Suomessa pääsee naurettavan helposti työkyvyttömyyseläkkeelle
Ei ihme, jos on työvoimapulaa.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa yksikin sairaus, joka estää töiden tekemisen.
Skitsofrenia. Noin 1/3 heistä on työelämässä kuitenkin ja hyvä niin.
Syöpä. Toki tässäkin riippuu sen hetkisestä tilasta ja hoidoista.
Ja niin edelleen.
Onnekas olet, jos et ole vakavaa sairautta itselläsi tai läheiselläsi kohdannut.
Jos skitsforeniikon lääkitys on kunnossa, voi ihan hyvin tehdä JOTAIN töitä.
Ja jos lääkitystä ei saa kuntoon, ihminen ei kuntoudu työkykyiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa yksikin sairaus, joka estää töiden tekemisen.
No mun työkaverilla on molemmat kädet paskana. Joku nivelsairaus. On töitä vähän vaikea tehdä ilman toimivia käsiä ja melkein kaikissa töissä käsiä tarvitaan. Mutta ei häntä mihinkään eläkkeelle olla päästämässä, vaikka on jo yli viidenkymmenen. Käsketään vaan uudelleekouluttautumaan.
Vielä kun kertoisivat mihin?
Kyseessä on fyysisen matalapalkka alan työntekijä, että ei sitä päätä oikein ole mihinkään sellaiseen kouluun jossa ei tarvitse oikeasti tehdä jotain konkreettista.
Helpoimmin pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveysongelmien vuoksi. Tosin ensin joutuu olemaan kuntoutustuella useita vuosia. Kuntoutustuki=määräaikainen työkyvyttömyyseläke. Yleensä ottaen työkyvyttömyyseläke myönnetään helpoimmin sitten kun on jo 60 vuotta täyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mt-ongelmien takia eläkkeellä. 10 vuotta kuntoutustuella ennen kuin irtosi toistaiseksi voimassa oleva eläke. Kyllä mä esim. sopivaa etätyötä pystyisin tekemään täyspäiväisesti jos työnantajia kiinnostaisi. mut turha lähteä edes yrittämään kun se asenne tässä yhteiskunnassa on mikä on. Ei vaan haluta joustaa vaan nautitaan ihmisten kiusaamisesta ja erilaisuutta ei suvaita. No makselkaa niitä mun eläkkeitä sitten hölmöt.
Sinä olet istunut 10 vuotta tekemättä yhtään mitään?
Mistä näin kuvittelet? Liian tyhmä kommentti jotta edes kertoisin mitä olen tänä aikana tehnyt.
Ap ja muut idiootit eivät tiedä hlvetistä nimeltä masennus yhtään mitään haist akaa paska ja tukehtukaa siihen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmien vuoksi valtaosa pääsee eläkkeelle.
Olin kuolemassa syöpään ja aivoleikkaukseen, mutta käyn töissä. En edusta milleniaaleja.
Ei pääse noillakaan syillä kovin helposti. Ellei sitten ole ihan psykoottinen ja silloin kuuluukin olla eläkkeellä.
Kannattaa tutustua tilastoihin.
Teen työtä paikassa, jossa eniten sairauslomalla ovat 90-luvulla syntyneet ja heitä nuoremmat. Useimmilla syynä ovat psyykkiset ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muut idiootit eivät tiedä hlvetistä nimeltä masennus yhtään mitään haist akaa paska ja tukehtukaa siihen!
Siihen on lääkkeet. Käytä niitä.
Riippuu.
Tiedän kaksi tapausta. Toisessa sairaseläkkeelle pääsyä anonut ehti kuolla ennen päätöksen tuloa ja toisessa ihminen veti kipulääkkeitä vuosikausia töissä sellaisia määriä, että työnteosta ei käytännössä tullut tokkuran vuoksi mitään.
Mielenterveyssyillä sen sijaan sairaseläke saattaa napsahtaa helpommin.