Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulin aina että kaikki osaa tehdä tuon silmänsumentumisjutun

Vierailija
15.08.2014 |

Mainittiin toisessa ketjussa. Eihän se ole mikään harvinainen taito?!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Kaikki osaavat siristää silmiään niin, että puristavat silmämunaa.

Vierailija
2/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan sumentaa kyllä siristämättä. En tiedä mitä lihaksia oikein käytän, mutta mikään ei liiku ulkoisesti. Tapahtuu silmän sisällä. Tai silmäkuopan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:29"]Minä osaan sumentaa kyllä siristämättä. En tiedä mitä lihaksia oikein käytän, mutta mikään ei liiku ulkoisesti. Tapahtuu silmän sisällä. Tai silmäkuopan.

[/quote]

Vierailija
4/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että joskus lapsena minulla oli sellaisia 3D-kirjoja, joissa oli aina sivu täynnä jotain kirjavaa kuviota. Ohjeena oli, että kuvaa piti pitää ensin tyyliin naamassa kiinni ja sitten siirtää hitaasti poispäin kunnes kuvion seasta pomppasi esiin 3D-hahmo. Minun ei tarvinnut koskaan tehdä ohjeiden mukaan, vaan pystyin saamaan hahmot esiin ihan kirjaan koskematta. Ideahan siis oli, että kuvio menee tavallaan lomittain, kun sitä katsoo tietyltä etäisyydeltä. Minä pystyin siirtämään sen kuvion lomittain ihan miltä etäisyydeltä vaan. Toimi samalla periaatteella, kuin katseen sumentaminen. 

t. 3

Vierailija
5/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii

Vierailija
6/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:29"]Minä osaan sumentaa kyllä siristämättä. En tiedä mitä lihaksia oikein käytän, mutta mikään ei liiku ulkoisesti. Tapahtuu silmän sisällä. Tai silmäkuopan.

[/quote]

Minulla tämä sama juttu!

-ap

Vierailija
7/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin osaan sumentaa! Ja näen esineen eri puolilta liikuttamatta päätäni. Minulla on karsastus. Se kai vaikuttaa asiaan.

Vierailija
8/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai kaikki osaavat tämän. Vähän sama, että "ajatuksissaan tuijottaa kaukaisuuteen".

Ei mitään silmän muljahtelua, vaan katse vaan epätarkentuu.

Vai onko joku, joka ei osaa? Osaajat laittakaa yläpeukkua ja osaamattomat alapeukkua

Vierailija
9/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullutkaan, mitä se silmän sumentamisjuttu siis oikein tarkoittaa?

Vierailija
10/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin osaan!! Kiva kun on muitakin :)

Vierailija
11/16 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyllä ihan pimeitä :D 

Vierailija
12/16 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa jos ei kaikki osaa tuota.

Vierailija
13/16 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsot "ei minnekään", et tarkenna katsetta kohteeseen.

Vierailija
14/16 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu.

Vierailija
15/16 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silmänsumentamisjuttu" :D. Siis että katse epätarkentuu? Se tehdään niin että katsotaan kohteen läpi kuvitteellista kaukaista pistettä. Yhdestä kohteen kuvasta tulee silloin kaksi, vasemman ja oikean silmän kuva, jotka eivät osu päällekkäin mutta jotka näkee perifeerisellä näöllä. Kun kohdistat katseen, molemmat silmämunat kääntyy hieman toisiaan kohti, niin että ne katsoo samaan pisteeseen, eli "katseet" leikkaavat samassa pisteessä. Kun katsoo kaukaisuuteen, leikkauspiste on siellä kaukana.

Vierailija
16/16 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on taittovika ollut lapsesta saakka, ja nyt vanhemmiten karsastusta, ja kyllä sumenee, ihan yrittämättäkin kun on väsynyt.