Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-vaihtarit - lihoitteko vaihdon aikana?

Vierailija
16.08.2014 |

Monilta olen kuullut tarinoita että vaihtovuoden aikana kertyi jopa 10kg lisäpainoa. Missä maassa olit, kuinka pitkän aikaa ja onnistuitko pitämään painosi kurissa vai pääsitkö lihomaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Euroopassa ja lihoin reilu 8 kiloa. Kymmenen tuli lisää Suomeen palatessa kulttuurishokkia potiessa. Olin hoikka ja siro tyttö ennen.

Vierailija
2/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin ohimennen noin 10kg, Tsekki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä lihoin ekan 3kk aikana ihan huomaamatta 10kg. Biletys, fish & chips jne teki tehtävänsä. Sen 3kk jälkeen kävin porukoilla ja tajusin ettei vanhat housut mene enää jalkaan. Aloin kattomaan mitä syön ja loppuvuoden aikana Se 10kg ja muutama extrakilo tuli pudotettua.

Vierailija
4/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perässä maailmalle: itse laihtunut 10 kiloa ja mies lihonnut saman verran. Aina samaa ruokaa on syöty. Ehkä eri ihmisille vain sopii erilaiset ruokavaliot.

Vierailija
5/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti +20 kg 10 kuukaudessa. Lähtömitat 47 kg ja 168cm, takaisin tullessa 67 kg. Normaalipainoisena tulin siis takaisin, vaikkakin aika yläkantissa. Laihduin kolmessa kuukaudessa takaisin 50 kiloon, vaikken liikkunut ollenkaan. Söin vain sitä, mitä olin tottunut syömään. Tyynellämerellä ja Uudessa-Seelannissa isokokoisia ihannoidaan ja ruoka on tosi rasvaista, vaikken pikaruokapaikoissa syönytkään. 

Vierailija
6/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuoden Etelä-Afrikassa ja laihduin. Mutta kyllä lähes kaikki lihoo, meidänkin vaihtariporukasta suurin osa lihoi.

Vierailija
7/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan ainakin Jenkeissä lihoo...

Vierailija
8/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ite ollut vaihdossa, mutta mun ystävä oli USA:ssa ja lihoi vuoden aikana 15kg. Laihtui kyllä ainakin osan nopeasti, kun palasi Suomeen ja alkoi taas syödä normaalisti. Ja tää ei siis ole mitään ystävän panettelua, vaan ollaan jälkeenpäin puhuttu tästä ja se totes itsekin, että aika hurjaa lihoa niin nopeasti niin paljon.

Vierailija
9/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kaverilta kuultua: 10kk Japanissa, 10kg lisää. Eipähän tuo lopulta ole kuin 1kg/kk mutta kymmenessä niitä kuitenkin kertyy jo se kymmenen. Biletys lihottaa ja liikuntaakin moni harrastaa vaihdon aikana paljon vähemmän kuin normaalioloissa.

Vierailija
10/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin ja syynä tähän oli että olin etukäteen päättänyt etten liho sitä kuuluisaa 10 kiloa, joten katsoin mitä söin. Kyllä siellä jenkkilässäkin saa terveellistä ruokaa...ei kukaan pakota mättämään..

Vierailija
11/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lihonut, olin Yhdysvalloissa. Mulla oli niihin aikoihin hyvä aineenvaihdunta, harrastin hirveästi liikuntaa (oli hyvät harrastusmahdollisuudet, joten otin niistä kaiken irti) ja kiinnitin huomiota syömisiini. Vältin esim. limsoja, turhaa napostelua yms, mutta ns. tavallista ruokaa ja pizzaakin söin niin paljon kuin mieli teki. Se riitti painon kurissa pitämiseen tuolla liikkumisella sekä poikkeuksellisen nopealla aineenvaihdunnallani. Mun suurin motivaationi pitää paino kurissa olivat halvat vaatteet: Ostin hirveät kasat vaatteita ja halusin, että ne ovat sopivina monta vuotta, kun  en raskinut ostaa uusia:D

Melkein kaikki muu tuntemani ovat lihoneet.

Vierailija
12/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Yhdysvalloissa 80-luvulla ja ilmeisesti laihduin jonkin verran, koska koulussa kiinnitettiin siihen huomioita. Olin hoikka jo lähtiessä, mutten ole koskaan tarkkaillut painoani.

Mutta minä asuinkin maaseudulla, josta ei itse mihinkään päässyt eikä minulla ollut ystäviä, jotka olisivat vieneet roskaruokapaikkoihin. Perhekään ei sellaisissa käynyt, mitä nyt pari kertaa voden aikana. Laihduin siksi, etten oikein pitänyt kouluruuasta, joka juurikin oli sellaista teollista ja rasvaista (nakkeja, sipsejä tms.). En vain aluksi kehdannut sanoa, että haluaisin jotain parempaa.

Enkä tarkoita, ettenkö sipseistä pitäisi, mutta lounaaksi niiden syöminen tuntui todella omituiselta.

Kun vaihtarivanhemmat ymmärsivät tämän, minulle alettiin ostaa eväiksi terveellisempää ruokaa. Minulla muuten oli ihana perhe, johon pidän vieläkin yhteyttä.

Vierailija
13/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Australiassa vaihtarina ja lihoin 10 kg ensimmäisen 3 kk aikana. Onneksi sitten loppuvuonna ei enempää painoa tullut. Lihomisen syitä oli mm. edellä mainitut hirveät koululounaat (peruspaketti oli sipsipussi, limupullo ja valkoisesta leivästä tehty kolmioleipä, jonka sisällä voita ja kanaa, ei siis edes salaattia; koulun kanttiinista sai munkkeja ja karkkia) sekä se, että liikunta jäi kokonaan pois (ei koululiikuntaa eikä mitään järkevää liikkumismahdollisuutta, perhe myös ajoi autolla kaikkialle eli ei juuri hyötyliikuntaa). Lisäksi isäntäperheen kanssa meni niin pahasti sukset ristiin, että söin omassa huoneessani herkkuja ahdistukseen. Toki vaikutus oli silläkin, että käyttörahaa oli (omasta mielestäni) aivan järjettömän paljon (järjestön määräämä taskuraha), jolla sitten sai niitä herkkuja ostettuakin.

Paino putosi pois tosi nopeasti kotiin palattuani, mutta reisiin jäi aika mojovat raskausarvet, jotka edelleen (lähes 20 vuotta myöhemmin) muistuttavat siitä, että herkuttelu ei ole avain onneen. :)

Vierailija
14/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nussittua niin paljon, että laihduin lopulta. Ei siinä ehtinyt syömään kun koko ajan oli jotain säpinää

Vierailija
15/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Saksassa 90-luvun alussa vuoden ja laihduin melkein 10 kg. Koulussa kaikkien oli kuuluttava johonkin liikuntalajiin johon sitten meninkin innolla mukaan (mä 157 cm pelasin ihan simona lentistä ;) ) ja perheeni söi vain terveellisesti. Ja kun vielä asuin pienessä kylässä perähikiällä niin ei siellä ollut mitään pikaruokapaikkoja. Ihana aika!

Vierailija
16/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:56"]

Kyllä varmaan ainakin Jenkeissä lihoo...

[/quote]Sehän on laihduttajien ja kevyttuotteiden luvattu maa. Itse ainakin ottaisin siitä (k)ilon irti.

Vierailija
17/17 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppisenä 5 kk Ranskassa ja laihduin muutaman kilon, vaikka aineenvaihduntani ei ole mikään erityisen nopea enkä urheillut. Patonkia tuli syötyä aamuin illoin, brie-juustoa ja viiniä kului. Tosin myös hedelmiä ja vihanneksia kului kun ne olivat niin hyviä ja halpoja. Ja toisaalta elämäni siellä oli aktiivisempaa kuin kotona, kun vaihtarikaverien kanssa käytiin paljon eri paikoissa, käveltiin ympäriinsä jne eikä vain istuttu kotona. Mutta olen pohtinut sitä, mitä jotkut väittävät, että Ranskassa ruoka on jotenkin "puhtaampaa", vähemmän prosessoitua kuin Suomessa. Ainakaan vaaleasta leivästä ei maha turvonnut siellä yhtään, vaikka Suomessa turpoaa.