Suomessa pääsee naurettavan helposti työkyvyttömyyseläkkeelle
Ei ihme, jos on työvoimapulaa.
Kommentit (50)
Vitoselle vaan kommentti: Sen puolikuntoisen on käytävä töissä, koska ei pääse täydelle eläkkeelle. Leipä maistuu puolikuntoisenkin suussa. Ja mieluummin osa-aikaisena töissä kuin työttömänä. Itsekunnioitus nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pääsee! Äitini pääsi reilu 5-kymppisenä migreenin, masennuksen ja fibromyalgian yhdistelmällä työkyvyttömyyseläkkeelle. Yllättäen kaikki sairaudet tällaisia "perustuu omiin tuntemuksiin" oloja ja olo parani kummasti, kun ei enää tarvinnut saikuttaa.
Fibrolla ei kukaan ole suomessa päässyt eläkkeelle, ei vaikka olisi pyörätuolissa tai liikuntakyvytön
No miksihän sanoin, että se oli mukana tässä yhdistelmässä? Ja äitini ei todella ole liikuntakyvytön, paitsi kun piti hakea saikkua, kun ei töihin pääse.
Masennuksen kun lisää kaikkiin ja hakee vaan saikkua saikun perään, niin äkkiä luovuttavat ja pistävät eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa yksikin sairaus, joka estää töiden tekemisen.
No esim. Diabetes ja siitä seuranneet liitännäisvaivat. Näön huononeminen, hermoratojen osittainen tuhoutuminen, mikä haittaa liikkumista. Ihmiset sairastavat ja oireilevat eri tavoin.
Itsellä mm. nivelrikko sormissa ja pakottavat öisin. Olen toiminut ruuanvalmistustehtävissä. En voi toimia enää. Ei näillä ole helppoa tai kivutonta tehdä mitään muutakaan.
Useimmilla on monenlaista vaivaa, ja myös lukuisat lääkkeet aiheuttavat esim. huimausta, mikä taas voi estää mm. autolla ajamisen. Lääkecombo voi aiheuttaa myös ripulia jne. Mene siinä sitten töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelmien vuoksi valtaosa pääsee eläkkeelle.
Olin kuolemassa syöpään ja aivoleikkaukseen, mutta käyn töissä. En edusta milleniaaleja.
Tuttu yli kuuskymppinen rekkakuski sai aivoinfarktin ja pystyy just liikkumaan rollaattorin kanssa. Ei ollu hänellekään eläke mikään läpihuutojuttu. Rollaattorilla liikkuen pikkasen haastavaa edes päästä nuppiin mutta... ei sitä masennusta tosiaan ollu niin oli hankalampaa.
En väheksy masennusta sairautena silloin kun se on ihan todellista, mutta monet tuntuu vaan "heittäytyvän" siihen koska on hyväks havaittu saikutuskeino esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pääsee! Äitini pääsi reilu 5-kymppisenä migreenin, masennuksen ja fibromyalgian yhdistelmällä työkyvyttömyyseläkkeelle. Yllättäen kaikki sairaudet tällaisia "perustuu omiin tuntemuksiin" oloja ja olo parani kummasti, kun ei enää tarvinnut saikuttaa.
Fibrolla ei kukaan ole suomessa päässyt eläkkeelle, ei vaikka olisi pyörätuolissa tai liikuntakyvytön
No miksihän sanoin, että se oli mukana tässä yhdistelmässä? Ja äitini ei todella ole liikuntakyvytön, paitsi kun piti hakea saikkua, kun ei töihin pääse.
Masennuksen kun lisää kaikkiin ja hakee vaan saikkua saikun perään, niin äkkiä luovuttavat ja pistävät eläkkeelle.
Älä jauha pskaa.
Kuulin, että jos fibro mainitaan, hakemus hylätään. Mulla painavampi syy ja fibro myöskin ja jälkimmäistä ei hakemuksessa mainittu. Sain tkeläkkeen vuonna -16. Yhdellä sairaudella pääsee todennäköisemmin kuin kimpulla eri sairauksia.
Itse mt-ongelmien takia eläkkeellä. 10 vuotta kuntoutustuella ennen kuin irtosi toistaiseksi voimassa oleva eläke. Kyllä mä esim. sopivaa etätyötä pystyisin tekemään täyspäiväisesti jos työnantajia kiinnostaisi. mut turha lähteä edes yrittämään kun se asenne tässä yhteiskunnassa on mikä on. Ei vaan haluta joustaa vaan nautitaan ihmisten kiusaamisesta ja erilaisuutta ei suvaita. No makselkaa niitä mun eläkkeitä sitten hölmöt.
Vierailija kirjoitti:
Kooma
Nyt on nuoret eivät tahdo tehdä töitä, Suomen talous romahtaa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Skitsofrenia. Noin 1/3 heistä on työelämässä kuitenkin ja hyvä niin.
Syöpä. Toki tässäkin riippuu sen hetkisestä tilasta ja hoidoista.
Ja niin edelleen.
Onnekas olet, jos et ole vakavaa sairautta itselläsi tai läheiselläsi kohdannut.
Vierailija kirjoitti:
Itse mt-ongelmien takia eläkkeellä. 10 vuotta kuntoutustuella ennen kuin irtosi toistaiseksi voimassa oleva eläke. Kyllä mä esim. sopivaa etätyötä pystyisin tekemään täyspäiväisesti jos työnantajia kiinnostaisi. mut turha lähteä edes yrittämään kun se asenne tässä yhteiskunnassa on mikä on. Ei vaan haluta joustaa vaan nautitaan ihmisten kiusaamisesta ja erilaisuutta ei suvaita. No makselkaa niitä mun eläkkeitä sitten hölmöt.
Sinä olet istunut 10 vuotta tekemättä yhtään mitään?
Moni tuntee työkyvyttömyyseläkkeellä olevan. Sen takia tuntuu kuin heidän läheisiään arvosteltaisiin kun arvostellaan työkyvyttömyyseläkkeellä olevia.
Asia ei kuitenkaan saa olla tabu. Esim. masennus on nykyään jotakin mikä ei näy päällepäin. On siis helppoa teeskennellä masentunutta, kun voit tehdä mitä lystäät. Jätät vain henkilökohtaisen hygienian huonolle tolalle ja a vot.
Itse olen pelkästään vapaaehtoisena työttömänä. Ei ne töitä enää tarjoa kun tekee riittävästi tuhoa työpaikalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin edelleen.
Onnekas olet, jos et ole vakavaa sairautta itselläsi tai läheiselläsi kohdannut.
Jos skitsforeniikon lääkitys on kunnossa, voi ihan hyvin tehdä JOTAIN töitä.
Varmasti masentaa sitä ompelijaa, joka Bangladeshissä asuu. Siellä ei vain voi kotiin jäädä makaamaan. Suomen kansa on kovin heikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha pskaa.
En niin. Voit ihan vapaasti kokeilla. Valitset vain kasan sairauksia, jotka aiheuttavat kovia kipuja, mutta eivät ole testattavissa. Lisäät soppaan pahan masennuksen. Tadaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin edelleen.
Alapeukuttajan mielestä nuo sairaudet eivät ole syy siihen, että ei voisi tehdä töitä. Selvä.😂
Ap valehtelet. Toivottavasti saat jonkun sairauden, jonka vuoksi työkyvyttömyyseläkkeitä haetaan ja jotka hylätään. Siitä saisit sitten mukavan loppuelämän seuralaisen, vaikka se eläkkeistä päättävän tahon mielestä olisin niin "mitätön", että hakemus hylätään.