Onneksi minulla ei ole, eikä minulle tule tytärtä.
Ihan järkyttäväksi mennyt touhu noiden tyttölapsien kanssa. Ainakin omat kaverini esim fb:ssä pukevat pieniä tyttöjään merkkivaatteisiin ja hiuskoristeet lyödään päähän heti kun vauva on ulos kohdusta pulahtanut. Eräskin kaverini hehkuttaa 1v tyttärensä olevan kenkäfriikki. Siis mitä ihmettä? Miten 1 vuotias tyttö voisi edes olla kenkäfriikki? Ovatko äidit oikeasti noin typeriä? Ja eikö isejä kiinnosta tuon taivaallista millaisia pissiksiä äidit tyttäristään kasvattavat?
Ja lisään tähän nyt vielä, että minulla ei ole mitään tyttöjä vastaan. Itsekin olen ollut tyttö ja minusta tytöt ovat aivan yhtä ihania kuin pojatkin. Mutta tyttöjen äideillä tuntuu olevan pissiä päässä.
Olen järkyttynyt.
t. Kahden pojan äiti (luojan kiitos)
Kommentit (43)
Tyttöäni on luultu valehtelematta noin kaksikymmentä kertaa pojaksi hänen nelikuisen elämänsä aikana. Ja syynä lähes poikkeuksetta se, etten itse ole mikään mekkojen, röyhelövaatteiden tai vaaleanpunaisen ystävä. Lapsella on tosi pitkät hiukset noin pieneksi mutten käytä mitään hiushärpäkkeitäkään, sehän on vauva ja käytännöllisyys on kaiken a ja o.
Katsotaan millaiseksi tyttö kasvaa, prinsessaksi jos heittäytyy niin ei ainakaan äidin sysäämänä :D
Onneksi minulla on kaksi ihanaa prinsessaa joille saan pukea nätit vaatteet ylle :D Tyttömäisissä tytöissä ei ole mitään vikaa ellei satu olemaan apn kaltainen rekkalesboäityli.
t. 1 pojanja 2 tytön onnellinen äitee
Mulla on tytär, joka pukeutuu ihan tavisvaatteisiin. Mulle on aina ollut tärkeämpää vaatteen käytännöllisyys, helppohoitoisuus jne. kuin se vaatteen merkki. Ei se merkkivaatemania ole kiinni siitä lapsen sukupuolesta vaan äidistä. Ihan samalla tavalla voi pojan äiti seota merkkivaatteisiin.
Siis voihan....että naiset päästää suustaan tuollaista kuten ap. Meinaatko ap ettei kukaan äiti voi sitten pilata poikalasta kasvatuksellaan? Miten vain tyttöjä voi kasvattaa väärin.
Ehkäpä sinä juuri nyt kasvatat pojistasi itsekkäitä maailmannapoja. Mieshän on jotain niin paljon enemmän ja miehekkäät asiat. Kasvata nyt kunnon machot noista pojistasi. Ei mitään punaista vaatteissa, itkeä ei saa eikä näyttää tunteita. Se ei vaan sovi pojalle.
Ap olisi parempi että tuollaisella asenteella et kasvata kumpiakaan. Siis niin totaalisen tyhmä aloitus.
Ap kerrotko minulle mitä pahaa on tyttömäisissä jutuissa mutta poikamaiset jutu ilmeisesti ihan ok? Ihan samalla tavalla ne poikalapset puetaan autovaatteisiin ja pienestä pitäen puhutuaan pikkumiehistä jotka tykkäävät autoista, kuormureista, ritarileikeistä, sotaleikeistä jne...pojat on poikia-asenne oikein huokuu kun pojat tekevät jotain kiellettyä.
Eräs kaverini osti vastasyntyneelle pojalleen heti kaapin täyteen urheilujoukkueiden vaatteita, miten tämä eroaa siitä että tytölle ostetaan mekkoja? Poikavauvoilla on päässä lippalakkeja mutta tyttövauvoilla ei saisi olla rusetteja?
Poikien sotaleikit ok mutta tyttöjen prinsessajutut ei?
Mitä ihmettä ap?
Tää on taas tätä suomalaisuutta...ulkomailla tytöt saavat olla tyttöjä,heille puetaan kauniit mekot mekot päälle jo pienestä mutta suomessa tyttöjen pitäisi olla jo äijiä pienestä:(...
Taitaa olka provo, tai harvinaisen pienen- ja kapeakatseisen maailmankuvan omaavan yksilön kirjoitus.
Pöljä ap, haukkuu tekstissä oikeasti vaan äitejä vaikka otsikossa sanoo että ei halua tyttölapsia.. sekavaa ap???
Tyypillinen sovinistiseen ajatteluun kasvatetun naisen aloitus. Kaikki naiseuteen ja tyttömäisyyteen liittyvä on turhaa ja halveksittavaa hömpötystä kun taas kaikki miehisyyteen ja poikamaiseen liittyvä on niin komeeta, upeaa, hienoa ja tavoiteltavaa.
Minulla on kaksi tyttöä ja yksi poika ja kaikki heidät on kasvatettu samoin arvoin mutta joo , tytöille puettu pienestä pitäen kauniita mekkoja ylle valokuviin ja pojalle taas kivat poikien vaatteet. Tytöt saaneet ihan rauhassa leikkiä prinsessaleikkejään kun taas poika saanut ihan rauhassa leikkiä poikien juttuja. Ketään heistä ei ole ohjattu mihinkään mutta kyllä se vaan niin on että harvemmin tytöt kiinnostuvat kaivureista tai sotaleikeistä mutta nukeista, prinsessoista jne kyllä!
En todellakaan tajua miten se poikienmaailma olisi millään tavalla sen parempi kuin tyttöjen. Itse asiassa väittäisin että paremmille tavoille ne prinsessajutut opettaa kuin poikien sota-ja taisteluleikit.
Ap on taillut olla sokea kun kaverit pukeneet poikalapsiaan pienestä pitäen autovaatteisiin, vauvoilla päässä HIFK-tutit ja lippikset, puoli vuotiaalla kymmenen autolelua, jalkapallojoukkue valittuna jo kun täyttävät 2v...että näin!
"Äidin pikkumies leikki tänään kaivurillaan monta tuntia prum prum prum"...
Voi ap näkisitpä mun ihanan 5v tyttäreni tällä hetkellä :D on vaihtanut ainakin kaksi kertaa jo tänään mekkoa ja katselee paraikaa Disneyn elokuvaa 12 tanssivaa prinsessaa. Tanssii ja laulaa...muistan kun oli tyllerö puoli vuotias niin löysin Hennesiltä aivan ihanana ballerinabodyn jonka totta kai ostin ja kiikutin kotiin. JA AIVAN IHANAA OLLA TYTTÖLAPSEN ÄITI! Meillä 12v tyttö myös ja miten hänestä onkaan kasvanut täyspäinen naisellinen tyttö, pitää kauniista vaatteista, pärjää koulussa ja itsetunto kohdillaan.
IHANAA OLLA KAHDEN TYTTÖLAPSEN ÄITI
Ap kuulostaa ihan kaveriltani joka on kymmenen kertaa myöntänyt olevansa vain kade kun sai vain poikalapsia ja olisi halunnut edes kerran päästä kaupasta ostamaan tyttöjen kauniita vaatteita :D
Mulla tyttö ei ole koskaan niin välittänyt merkeistä tai kengistä mutta pojat on.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:13"]Tyttöäni on luultu valehtelematta noin kaksikymmentä kertaa pojaksi hänen nelikuisen elämänsä aikana. Ja syynä lähes poikkeuksetta se, etten itse ole mikään mekkojen, röyhelövaatteiden tai vaaleanpunaisen ystävä. Lapsella on tosi pitkät hiukset noin pieneksi mutten käytä mitään hiushärpäkkeitäkään, sehän on vauva ja käytännöllisyys on kaiken a ja o.
Katsotaan millaiseksi tyttö kasvaa, prinsessaksi jos heittäytyy niin ei ainakaan äidin sysäämänä :D
[/quote]
Harmi kun se ei ole oikea poika
Minä taas olen erittäin onnellinen siitä että mun tytöt ovat naisellisia tyttöjä koska siinä ei ole mitään halveksittavaa toisin kuin te sovinismiin kasvatetut naiset yritätte esittää. Onneksi olen saanut myös tyttöjä joille on ihanaa ostaa tyttömäisiä vaatteita, tykkään olla naisellinen itsekin. Minusta tai tytöistäni ei koskaa saisi mitään poikatyttöjä ei koskaan :)
Kaikki naisellinen on mahtava juttu, se että tytöllä on kaunis hörhelömekko päällä ei ole yhtään sen huonompi juttu kuin poikien autoverkkarit tai Super Man-rooliasut. säälittävää minusta että joku vielä nykyään ajattelee muuta...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 13:13"]Tyttöäni on luultu valehtelematta noin kaksikymmentä kertaa pojaksi hänen nelikuisen elämänsä aikana. Ja syynä lähes poikkeuksetta se, etten itse ole mikään mekkojen, röyhelövaatteiden tai vaaleanpunaisen ystävä. Lapsella on tosi pitkät hiukset noin pieneksi mutten käytä mitään hiushärpäkkeitäkään, sehän on vauva ja käytännöllisyys on kaiken a ja o.
[/quote]
Harmi kun se ei ole oikea poika
[/quote]
Ikävää, jos se sinua harmittaa :( minua kun ei ainakaan.
Tykkään itse pukeutua farkkuihin ja t-paitoihin, kenkiä on noin 40 paria joista 30 tennareita, käytän pipoja ja lippiksiä, talvella tykkään pelata jääkiekkoa. En silti ole katkera siitä, että olen nainen, tykkään meikata ja laittaa hiuksia vaikka vaatekaappi ei niin supernaisellinen olekaan.
Ja jos tytölleni prinsessavaihe tulee, sen hänelle suon, mutta niin kauan kun hän ei itse osaa valita mieleisiään vaatteita tai leluja, teen minä sen :)
T. Lainaamasi tytön äiti
Mulla on tyttö ja poika. Ja voin sanoa, että jotain sisäsyntyistä tuossa tytössä on, eikä mitään äidin opettamaa. Vielä kärryissä istuessa, ihan 1v:sta eteenpäin, olenteli kaupassa kulkiessamme käsiään ja hiplasi ohi mennessämme vaatteita, osasi hokea "iha-ia" eli ihania. Nyt 3v:na hiplaa joka kaupassa koruja, hiuspompuloita ja röyhelömekkoja. Itse en todellakaan tytöstä ole prinsessaa kasvattanut, pidän vain korviksia mutten muita koruja, mekkoja en oikeastaan käytä ja tytölle olen ostanut käytännöllisiä vaatteita,kuten pojallemmekin. Silti tuo lapsonen valitsee kaupasta ne röyhelöt, prinsessat, ehdottelee minulle mekkoja jne. Joten voin sanoa, että tyttöni on jo 3v:na mekkofriikki ja korufriikki - ja se on ihan hänestä itsestään lähtöisin. Lapset on erilaisia ja toki on ihan kiva pukea lasta, joka on niin innoissaan vaikka siitä mekostaan ja pyörähtelee ja leikkii sen kanssa balleriinaa. Toisaalta mitä pahaa siinä ja miksi siitä heti syytetään äitiä ja kasvatusta.
Onneks mulla ei ole, eikä tule poikalasta. Heti kun syntyy, niin niille hankitaan futis- ja lätkäjoukkueiden paitoja ja jo yksivuotiaasta sanotaan, että se kannattaa jotain tiettyä joukkuetta. Miten niin pieni muka tajuaa jostain urheilujoukkueista yhtään mitään?! Sit niillä on kaikkea kauheaa merirosvo-, juna- ja autokuvioista vaatetta ja räkä poskella. Miks niistä kasvatetaan kamalia möykkääjiä ja remuajia?! Huutavat ja pelaavat jatkuvasti jalkapalloa tai sählyä pihalla, eivätkä leiki rauhallisesti. Onneks ite en saanu poikaa! En jaksais olla aina ostamassa kaikenmaailman urheiluvälineitä.
Ap tulee saamaan näistä prinsessoista miniöitä jonain päivänä. Sitten tänne kirjoitellaan kaameasta anopista juttuja.