Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinejä meni kauppaan ja ovella heittivät panttitölkkejä roskikseen, vaikka vieressä olisi ollut pullonpalautusautomaatti

Vierailija
01.08.2021 |

Sinne vaan rahaa roskiin. 🤔

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roviolle vain ja Suomi vapautuu tyhmyydestä.

Vierailija
22/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No roskiin lensivät, koska sieltä puuttui tölkinpalautusautomaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin sinne roskiin kuin luontoon. Teini voi olla vielä niin tyhmä että heittää maahan, mutta ilmeeni oli melkoisen epäuskoinen, kun näin partasuisen 35-v. näköisen ukonretkun ajavan pyörällä juoden samalla tölkistä. Hetken päästä kuului takaa kalahdus ja käänsin katseeni, niin ukonretku se heitti tölkin kädestään autotielle. Että sellaisia järjenjättiläisiä tällä pallolla elelee.

Vierailija
24/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita tölkkejä ja pulloja taideta missään erillisillä koneilla erotella. En ainakaan minä ole semmoista kauppaa vielä nähnyt.

Vierailija
25/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn.

Vierailija
26/41 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita tölkkejä ja pulloja taideta missään erillisillä koneilla erotella. En ainakaan minä ole semmoista kauppaa vielä nähnyt.

Minä olen

Vierailija
27/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä kuuluu sivullisille? Nostatko saman äläkän, jos näet jonkun tyhjentävän lompakostaan rahat roskikseen?

Vierailija
28/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit (suurin osa) ovat perseestä. Tässä syy.

Sitä se toisen reiän käytön lisääminen tekee...

Vierailija
29/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien muoti muuttuu ja käytös sen mukaan. Aivot kehityy osalla ajatteluun vasta myöhemmin, mennään vain jonkun esimerkin perässä.

Vierailija
30/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieluummin sinne roskiin kuin luontoon. Teini voi olla vielä niin tyhmä että heittää maahan, mutta ilmeeni oli melkoisen epäuskoinen, kun näin partasuisen 35-v. näköisen ukonretkun ajavan pyörällä juoden samalla tölkistä. Hetken päästä kuului takaa kalahdus ja käänsin katseeni, niin ukonretku se heitti tölkin kädestään autotielle. Että sellaisia järjenjättiläisiä tällä pallolla elelee.

Ja maaseudulla lehmiä kuolee tölkin riekaleisiin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ippa-lehma-kuoli-nieltyaan-rehun-se…

Vierailija
32/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v tyttäreni vei kaverinsa kanssa tölkkejä ja jotkut vähän vanhemmat nuoret oli nauraneet ja osoitelleet. Älytöntä! 

Vierailija
33/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin juon energiajuomaa pyöräillessä, tiputan tyhjän tölkin pyörän etukoriin. 

Vierailija
34/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa lisääntyä, kun jälkikasvu on tuollaista?

Niin, ei kannata lisääntyä, jos ei ole kykyjä tai halua kasvattaa jälkeläisiään.

Vierailija
35/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa lisääntyä, kun jälkikasvu on tuollaista?

Luuletko, että vanhemmat eivät voi itse vaikuttaa asiaan?

Vierailija
36/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvitti kerran aamulla kun olin menossa kauppaan ja asettelin pyörää kaupan edessä telineeseen niin koulupoika tarjosi tyhjää tölkkiä. Ilmeisesti näytin köyhältä ja ajatteli antaa vähän avustusta. Kiitin kohteliaasti ja kehoitin, että vie vaan itse palautusautomaattiin.

Vierailija
37/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan työskentelin raksasiivoojana. Oli muutamakin työkaveri, jotka heittivät kaikki palautuspullot roskiin. Minä niitä sitten aina sieltä roskiksista keräilin. Ja kyseessä ei ollut mitään teinejä vaan ihan aikuisia ihmisiä. Lisäksi raksalla oli muitakin, jotka heitttivät palautuspullot roskiin. Mulla oli reppu usein aina täynnä näitä palautuspulloja. Vein kotiin ja keräsin niitä isoon jätesäkkiin. Kyllähän niitä vuodessa kertyikin varmaan yli sadan euron edestä. Kyllä mulle vaan palautuspullot kelpaa! 

Outoa oli myös se, että toinen työkaveri, joka näitä pulloja heitti roskiin, valitteli usein raha-ongelmiaan, kun rahat ei riitä mihinkään. Voi, voi... 

Vierailija
38/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antoivat siis rahat niitä enemmän tarvitsevalle. Mikä ongelma?

Jep, kyllä ne sieltä 100% varmuudella joku ottaa. Mieluummin sinne kuin pyörimään maahan. Toivottavasti tölkkiroskikset yleistyy, niin dyykkareiden ei tarvii kaivella enää muiden roskien joukosta.

Vierailija
39/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne eivät tarvinneet niistä rahaa? Jos eivät menneet ostoksille? Kuka säilyttelee kuitteja ensi kertaan/muistaa niitä käyttää myöhemmin? Kyllä ne sieltä joku kierrätti.

Vierailija
40/41 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antoivat siis rahat niitä enemmän tarvitsevalle. Mikä ongelma?

Jep, kyllä ne sieltä 100% varmuudella joku ottaa. Mieluummin sinne kuin pyörimään maahan. Toivottavasti tölkkiroskikset yleistyy, niin dyykkareiden ei tarvii kaivella enää muiden roskien joukosta.

Muutin 5 vuotta sitten Helsinkiin opiskelemaan ja näin minullekin "opetettiin". Tölkit ja pullot ovat toisille paljon arvokkaampia kuin toisille, roskiin heittämisen sijaan oli tapana jättää roskiksen päälle tai viereen, niin ei kerääjän tarvitse kättä jätteisiin tunkea.

Sama on ollut nyt parissa työpaikassa: ihan yleisesti pullot jätetään roskiksen päälle työpäivän jälkeen ja siivooja voi saada niistä ihan mukavaa extraa.

Tässä voittavat kaikki = laiska säästyy vaivalta ja ahkera palkitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi