Miksi päänsärky (migreeni?) loppuu heti kun
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 01:14"]Miksi
[/quote]
Erittäin hyvä kysymys. Minäkin raukka kuvittelin koko murrosiän, että se oli vatsatautia. Toisaalta, hyvä että loppuu.
Samaa olen miettinyt. Tosin nyt kun on ikää tullut ja migreeni tulee harvemmin niin kestää pidempään kuin ennen eikä enää auta edes oksentaminen. Vähintään päivän saa maata pimeässä huoneessa ja hiljaisuudessa.
Mulla ei lopu. Kerran piti hakea pahoinvointiin päivystyksestäkin jo apua, kun migreeni oli kestänyt monta päivää. Siis se kipu ei edes ole itselleni pahinta vaan jatkuva paha olo.
Mulla loppui kuukautiskivut oksentamalla! (Enää ei ole mitään mitä loppua, mikä helpotus.)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 01:29"]
Mulla loppui kuukautiskivut oksentamalla! (Enää ei ole mitään mitä loppua, mikä helpotus.)
[/quote]
Sama juttu. Muutaman kerran kävelin ripeästi kivuista huolimatta, mikä johti oksentamiseen (kivun takia ilmeisesti) ja sen jälkeen oli ihan tavallinen olo.
Ei mulla ainakaan lopu migreeni oksentamiseen. Se saattaa hetkellisesti helpottaa, mutta ei keskeytä kohtausta.
Olet allerginen jollekin, mitä olet syönyt tai juonut. Omat migreenini vähenivät dramaattisesti, kun jätin suklaan ja valmisruoat pois.
Epäilen, että migreeni liittyy jollakin tavalla myös ruuansulatukseen, eli on jonkinlainen "myrkytys". Mullakin on migreenissä päänsärkyä pahempi se yleinen pahoinvointii, pääkipua mitenkään vähättelemättä.
Joku oli saanut neuvon juoda suolavettä, jotta oksentaa. Mutta ei oksentanut, vaan migreeni oli parantunut pelkällä suolavedellä. Oliskohan joku suolojen tai hivenaineiden epätasapaino migreenin takana?
migreenioireisiin joskus tehonnut kourallinen sokeripitoista ruokaa ja iso lasillinen vettä, niskan ja hartioiden venyttelyn lisäksi. Muuten otan kohtauslääkkeen (rizatriptaani), jos olen juuri syönyt, eikä kohtaus tule alhaisesta verensokerista tai janosta.
Se oksentaminen saa tietyt lihakset työhön ja veren kiertämään. Itselläni se ei kyllä paranna migreeniä, pikemminkin sitten kun pääsee takaisin lepäämään pää on entistä kipeämpi kunnes pulssi tasaantuu.
Voi tietty olla, että migreenejä on erilaisia ja toisaalta ihmiset kutsuu migreeniksi eri asioita.
Mä luulen että samasta syystä kuin mulla auttaa beetasalpaajat (propral), eli se jotenkin vaikuttaa verenpaineeseen joka vaikuttaa tietenkin päähän. Toisaalta, en tajua että miten nämä nyt liittyy toisiinsa sitten yhtään.
Miksi