Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairasloma 2vk pitkäaikaistyöttömällä. Miten rahantulo muuttuu?

Vierailija
16.08.2014 |

Eli tuleeko pitkäaikaistyöttömän työttömyystukeen joku muutos, kun on työttömyysaikana sairaslomalla. (leikkaus ja sitä seuraava sairasloma)

Väheneekö työttömyystuki siltä ajalta. (muita tukia, kuten asumis- tai toimeentulotukea ei ole muutenkaan)

Toivottavasti joku tietää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kirjoittakaa lisää, jos rulee vielä jotain mieleen.

Miten voi olla niin, että kun työtön sairastuu, häneltä menee korvaukset kahdeksi viikoksi. Mulle tuli ainakin tästä sairastelusta ja sairaalassaolosta nyt lisäkulujakin vielä. Epäreilua.

Ap

Vierailija
2/5 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukesi katkeaa sairauslomasi ajaksi, koska et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Sinua kehotetaan hakemaan sairauspäivärahaa, mutta et saa sitä. Näin ollen joudut hakemaan toimeentulotukea, ellet kykene elättämään itseäsi esim. säästöilläsi. Sairauspäivärahassa on nuo omavastuut.

http://www.kela.fi/tyokyvyton-yli-10-paivaa_sairauspaivaraha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä mikään ei muutu! Työttömän kun ei ole pakko olla sairauslomalla eikä edes rahantulo lakkaa, kunhan muistaa laittaa siellä oma asioinnissa tiedoksi työkkärille, että on sairauslomalla MUTTA ottaa edelleen vastaan sellaista kokoaikatyötä, jota kykenee tekemään. (eli rasti ruutuun "olen valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä".

Näin se menee kaikkien säädösten mukaisesti. Jos leikkauspäivälle osuu haastattelu (erittäin epätodennäköistä), niin karenssia ei tule, jos on lääkärintodistus toimenpiteestä.

Vierailija
4/5 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla osuu sairaslomapäiviin työkkärin määräämä koulutuspäivä. Voinko olla siitä pois ja sitten sanoa silti olevani työmarkkinoiden käytettävissä, vaikka niin sairas, etten tuohon koulutukseen pysty vielä osallistumaan. (Tämä tuli mieleen kakkosvastauksesta)

Ykkösvastauksesta huomasin, että jos jään sailulle, en saa kahdelta viikolta mitään. Rahat on tiukilla. Sossun tukeen ei (pienen) omaisuuden takia mahdollisuutta. Todella älytön, että on 2 vk omavastuuaika ja ei saa mitään.

Laitanko, että olen työhön kykenevä, mutta niin kipeä, etten pysty koulutuspäivään?

Vierailija
5/5 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 on siis ap