Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välittääkö työkkäri enää töitä?

Vierailija
16.08.2014 |

Sieltä ei ole kuulunut mitään moneen viikkoon vaikka olen ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:39"]Työkkäri välittää töitä Suomen suosituimmalla sivustolla www.te-palvelut.fi. Siellä on nytkin työkkärin tarkastamana ja heidän nettipalvelunsa välityksellä ilmoitettuna lähes 12 000 työpaikkaa, joihin työttömät voivat hakeutua. Ilman tätä palvelua ei kattavasti löytäisi koko maasta näin helposti ihan ilman mitään erillisiä kirjautumisia kaikilta aloilta avoimia työpaikkoja!

Harva muistaa, että tämä sivusto on työkkärin yksi palvelu.

[/quote]

Aivan, jolloin virkailija pystyy helposti katsomaan jos ilmoitettu paikka vastaa asiakkaan vaatimuksia ja yrittää sitten saada juuri oma asiakas siihen töihin.

Vierailija
2/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä se myöskään anna tehdä töitä...ellei kyseessä ole 'normaali' kokopäiväduuni. Se on vanhanaikainenlaitos joka ei ymmärrä esim freelancereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:24"]

On aika kummallista että työpaikan hakijat eivät juuri soittele suoraan firmoihin. Meille on vuoden sisään tullut vain yksi hakemus sponttaanisti.

Työkkäri ei myöskään avusta mitenkään firmoja työntekijän etsimisessä joten jos haluaa saada ammattilaisen ammattitehtävään niin parasta käyttää jotain muuta palvelua. Jos laittaa ilmoituksen työkkäriin niin heti tulee satoja vastauksia joista usein ei yksikään omaa kyseistä pätevyyttä. Laittavat vaan hakemuksen kun jotain pitää hakea. Monet eivät edes lue mitä työntekijältä vaaditaan ja minkälaista osaamista pitäisi olla.

[/quote]

kukaan ei soittele, koska se on vanhanaikaista. Kaikille on rekrysivut joissa avoimet paikat on näkyvillä. Kaikkialla halutaan tietää hakijasta kaikki mahdollinen ennenkin edes harkitaan haastattelua. Meillä ns. Avoimet hakemukset menee suoraan roskikseen. Vasta kun on haku päällä, hakemukset syynätään.

Vierailija
4/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se ei pidä paikkaansa, että "ei anna tehdä töitä", mutta työttömyyskorvausta ei makseta jos on yrittäjä ( = freelancer).

Virkailijat eivät todellakaan enää "välitä töitä" kuin poikkeustapauksissa. Yksi sellainen on nähty, kun uusi yrittäjä tarvitsi pikaisesti työntekijää halvalla ja mistäpä muualta sellaisen löytää kuin työttömistä työnhakijoista. Työpaikasta oli ilmoitettu suoraan sopiville työttömille, ja yksi heistä sen paikan sai.

Vierailija
5/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työtön, minua usein nolotti hakea niitä harvoja työpaikkoja, joita työkkäri minulle osoitti. Yleensä nimittäin ilmoituksissa haettiin nimenomaan sellaista työkokemusta tai koulutusta mitä minulla ei ole. Esim. "olet suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon alalta X ja sinulla on kyseiseltä alalta vähintään viiden vuoden työkokemus ja puhut sujuvasti kieltä Y". Minulla oli sitten tyyliin vain alempi tutkinto alaa X sivuavalta alalta, ei juurikaan työkokemusta enkä osaa lainkaan kieltä Y.

En siis täyttänyt mitään työnantajan oleellisista vaatimuksista, mutta pakko se hakemus oli vääntää, koska muuten olisin saanut karenssin. Hävetti kyllä työnantajan silmissä leimautua luetunymmärtämistaidottomaksi. Sitten piti vielä kehua itseään hakemuksessa, että olisin kuitenkin hyvä työntekijä, vaikka esimerkiksi työn kannalta oleellinen kielitaito minulta puuttuikin. Mielelläni olisin toki työllistynyt, mutta tiesin ettei minua kutsuttaisi edes haastatteluun, koska alallani oli runsaasti työnantajan kriteerit täyttävää porukkaa työttömänä.

Vierailija
6/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työkkäri mikään työnvälitystoimisto ole, niillä on nettisivu johon työnantajat saavat ilmoittaa avioimina olevista työpaikoista, mutta ei työkkäri niitä mitenkään välitä, jos asiakas on siinä työkkärin henkilökunnan pakeilla, työkkärin täti/setä avaa sen saman nettisivun ja näyttää sitä asiakkaalle, ihan samalla tavalla kuin asiakas voi sitä itse kotona omalta koneelta katsoa.

Minä olen ollut 2,5 vuotta työttömänä, ja mitään ei ole tarjottu, mulla on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, ja olen työkkärissä sanonut että työpaikan pitää olla sellainen että saan hoitomaksun maksettua ja sen jälkeen käteen jää vähän enemmän kuin kotona ollessa, eipä ole sellaista sitten löytynyt. Nyt saan käteen 660€ ja päivähoito maksaa 550€/kk, joten en mene mihinkään työhön josta maksetaan vaikka tonni nettona, en ole valmis maksamaan siitä ilosta että saan lapset päiväkotiin ja itse saan raataa töissä.

Vierailija
7/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:24"]

On aika kummallista että työpaikan hakijat eivät juuri soittele suoraan firmoihin. Meille on vuoden sisään tullut vain yksi hakemus sponttaanisti.

Työkkäri ei myöskään avusta mitenkään firmoja työntekijän etsimisessä joten jos haluaa saada ammattilaisen ammattitehtävään niin parasta käyttää jotain muuta palvelua. Jos laittaa ilmoituksen työkkäriin niin heti tulee satoja vastauksia joista usein ei yksikään omaa kyseistä pätevyyttä. Laittavat vaan hakemuksen kun jotain pitää hakea. Monet eivät edes lue mitä työntekijältä vaaditaan ja minkälaista osaamista pitäisi olla.

[/quote]

Viesti nro 13 oli siis vastauksena tähän viestiin, eli miksi haetaan paikkoja ilman pätevyyttä kyseiseen paikkaan. Osaan kyllä lukea mitä työntekijältä vaaditaan, mutta karenssin pelossa oli pakko hakea niitäkin paikkoja mihin en todellakaan ollut pätevä. Olin siis saanut työkkäriltä työhönosoituksen (tai mikä se on nimeltään) noihin paikkoihin, ja niin oli varmasti saanut moni muukin epäpätevä. Työkkärillä ei ollut oman alani työpaikkoja tarjolla, joten he lähettivät työhönosoituksena jotain alaani edes vähäsen sivuavaa. Näin sain sitten turhauttavaa puuhastelua tuloksettomien hakemusten parissa. Tiesin jo ennalta, ettei minua kyseisiin töihin palkata.

Vierailija
8/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ei tarvitse käydä kuten ennen.. Itsellä loppu kesäkuunpuolessa välissä työt, ilmottauduin puhelimitse työkkäriin, sain työnhakua joulukuuhun saakka. Sano sielä "otetaan yhteyttä jos on tarvetta" kun kysyin oisko syksylle jotain kursseja tms. jos en saa töitä.. 

Itseä nimittäin ahdistaa ja vitutaa olla työttömänä. :( Toivottavasti kohta jotain töitä, vaikka kaupankassalle tai siivoojaks jos ei muuta ole. Ja ei, en aliarvioi näitä töitä, mutta itsellä on koulutus toiselle alalle, mutta aika vähän on töitä tällä alalla.. Nytkin päättyi äitiyslomansijaisuus.. Huoh.. Haluan töihin! :(

Vierailija
9/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:34"]Sitä vähän ajattelinkin. Turha sotkea kuvioita omilla säädöillä kun meillä on työkkäri.

[/quote]

juu :) odottelet tosiaan vainniin kyllä sieltä tulee työpaikka sulle.

Vierailija
10/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun haluaisin uittuilla, mutta mitä hittoa ne tekee jos kerran ei yritä saada asiakkaita työelämään?

Vierailija
11/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 15:43"]

Ihan kun haluaisin uittuilla, mutta mitä hittoa ne tekee jos kerran ei yritä saada asiakkaita työelämään?

[/quote]

Nostavat itse säännöllistä palkkaa siististä sisätyöstä. Sitä ne tekee.

Vierailija
12/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 15:43"]Ihan kun haluaisin uittuilla, mutta mitä hittoa ne tekee jos kerran ei yritä saada asiakkaita työelämään?

[/quote]

Yrittävät saada mahdollisimman monet karenssille ja pois työttömyyskorvaukselta...

Vierailija
13/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille sanoi viikkopalaverissa osastonjohtaja työkkärissä , että tällä viikolla pitää jokaisen virkailjan laittaa niin-ja-niin monta työpaikkatarjousta menemään Hän tarkistaa sitten järjestelmästä että jokainen on näin tehnyt ja lähettänyt. 

Samoin jollekin kurssille piti haalia hakijoita, niin piti laittaa kurssiesitteitä menemään vähintään 20 asiakkaalle.

Kyllä siinä sai hakijoita selailla, ja jos näytti että vähänkin natsaa joku asia, niin ei siinä ehtinyt sen tarkemmin seulomaan ihan justiinsa sopivaa. 

Se on sitten työnantajan asia, että palkkaako vai ei. Minä en sitä päätä.

Ja voihan sitä kurssille hakea jos on työttömänä. Tuskin siitä mitään haittaakaan on. Jos sattuu saamaan töitä kurssin aikana, niin hyvin voi lopettaa kurssin kesken ja mennä sinne töihin, kukaan ei tule siitä mitään valittamaan.

Eniten vitutti ne, jotka valitti että ei siitä  kuitenkaan ole mitään hyötyä. No mistä ne sen voi etukäteen tietää?? Ei mitenkään. 

Yks joskus 1989 hankkneilla pari kurssia suorittanut pummi yritti väkisin vääntää, että kurssille ei olisi tarvinnut hakea "hänen koulutuksellaan". Että ei ole mitään hyötyä. Sen tapauksessa mikä tahansa mikä katkaisee  yli 20 v. pummina makoilun tyttöystävän asunnolla (ite kirjoilla muualla) on sille hyödyllistä...

Vierailija
14/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 15:43"]

[/quote]

Sitä ihmettelee yksi jos toinenkin työtön. Tekevät jotain selvityksiä, kartoituksia, suunnitelmia ... mitä lie, mutta ei ne ainakaan työtä välitä, eikä työntekijöitä.

Muuan tuttu on jonkunlaisena työvoimahallinnon virkailijana ja vaikuttaa siltä, että on erittäin epäkiitollinen homma. Ne ovat tyytymättömiä, joille tarjotaan jotain toimenpiteitä, ja nekin ovat tyytymättömiä, jotka eivät pääse edes kursseille eikä "orjatyöhön" vaikka haluaisivat.

Vierailija
15/26 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä. Niiden tehtävä on työllistää ihmisiä. Mitä ihmeessä ne tekisi ellei etsi kuumeisesti työpaikkoja työttömille?

Vierailija
16/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä vaan ei ole. Tyhjästä on paha nyhjästä

Vierailija
17/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä välittää. Itse sain todella mielenkiintoisen työpaikan juuri työkkärin kautta. Malttia, kyllä työkkari järjestää hyvän työpaikan puolestasi, kunhan vain maltat odottaa rauhassa!

Vierailija
18/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän ajattelinkin. Turha sotkea kuvioita omilla säädöillä kun meillä on työkkäri.

Vierailija
19/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatöitä ilman palkkaa välittävät juu:) Jos et mene karenssia pukkaa..

Vierailija
20/26 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri välittää töitä Suomen suosituimmalla sivustolla www.te-palvelut.fi. Siellä on nytkin työkkärin tarkastamana ja heidän nettipalvelunsa välityksellä ilmoitettuna lähes 12 000 työpaikkaa, joihin työttömät voivat hakeutua. Ilman tätä palvelua ei kattavasti löytäisi koko maasta näin helposti ihan ilman mitään erillisiä kirjautumisia kaikilta aloilta avoimia työpaikkoja!

Harva muistaa, että tämä sivusto on työkkärin yksi palvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi