Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen odottanut Finnairilta vastinetta asiakaspalautteeseen pian 3 viikkoa!

Vierailija
16.08.2014 |

Jämtin kirjallisen asiakaspalautteen Finnairille, jossa valitin saamastani ala-arvoisesta palvelusta. Olen odottanut vastausta kohta 3 viikkoa! Taidan jatkossa lentää SAS:llä. Palaute on kyllä mennyt perille, sain vahvistussähköpostin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmahan on konkurssin partalla, ei niillä ole aikaa vastailla kitisijöille, jotka matkustaa halvimman hintaluokan lipulla.

Vierailija
2/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt aika. Itse tein SAS:ille reklamaation (peruttu lento) 31/7 ja samalla sain tietää, että vastausaika on 4-5 viikkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:15"]

Toimiiko Finnair muuten vieläkin lainvastaisesti ja kieltäytyy maksamasta myöhästymiskorvauksia matkustajille?

[/quote]

SAS yrittää ihan samaa (9 taas tässä), mahdollisimman hankalaksi on tehty korvausten haku ja tietoa niistä pimitetään.

Lensin siis SAS:illa heinäkuussa ja menolentoni peruttiin, tiedon tästä sain portilla (satuin vilkaisemaan monitoria) n. 40 minuuttia ennen koneeseen menoa. Pääsin n. tuntia myöhemmin lennolle joka meni eri paikkakunnalle kuin minun alunperin piti lentää, loppumatka mentiin tilataksilla. Olin 4 tuntia myöhässä alkuperäiseen aikatauluun verrattuna. 

Lentokentällä sain asiakaspalvelusta esitteen jossa luki miten nuo korvaukset menevät (esitteen mukaan minun pitäisi saada 250 euroa korvausta), esitteessä ei vaan kerrottu, että miten korvausta haetaan. Viimeisellä sivulla oli pienellä teksti, että jos haluat hakea korvauksia, ota yhteyttä asiakaspalveluun lentokentällä. Asiakaspalvelussa minulle lätkäistiin käteen käyntikortti jossa nettiosoite paikkaan jossa korvaushakemuksen voi tehdä. Menin sitten tuolle nettisivulle, joka olikin ihan yleinen palautteenantamisosio (risuja, ruusuja, sieltä voi myös pyytää myöhästymistodistusta vakuutusyhtiölle). Kirjoitin sitten siihen asiani kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut. Klikkailin sivustolla ympäriinsä ja siellä luki, että jos lento myöhästyy/perutaan, on matkustajalla oikeus ilmaiseen ruokaan kentällä mikäli lento/korvaava lento lähtee min. 2 tuntia myöhemmin. Lisäksi siinä luki, että jos haluaa hakea muita korvauksia, tulee kääntyä oman vakuutusyhtiönsä puoleen! Ei siis sanaakaan mistään SAS:in maksamista myöhästymiskorvauksista. 

Puhuessani myöhemmin muiden matkustajien kanssa, jotka olivat myös tulossa tuolle perutulle lennolle, kävi ilmi, että minä ja kentällä kohtaamani kanssamatkustaja olimme ainoat joille tuo korvausesite oli edes annettu! (Ja kanssamatkustajallekin vasta sen jälkeen kun hän itse meni esitettä pyytämään nähtyään minun esitteeni). Kellekään muulle ei oltu asiakaspalvelussa sanottu asiasta mitään, eivätkä he edes tienneet, että voivat joitakin korvauksia hakea. Tuo kentältä bongaamani kanssamatkustaja, vanhempi ihminen, kysyi asiakaspalvelussa, että voiko hän soittaa johonkin ja hakea korvauksia koska ei käytä nettiä. Ei kuulemma voi, netti on kuulemma ainoa paikka hakea korvauksia. 

Kaiken kaikkiaan todella ala-arvoista toimintaa. Ensinnäkin se, että kentällä ei edes tullut ensimmäistäkään kuulutusta, että lento on peruttu. (Tosiaan ihan itse sen näin kun sattumalta katsoin monitoria portilla). Toisekseen tuo, että korvausten hakemisesta on tehty niin hankalaa ja tietoa pimitetään ihan tahallisesti.

Mielenkiinnolla odotan, että mitä tuleman pitää. Tuskin SAS suostuu yhtään mitään maksamaan vaan vetoaa johonkin diipadaapaan. Mutta eipä se mitään, netti on pullollaan firmoja jotka ottavat asian ajaakseen maksua vastaan (30% palkkiota korvauksista jos niitä saa, jos ei saa, niin ei tarvitse maksaa mitään).

Vierailija
4/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kesäkuun alussa tekemääni finnair-palautteeseen vastauksen viime viikolla. Joten varaudu vielä odottelemaan hetki jos toinenkin.

Vierailija
5/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:15"]

Toimiiko Finnair muuten vieläkin lainvastaisesti ja kieltäytyy maksamasta myöhästymiskorvauksia matkustajille?

[/quote]

Pääsin n. tuntia myöhemmin lennolle 

[/quote]

Tarkennus: pääsin siis lennolla joka lähti n. tuntia (1h10min) myöhemmin kuin mitä alkuperäinen lentoni piti lähteä. Eli odottelin kentällä vähän yli kaksi tuntia. SAS:in asiakaspalvelun mukaan korvaavan lennon pitää lähteä min. 2 tuntia alkuperäisen lennon jälkeen eli mitään ruokakorvauksia en saanut. 

Vierailija
6/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me odotimme kanssa joskus reklamaatioon palautetta useamman kuukauden. 

Vierailija
7/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden lento on ollut myöhässä/peruttu, ja yhtiön kotimaa kuuluu EU:hun tai lennon on pitänyt lähteä EU:n sisällä: täyttäkää suosiolla valmis lomake, minkä saa täältä http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm ja toimittakaa se lentoyhtiölle. Luulen, että ottavat tuon edes vähän vakavammin, koska jos tuolla ei saa itse haluamaansa lopputulosta, tulee kuluttaja-asiamies vielä apuun. :) Itse ainakin onnistuin aikoinani saamaan tämän avulla asianmukaiset korvaukset myöhästymisestä. Sääli vain, että harvat tietävät tosta ja huomaavat hakea korvauksia, eikä lentoyhtiö oma-aloitteisesti todellakaan halua antaa asiasta yhtään tietoa :/

Vierailija
9/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule... Ne tuskin tulee ikinä vastaamaan mitää :D Mulla reilut 2kk kun laitoin viestiä, yksi vastaus tuli jossa pahoiteltiin pitkittynyttä vastausaikaa.

Mutta kannattaa tosiaan fb:n kautta laittaa, sieltä saa nopean vastauksen.

Vierailija
10/17 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin viime vuonna British Airwaysille ongelmasta lennollani. Heillä vastaus kesti kuukauden. Kun vihdoin vastasivat, sain viestin jossa pahoiteltiin sitä, että vastaus kesti niin kauan. Heillä oli ollut joku kiirekausi meneillään. Samalla lähettivät 200 euron lahjakortin.

Finnairille kun olen valittanut, ei vastausta tule koskaan. Kavereiden mukaan kannattaa tosiaan valittaa heille "julkisesti" facebookiin tai twitteriin. Muuten vastausta on aivan turha odottaa.

Vierailija
11/17 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kerran tulossa Riikasta Helsinkiin Air Baltic koneella.  lento peruttiin tai oli täynnä tms...    

sain kentältä jostain asiakaspalvelusta ohjeet miten hakea korvausta. joko 250€ arvoinen lahjakorttii, jolla voi hankkia uuden lennon tai 125€ käteistä, otin käteisen.   

pääsimme samana iltana firman toiselle lennolla tallinan kautta helsinkiin... oltiin myöhässä muutama tunti  

Vierailija
12/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se ala-arvoinen palvelu oli.

Vierailija
13/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:02"]

Jämtin kirjallisen asiakaspalautteen Finnairille, jossa valitin saamastani ala-arvoisesta palvelusta. Olen odottanut vastausta kohta 3 viikkoa! Taidan jatkossa lentää SAS:llä. Palaute on kyllä mennyt perille, sain vahvistussähköpostin.

[/quote]

Jos käytät Facebookia niin laita siellä viestiä Finnairille. Kysymyksiin ainakin vastattiin nopeasti. Kritiikkiin toki ei välttämättä, mutta voithan kokeilla...

Vierailija
14/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:04"]

Mitähän se ala-arvoinen palvelu oli.

[/quote]

Minua yritettiin laittaa syylliseksi lentoyhtiön virheeseen. Sain tiuskivaa ja tylyä asiakaspalvelua. Tarkkoja yksityiskohta en kerro, jottei tunnisteta. Olen lentänyt kymmeniä edestakaisia lentomatkoja viimeisen parin vuoden aikana ja kun kerrankin annan kielteistä palautetta siihen ei edes vastata! -ap

Vierailija
15/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairille ei voi edes soittaa antaakseen palautetta. Ei vittu, mikä yhtiö!

Vierailija
16/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä alapeukuttaa? Onko Finnair vieläkin joku pyhä lehmä ja kansallinen ikoni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän