Suomessa pääsee naurettavan helposti työkyvyttömyyseläkkeelle
Ei ihme, jos on työvoimapulaa.
Kommentit (50)
Typerintä on osatyökyvyttömyyseläkkeet: puolikuntoinen ihminen käy töissä, mutta siitä ei tule yhtään mitään. Ei silti suostu jäämään kokonaan pois. Työt jää sitten muitten tehtäväksi.
Sitä ihmettelen että osa koulutetuista on työttömänä ja toinen osa on liian sairas, mutta joutuu olemaan työssä.
Esim kaverini on kelassa töissä ja kamalan huonossa kunnossa. Silti ei pääse eläkkeelle. Puolipäiväinen nyt. Ikää lähes 60.
Ei pääse,kortistossa elämän 65v.Vaikka sairaudet pahenee iän myötä ja mikä olisi. Mulle terv.kesk.johtava lääkäri sanoi ennen kuin istua kerkesin tällä ei eläkkeelle päästä luki papereista käynnit.Kävin amm.kunt.sairaalanpoli sitä mieltä että eläkettä haemme..sydän oireiden takia terv.kesk.Kait ne oottaa et kuolen.Käyn harvoin terv.kesk.Turhaa...
Vierailija kirjoitti:
Typerintä on osatyökyvyttömyyseläkkeet: puolikuntoinen ihminen käy töissä, mutta siitä ei tule yhtään mitään. Ei silti suostu jäämään kokonaan pois. Työt jää sitten muitten tehtäväksi.
Kyllä mun kaverini tosiaankin haluaisi kokonaan eläkkeelle. Pakotetaan olemaan puolipäiväisenä.
Niin pääsee! Äitini pääsi reilu 5-kymppisenä migreenin, masennuksen ja fibromyalgian yhdistelmällä työkyvyttömyyseläkkeelle. Yllättäen kaikki sairaudet tällaisia "perustuu omiin tuntemuksiin" oloja ja olo parani kummasti, kun ei enää tarvinnut saikuttaa.
Mt-ongelmien vuoksi valtaosa pääsee eläkkeelle.
Olin kuolemassa syöpään ja aivoleikkaukseen, mutta käyn töissä. En edusta milleniaaleja.
Tosi helpolla.
6 vuotta taistellut - 3 kipusairautta, 3 muuta vaikea-asteista dg:a, 2 vakavaa loukkaantumista, em aiheuttama vakava masennus (ilmeisesti vain mt masennus kelpaisi!), työkyvyn selkeä aleneminen jne jne.
Viimeisen 10kk aikana 60 hoitokäyntiä joilla tentattiin kuin rikollista. Tuntikausien palikkatestit yms moneen kertaan, psykiatrin, neurologin, fysiatrin jne jne käynnit.
Nyt lopulta toukokuun alusta sain tk-eläkkeen. Ja ikää kuitenkin 60+v, työelämää takana 40v
Vierailija kirjoitti:
Niin pääsee! Äitini pääsi reilu 5-kymppisenä migreenin, masennuksen ja fibromyalgian yhdistelmällä työkyvyttömyyseläkkeelle. Yllättäen kaikki sairaudet tällaisia "perustuu omiin tuntemuksiin" oloja ja olo parani kummasti, kun ei enää tarvinnut saikuttaa.
Fibrolla ei kukaan ole suomessa päässyt eläkkeelle, ei vaikka olisi pyörätuolissa tai liikuntakyvytön
Vierailija kirjoitti:
Olin kuolemassa syöpään ja aivoleikkaukseen, mutta käyn töissä. En edusta milleniaaleja.
Minun pitänee masentua, jotta minäkin pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle. Siitä alkaa juhliminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse noillakaan syillä kovin helposti. Ellei sitten ole ihan psykoottinen ja silloin kuuluukin olla eläkkeellä.
Ei tosiaankaan pääse.