MS tauti. Ikävintä ei ole vaivat. Niihin tottuu, mutta minua luullaan usein narkkariksi. Se on jotenkin nöyryttävintä
Olen nuori ihminen. Minulla oireina mm. Vapinaa (vaihtelevasti) pahenee vain jännittyneenä entisestään. Toisinaan liikkuminen on vaikeaa ja kömpelöä. Myös yleisen olemuksen pitäminen normaalina on toisinaan hankalaa. Saatan vaikuttaa syvästi järkyttyneeltä tai vihaiselta, vaikka tosiasiassa minua ei vaivaa mikään.
Toisinaan myös suolisto oireilee ja saatan laihtua silmin nähtävästi.
Olen aika sulkeutunut ihminen, vaikken hirveästi sisällä istukkaan.
Useimmiten ihmisten mielessä pyörii, että sairastan anoreksiaa tai olen joku hörhö.
Kommentit (10)
Eikös MS tautilaiset ole aika hörhöjä? Sukulaiselle on ja välillä saa ihme hepuleita ja touhuaa kaikkea outoa. Ja vaikuttaa, kuin olisi pilvessä tms XD.
Vierailija kirjoitti:
Eikös MS tautilaiset ole aika hörhöjä? Sukulaiselle on ja välillä saa ihme hepuleita ja touhuaa kaikkea outoa. Ja vaikuttaa, kuin olisi pilvessä tms XD.
Tauti vaikuttaa aivotoiminta monin tavoin. Kyse on kuitenkin sairaudesta eikä hörhöydestä.
Harva täällä normaali on. Itsellä ei ole mitään "vikaa" paitsi tunnen että vaikutan oudolta.
Kerran havahduin katsomaan ympärilleni niin murto-osa vaikutti mitenkään normaaleilta.:D
Ikävä kuulla. Jos on hermoja kokeilla jotain epätavallisempia juttuja niin kannatta kokeilla Carnivore diettiä monet saaneet radikaalia helpotusta autoimmuunisairauksiin kuten MS-tauti ja päässeet jopa pyörätuolista takaisin kävelemään.
Muista että ihmiset aina arvostelee olit millainen tahansa. Sen kanssa vaan opeteltava elämään.
Minä taas olen addikti ja minua luullaan joksikin narkkariksi, vaikka se johtuu sairaudesta. Pystyn samaistumaan
No sitten jos luullaan jo valmiiksi narkkariksi niin ihan hyvin voi polttaa pilveä. Auttaa monella MS-tautiin
En yhtään ihmettele jos muut katsoo oudosti... Kyllähän poikkeava käytös herättää huomiota vaikka se johtuisi sairaudesta, eikä ulkopuolinen voi tietää oletko sairas vai aineiden vaikutuksen alaisena. Sekavia ihmisiä helposti vältellään, koska voivat olla arvaamattomia jos johtuukin humalatilasta tai lääkkeistä
Harmi juttu sulle. :( Ei kannata miettiä liikaa tai antaa rajoittaa tekemisiä. Joku voi puoli ajatusta uhrata sinulle mutta siinä kaikki.
Olen pahoillani puolestasi. Mutta meitäkin on, jotka emme tuomitse tai arvostele ihmisiä tai oleta heidän olevan tietynlaisia. Ole vain rohkeasti oma itsesi äläkä välitä liikaa mitä muut ajattelevat. Et voi kuitenkaan vaikuttaa siihen.