Kaveri suuttui miehen tekemästä lapsensa lahjasta, lapsikin oli syntäreillään pettyneen näköinen
Kommentit (10)
Se on katoavaa kansan perinnettä. Kuinka moni mies osaa tehdä enää pajupilliä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta muistui mieleen oman lapsuuteni eräs tapahtuma. Olimme erään isäni tutun heinäpellolla "töissä". Pidimme siinä taukoa ja tuo heinäpellon omistaja mies teki mulle pajupillin. Mielenkiinnolla seurasin sitä ja olin iloinen kun sain sen pillin.
Sepä se. Teitte pilliä yhdessä, etkä vain saanut sitä lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tehtii papan kanssa aika monta pilliä minun lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nii i missä ne kaupunkilaiskakarat oppisivat tekemään kun se miehen malli puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii i missä ne kaupunkilaiskakarat oppisivat tekemään kun se miehen malli puuttuu.
Eihän ne osaa nykypäivänä muutakuin notkua kauppojen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne osaa nykypäivänä muutakuin notkua kauppojen edessä.
Lapset oppii esimerkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niitä miehiä ois muka maalla yhtään sen enmpää kuin
Mitä se tekee sillä pajupillillä? Onhan toi kansanperinnettä, mutta kukaan lapsi ei arvosta museokamaa. Äitinsä olisi tietysti hyvin tapojen mukaan pitää pokkana, mutta ymmärrän lapsen pettymyksen. Ei vielä osaa näytellä
Tällaisten kommenttien jälkeen menetän pikku hiljaa enemmän ja enemmän uskoani naissukupuoleen. Jos kerran ei kelpaa, olisit sitten sanonut mitä pitää ostaa. Senkinhän olisi varmaan tehnyt tosin mielestäsi väärin.
Tuosta muistui mieleen oman lapsuuteni eräs tapahtuma. Olimme erään isäni tutun heinäpellolla "töissä". Pidimme siinä taukoa ja tuo heinäpellon omistaja mies teki mulle pajupillin. Mielenkiinnolla seurasin sitä ja olin iloinen kun sain sen pillin.