olisi ollut jotenkin vaikeaa nähdä lapsiani perheen osana ja olisi alkanut narista heihin kuluvasta rahasta. Lapset ja minä olemme samassa paketissa, joko kaikki tai ei ketään :)