Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?

Vierailija
15.08.2014 |

Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?  

Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu". 

Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa. 

Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi? 

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:36"]

Opiskelijaterveydenhuollossa oli semmoinen vanhalta irstailijalta vaikuttava miesgyne, joka yritti olla aina vitsikäs jne. Hohhoijaa. 

[/quote]

Nimiä kehiin!

[/quote]

KM Hesan YTHS:llä mutta varmaan yli 10 vuotta sitten.  Oli tyyliin yleensä ainoa gyne, joka oli tarjolla. 

Vierailija
102/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forumissa. Vanha äijä. Joka kosketteli polveani ja puhui ällöjä. Tyhmä minä en tehnyt valitusta. Viime vuonna tein valituksen selkägurusta, joka puhui asiattomia. Toivottavasti näkyy äijän tilipussissa :( Jos työantajani boikotoi häntä, näkyy varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äijä Helsingissä eräässä läntisen alueen terveyskeskuksessa. Menin alavatsakivun takia lääkäriin ja tämä vanha pappa teki gynetutkimuksen.

Hän painoi jalkani koukkuun vatsan päälle ja levitti ne todella auki. Piti kädellä jalkoja paikoillaan ja tunki levittimen todella syvälle. Kouri sormillaan ja yritti nähdä kunnolla sisään, otti fikkarivalon avukseen ja tunki naamansa niin lähelle värkkiäni, että tunsin hänen hengityksensä.

Vierailija
104/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:44"]

Kerran gynekologi tokaisi tarkastusta tehdessään, että "toimivan näköinen peli". Hieman erikoinen kommentti, mutta huumorilla otin :D

[/quote]

Olisit pyytänyt kirjallisena, ja kehystänyt sen sohvan yläpuolelle.

[/quote]

Tai sängyn!

Vierailija
105/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:48"]

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/171282/Naisopiskelijat+kokevat+laakarin+lapsi+ja+haautelut+tungettelevina

Tämä oli se uutinen jota muistelin. Aika ympäripyöreä eikä sisällä mitään törkeyksiä, lienee kuitenkin samasta asiasta kysymys?

[/quote]

Olisihan tuossa herättelyssä sinänsä pointtia, jos se hoidetaan hienovaraisesti ja asiallisesti. Moni edelleen kuvittelee, että lisääntyminen on helppoa ja nopeaa, ja että raskaaksi tulee heti kun jättää ehkäisyn pois. Tähän aatokseen sitten tuudittautuen jätetään lapsenteko 35-vuoden ikään. Ja sitten ollaan hätä kädessä, kun kaikilla sitten homma olekaan niin helppoa, vaan pitää hakeutua hedelmöityshoitoihin ja kello raksuttaa uhkaavasti aina vaan eteenpäin.

Vierailija
106/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen gynekokemus oli aivan hirveä, suorastaan painajainen. Teki tutkimuksen peräaukon kautta, edelleen en tiedä syytä. Teki myös sisätutkimuksen vaikka olin neitsyt. Oli karmeaa.

Vierailija
107/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere YTHSn naisgyne. Ulkomaalainen puhui huonosti suomea. Tokasi, että minulla on klamydia. Olin ollut vain yhden miehen kanssa, tulevan puolisoni. Täydellisessä shokissa kotiin ja aika toiselle gynelle, joka totesi ettei sinulla ole mitään sp-tautia muistuttavaakaan. Eikä ole ollut sen jälkeenkään.

Vierailija
108/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne tunki liian ison levittimen sisääni ja pyöritteli sitä siinä tovin, vaikka suorastaan huusin tuskasta ja pyysin lopettamaan. Tajusi sitten hakea pienemmän. Ihan järkyttävää ja oli kyllä paikat höllänä sen jälkeen. Eikö muka huomaa, jos levitin on liian suuri??

Vierailija
109/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:49"]Mitään supertöykeää ei ole omalle kohdalle osunut, mutta kerran oli sellainen vanhalle viinalle ja vanhalle valkosipulille haiseva, rasvanaamainen ukko. Muuten oli ihan asiallinen, mutta olemus oli vastenmielinen. 

[/quote] Minkä näköinen itse olet? Onko oikein arvostella ihmisten ulkonäköä? Ei oma römpsäsikään varmaam niin ihana ole mitä luulet.

Vierailija
110/190 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:18"]Kävin naisgynellä ja jälkeenpäin sain kuulla, että hän oli ollut ennen mies:)

[/quote] No hui kamala!!!!!!

Vierailija
111/190 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^APua! :D Ei tiedä itkeäkö vai nauraa näiden kanssa. Karseita tapauksia. 

Vierailija
112/190 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole niitä käyntejä ollut muuten kuin sairauden takia. Kerran oli opiskelijoita tutkimuksessa ja se oli vähän noloa, etenkin siksi että mitään ei ilmoitettu ennakkoon. Nyt on myooman aiheuttamat oireet kuitenkin poistuneet, ei valittamista ja kaikki meni hyvin. Varmaan naislääkäri on luontevin valinta useimmille.

Vierailija
113/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella Koskiklinikalla virolainen hiukan hassusti suomea puhuva naisgyne totesi minulle, että emättimeni ei ole vielä mehukas. Puhui synnytyksen tuomista muutoksista, mutta tuo nauratti niin paljon, etten oikein kuullut muuta. Oikein mukava lääkäri kuitenkin, ettei sikäli valittamista.

Vierailija
114/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta gynekäynnistä jäi kauhea trauma, olin 16v ja gynenainen runnoi ihan täysillä tosi kovakouraisesti ne härpäkkeet sisälle ja paineli ja runnoi, kipeää teki. Itku silmässä lähdin pois kun sattui. Tämä oli vielä yksityisellä että piti maksaakin tuosta lystistä.

Toinen outo oli sellainen lähempänä eläkeikää oleva ukkeli, joka tutkimuksen jälkeen jäi seisoskelemaan jalkopäähän, laittoi käden mun polven päälle, naputteli siinä sormiaan ja alkoi siinä rupattelemaan jostain veneilystä. Makasin siis vielä jalat niissä telineissä vehje levällään siinä. Awkward.

Vierailija
115/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:58"]

Eräs kerta gynellä on jäänyt erityisesti mieleen. Gynessä ei ollut mitään vikaa, mutta maatessani haarat auki siinä tutkimuspöydällä huomasin seinällä perhepotretin. Tunnistin hänen miehensä, koska kyseinen heppu yritti pari viikkoa aiemmin saada minua väen vängällä kanssaan baarista hotelliin. En lähtenyt, mutta silti oli kiusallinen olo siinä ronkittavana.

[/quote]

auts!

Vierailija
116/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä ole koskaan ollut kuin asiallisia gynejä. Onkohan nämä teidän jutut ihan tottakaan, vaan pitääkö vaan saada tarinoida...

Vierailija
117/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen nuorisoneuvolassa virolainen tai venäläinen gynekologi:

- Koska aiot tehdä lapsia?

- En aio hankkia lapsia koskaan.

- HULLU! Sulle tulisi niin kaunis nukkelapsi! Älä ole tyhmä!

Niin, sehän olisi hyvä ainut syy hankkia lapsi, koska siitä tulisi kaunis...

Vierailija
118/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..

Vierailija
119/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..

[/quote]

Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.

Vierailija
120/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 20:44"]

Minulla ei kyllä ole koskaan ollut kuin asiallisia gynejä. Onkohan nämä teidän jutut ihan tottakaan, vaan pitääkö vaan saada tarinoida...

[/quote]

Oletko noin yksinkertainen vai esitätkö vaan? Se, että sinä olet välttynyt epäasialliselta gyneltä ja törkeältä kohtelulta, ei tarkoita sitä etteikö olisi epäasiallisia gynejä jotka kohtelevat törkeästi potilaitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi