Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oltiin illallisilla - emäntä tarjosi KUORIPERUNOITA :O!

Vierailija
16.08.2014 |

En ymmärrä miksi kutsua ihmisiä syömään, jos ei edes perunoita viitsi kuoria ennen tarjoamista ja laittaa kauniisti esille (jos tarkoitus on siis syödä keitinperunoita)? On varsinainen näky, kun parhaimpiinsa pukeutuneet vieraat näpit sotkussa kuorivat niitä helvetin kuumia pottuja eikä se kuoriristelilijäkään pöydässä nyt ihan sovi ns. paremman illallisen tunnelmaan.

Uskomatonta. Enkä ollut ainoa asiaa ihmetellyt vieras!

Meillä ei edes kotona kuorita perunoita lautasella.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:50"]

Mitä kuoria niissä kesällä on? Syöt tietenkin kuorineen! Terveellistä ja hyvää

[/quote]

Sori nyt vaan mutta elokuussa ei ole enää uusia perunoita. Sinä saatat tykätä perunankuorista, mutta yllätys yllätys, kaikki eivät niistä tykkää.

En kyllä minäkään tarjoaisi vieraille kuoriperunoita, todella noloa :(

[/quote]

No just pari päivää sitten Prismassa ei ollut kuin ainoastaan uusia pottuja (ja Lapin puikulaa)....

[/quote] komppaan. torilla myydään myös uusia perunoita edelleen. jos haluaa, kuoret lähtee myös pesemällä kun vähän hieroo vaan. en tarjoaisi illallisella (minne on siis pukeuduttu parhaisiin vetimiin) kuoripottuja. olkoon miten terveellisiä vaan. talvella meilläkin syödään kuoripottuja kotona oman porukan kesken.

Vierailija
42/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:06"]

Minä en koskaan kuori perunaa lautasella, vaan tökkään haarukkaan ja kuorin veitsellä. Peukalo saattaa osua perunaan, mutta ei sitä käteen oteta. Olenkin ihmetellyt lapsia jotka koulussa laittavat perunan lautaselle ja tökkivät sitä ympäri lautasta, että eikä kotona opeteta kuorimaan perunoita, mutta teillä onkin joku oma tyyli. Olen ohjaajana koululla, joten aika montaa lasta on tullut autettua. Lapset muuten tykkäävät paljon enemmän kuoriperunoiden mausta.

[/quote]

Jos koulussa kerta ohjaat lapsia, niin yrittäisit opettaa heille etikettikelpoisia tapoja. Niistä on heille suunnaton hyöty koko elämän ajan ja mielessään he kiittävät opetuksestasi ikuisesti.

Peruna kuoritaan lautasella haarukkaa ja veistä apuna käyttäen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hituri

Vierailija
44/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, tarjoilin vastikään ihan ulkomaalaisille vieraille perunasalaattia, jossa oli kuorimattomia kesäperunoita!!!! 

Vierailija
45/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoilla paivallisilla on ranskanpottuja ja ketsuppiakin. Lisaksi hopeiset tai ainakin puolihopeiset aterimet. Jos kaiverruksia ja design-astiat, emanta saattaa olla tasokas. Riippuu myos siita millainen kasilaukku emannalla on.

Vierailija
46/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön perunat aina kuorineen! Ne kuoret maistuvat hyvälle ja kaikki perunan vitamiinit ovat niissä. Rehellisesti sanoen olen niin ällö, etten edes kuori ulkomaalaisia perunoita.

Vierailija
47/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:30"]

Minä syön perunat aina kuorineen! Ne kuoret maistuvat hyvälle ja kaikki perunan vitamiinit ovat niissä. Rehellisesti sanoen olen niin ällö, etten edes kuori ulkomaalaisia perunoita.

[/quote]

Perunassa on niin vähän ravintoaineita, että on ihan sama vaikka kuorittuna keittäis.

Tosin on myös olemassa parempiakin ruoka-aineita.

Vierailija
48/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ostamissani perunoissa ei ole koskaan ollut etikettiä. Olenkohan minä pessyt etiketit vahingossa pois? Onko niissä etiketeissä muuta tärkeää tietoa?

Vierailija
49/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hauskaa syöpää. Tiedätkö millaisia myrkkyjä ulkomaalaisissa perunoissa on?

Vierailija
50/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:30"]

[/quote]

[/quote]

Tiedätkö sinä? Kerropa meillekin. Niissä on tasan tarkkaan niitä samoja myrkkyjä kuin kotimaisissa. Huvittavaa miten sitkeästi tietämättömiin on juurtunut legenda kotimaisten tuotteiden puhtaudesta. Mutta näinhän se on kaikissa maissa, myös niissä mistä tuodaan perunoita Suomeen.

Vierailija
51/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

tästä on ihan kansainvälistä tutkimustietoa. kaikkialla muualla maailmassa suurin kuolinsyy on perunankuorien aiheuttamat syövät. voi niitä raukkoja =(

Vierailija
52/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton risteilijä??

Vierailija
53/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 14:56"]

Mikä hiton risteilijä??

[/quote]

no se hitutassi

Vierailija
54/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Katopas finelistä ne "perunan vitamiinit"  verrattuna johonkin toiseen juurekseen :)

Vierailija
55/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankkaa. Voimia, ap.

Vierailija
56/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP se sitten keittelee arvokkaat ravintoaineet irti perunoista ja kaataa viemäriin, kun aina keittää perunat kuorittuina. Mutta minkäs sille voi, kun pitää yrittää olla niin hieno, niin hieno. Metsään menee, mutta menkööt!

Vierailija
57/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems!

Ja se on hituastia.

Vierailija
58/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää joku nyt että MIKÄ VITUN RISTEILIJÄ????? :D

Vierailija
59/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä illallisten ohjelmanumerona on perunoiden kuoriminen. Kuorin jokaiselle vieraalle hänen ilmoittamansa perunamäärän lautaselle eteen, annostelen lihan, kastikkeen, salaatit.

Omaan sulavat liikkeet, olenhan työskennellyt perhepäivähoitajana vajaat 25 v.

Vierailija
60/76 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:08"]

AP se sitten keittelee arvokkaat ravintoaineet irti perunoista ja kaataa viemäriin, kun aina keittää perunat kuorittuina. Mutta minkäs sille voi, kun pitää yrittää olla niin hieno, niin hieno. Metsään menee, mutta menkööt!

[/quote]

Mitähän arvokkaita ravintoaineita on perunassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi