Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töykein tai omituisin gynekologi, jolla olet käynyt?

Vierailija
15.08.2014 |

Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?  

Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu". 

Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa. 

Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi? 

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää!

Vierailija
62/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut kuin pari kertaa käydä Turun YTHS:n gynellä. Kun käyntiin asennoitui "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" -mentaliteetilla, niin hyvin meni. :) Ja hymyillen ulos huoneesta, kun sen jutut vaan oli niin uskomattoman huonoja, ettei niille voinut kuin päätään pudistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:49"]Mitään supertöykeää ei ole omalle kohdalle osunut, mutta kerran oli sellainen vanhalle viinalle ja vanhalle valkosipulille haiseva, rasvanaamainen ukko. Muuten oli ihan asiallinen, mutta olemus oli vastenmielinen. 

[/quote] Minkä näköinen itse olet? Onko oikein arvostella ihmisten ulkonäköä? Ei oma römpsäsikään varmaam niin ihana ole mitä luulet.

[/quote]

Kolahtiko kenties omaan nilkkaasi? :D

Vierailija
64/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:33"]

Omg, ehdottomasti Turun YTHS:än eräs tietty miesgyne, H. P. Kertoi heti ekaks, että on vaihtanut geriatriasta opiskelijoiden terveydenhuoltoon, koska nyt hän "näkee vähän nuorempaa värkkiä". Tökki mun täynnä olevaa virtsarakkoa ultraäänilaitteella ja hekotteli, sanoi mun siskoni olevan luultavasti kaupungin yleinen polkupyörä (oikeesti) ja valitti naisten hysteerisyydestä (kun joka vuosi pitää gynellä ravata)! Tästä henkilöstä on tehty valituksia ja alotettu netissä keskusteluja, joten ei oo vaan mun kokemus. 

[/quote]

Sanomalehdessäkin oli tästä aiheesta juttua muistaakseni, opiskelijatyttöjä haastateltiin siinä. Olin varaamassa aikaa Turun YTHS:ltä, mutta en ottanutkaan aikaa kun oli vain yksi gyne eikä muita vaihtoehtoja. Mikähän ihme tilanne tuossa on, ettei valituksellakaan saada mitään aikaiseksi.

Huumorintajua saa lääkärilläkin olla, mutta gynekologin tutkimuspöytä on vihoviimeinen paikka testata vitsejään potilaaseen. Hyi olkoon.

[/quote]

Taitavatpa  olla parhaimmillaan surkuhupaiset ja pahimmillaan oikeasti traumatisoineet asioinnit gynellä YTHS:ssa olla Turussa viimeisten parinkymmenen vuoden aikana  opiskelleita naisia kaikkein voimakkaimmin yhdistävä kokemus. Laman jälkeen 90-luvun lopulla vielä todella harvalla opiskelijalla oli varaa käydä yksityisellä gynellä, koska töitä oli todella huonosti, eikä lainaa uskaltanut nostaa. 

Todellakin tuo "terveen nuoren naisen ei tarvitse täällä kuin kolmen vuoden välein käydä" oli vakiorepliikki kaikilla gynekäynneillä. Omat käyntini liittyivät onneksi lähinnä pillereihin, joten ultralle ei ollut tarvetta. Esim. pari tuolla raskautensa todetuttamassa käynyttä kaveria kertoo, että se ultraus ei ollut kiva kokemus. Silti, kun minulla oli jotain tiputtelua, ja papaa otettaessa totesin äitini kuolleen kohdunkaulan syöpään alle kolmikymppisenä, sain luennon siitä, kuinka kyseistä tautia ei tavata nunnilla, mutta prostituoiduilla sitäkin enemmän. Olisin ehkä loukkaantunut äitini puolesta, ellen olisi kuullut kyseinen lääkärin heittäneen samaa "läppää" papan yhteydessä myös muille. Netistä taitaa löytyä jopa kyseisen lääkärin kirjoittama artikkeli kohdunkaulan syövästä, joka alkaa tällä vitsillä.

Vierailija
65/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella...Mutta hyvin sai solumuutokset pois ja oli erittäin mukava:)

Vierailija
66/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:33"]

Omg, ehdottomasti Turun YTHS:än eräs tietty miesgyne, H. P. Kertoi heti ekaks, että on vaihtanut geriatriasta opiskelijoiden terveydenhuoltoon, koska nyt hän "näkee vähän nuorempaa värkkiä". Tökki mun täynnä olevaa virtsarakkoa ultraäänilaitteella ja hekotteli, sanoi mun siskoni olevan luultavasti kaupungin yleinen polkupyörä (oikeesti) ja valitti naisten hysteerisyydestä (kun joka vuosi pitää gynellä ravata)! Tästä henkilöstä on tehty valituksia ja alotettu netissä keskusteluja, joten ei oo vaan mun kokemus. 

[/quote]

Sanomalehdessäkin oli tästä aiheesta juttua muistaakseni, opiskelijatyttöjä haastateltiin siinä. Olin varaamassa aikaa Turun YTHS:ltä, mutta en ottanutkaan aikaa kun oli vain yksi gyne eikä muita vaihtoehtoja. Mikähän ihme tilanne tuossa on, ettei valituksellakaan saada mitään aikaiseksi.

Huumorintajua saa lääkärilläkin olla, mutta gynekologin tutkimuspöytä on vihoviimeinen paikka testata vitsejään potilaaseen. Hyi olkoon.

[/quote]

Taitavatpa  olla parhaimmillaan surkuhupaiset ja pahimmillaan oikeasti traumatisoineet asioinnit gynellä YTHS:ssa olla Turussa viimeisten parinkymmenen vuoden aikana  opiskelleita naisia kaikkein voimakkaimmin yhdistävä kokemus. Laman jälkeen 90-luvun lopulla vielä todella harvalla opiskelijalla oli varaa käydä yksityisellä gynellä, koska töitä oli todella huonosti, eikä lainaa uskaltanut nostaa. 

Todellakin tuo "terveen nuoren naisen ei tarvitse täällä kuin kolmen vuoden välein käydä" oli vakiorepliikki kaikilla gynekäynneillä. Omat käyntini liittyivät onneksi lähinnä pillereihin, joten ultralle ei ollut tarvetta. Esim. pari tuolla raskautensa todetuttamassa käynyttä kaveria kertoo, että se ultraus ei ollut kiva kokemus. Silti, kun minulla oli jotain tiputtelua, ja papaa otettaessa totesin äitini kuolleen kohdunkaulan syöpään alle kolmikymppisenä, sain luennon siitä, kuinka kyseistä tautia ei tavata nunnilla, mutta prostituoiduilla sitäkin enemmän. Olisin ehkä loukkaantunut äitini puolesta, ellen olisi kuullut kyseinen lääkärin heittäneen samaa "läppää" papan yhteydessä myös muille. Netistä taitaa löytyä jopa kyseisen lääkärin kirjoittama artikkeli kohdunkaulan syövästä, joka alkaa tällä vitsillä.

[/quote]

Itse kävin tänä keväänä kyseisellä gynellä (H. P.). Olin ehtinyt lukea kaikki kauhukertomukset äijästä ja olin jo valmis nahoittamaan puhelimella koko käynnin, että olisi sitten näyttöä, jos jotain asiatonta sanoo :D No, vastaanotto meni kuitenkin ihan mukavasti, kauhean paljon mies höpötteli kaikenlaista ja juurikin tuon "ei papa-kokeessa tarvitse käydä kun vasta sitten kun on oireita, ai et oo kolmeen vuoteen käynyt, no eiköhän mennä seuraavatkin kolme vuotta samalla linjalla" jutun kuulin myös. Kun ei tämän ikäisellä (23v) voi mitenkään olla syöpää, kuulemma. Papallahan seulotaan kyllä niitä solumuutoksiakin eikä pelkkää syöpää, mutta en jaksanut alkaa vängätä. Pääasia että sain reseptini uusittua.
Summa summarum siis, olisikohan tyyppi parantanut tapojaan jo vai kuulunko onnekkaisiin, joille ei paskaa "läppää" heitetty?

Vierailija
67/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:18"]Kävin naisgynellä ja jälkeenpäin sain kuulla, että hän oli ollut ennen mies:)

[/quote] kyllä. Vastaus meni tonne no.117 kohdalle:)

tampereella?

[/quote]

Vierailija
68/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:25"]

Mun ensimmäinen gynekokemus oli aivan hirveä, suorastaan painajainen. Teki tutkimuksen peräaukon kautta, edelleen en tiedä syytä. Teki myös sisätutkimuksen vaikka olin neitsyt. Oli karmeaa.

[/quote]

Mun gyne aina tutkinut myös peräaukon kautta, pääsee tunnustelemaan kohdun takaosaa sitä kautta.

Vierailija
69/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:21"]Eka kerta gynellä 14vuotiaana. kolme hoitajaa kävi ihmettelemässä, mut jätettiin siihen jalat auki ja hoitsuja yms. käveli ohitse ja minä siinä levällään kaikkien katseltavana. Sitten vasta pääsin varsinaiselle gynelle, jolla oli harjoittelija mukana. Harjoittelija otti papan noin metrin päästä hätäisesti tökkäisemällä. Ja olin siis hakemassa e-pillereitä.

[/quote]

Tämän todella outo kokemus, millainen habitus kirjoittajalla on? Papahan otetaan ensimmäistä kertaa aikaisintaan silloin kun useampi vuosi yhdyntöjä jo takana. Sinulla pikku tenavana? Porvoossa?

Vierailija
70/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:13"]Terveyskeskuksessa leipiintynyt gyne papanotossa törkkäsi spekulan kovakouraisesti sisään ja aiheutti vertavuotavan haavan kohdunsuulle :( Meni tosin itse melkoiseen paniikkiin siinä, juoksi huoneesta ulos konsultoimaan jollekin. Siinä makasin värkki levällään ja verta vaan pulppusi. Iski siteen käteen ja lähetti ehkäisyhoitajalle joka hoiti papanäytteenoton loppuun, vaikka verta tulikin. Tästä rumba alkoi, kun haava kokoajan tulehtui ja sain vetää erinäisiä antibiootteja. Aikamoiset traumat..

[/quote]

Huh. Kai sait korvauksia noin törkeästä hoitovirheestä.

[/quote]

Ei edes anteeksipyyntöä kuulunut. Olen miettinyt että kannattaisiko tästä valittaa jonnekin? Suht tuore tapaus..

[/quote]

potilasasiamiehelle, sellainen löytyy jokaisesta terveydenhuollon yksiköstä. Todennäköisesti potilasasiamiehen yhteystiedot löytyvät terveyskeskuksen nettisivuilta tai ainakin soittamalla vaihteeseen. Suosittelen ehdottomasti tekemään valituksen, gynekologinen sisätutkimus on niin herkkä toimenpide ettei mitään runnomista pidä hyväksyä vaikka olisi miten kiire. Ja etenkin jos seurauksena on tulehduskierre niin jotain on tosiaan mennyt pieleen.

Vierailija
71/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:27"]

Olin kerran gynellä uusimassa pillerireseptiä ja samalla tehtiin perus sisätutkimus. Siinä sitten gyne huokaisee: "vooi, sun häpyhuulet on kuin viis vuotiaalla lapsella!"

[/quote]

mitä tohonkin voi vastata? :D "kiitos?"

Vierailija
72/190 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin gyneä tutkimushuoneessa ja kun hän saapui paikalle, hän ilmoitti ensitöikseen että hänellä on sitten kauhea kiire. Eipä siinä muuten mitään että on kiire, mutta viesti tuli sellaisella ilmeellä ja äänensävyllä että yhtä hyvin hän olisi voinut sanoa että "Sinä huora et kyllä ole minun aikani arvoinen." Sitten kun kuvailin vaivojani ja hän katsoi samalla muistiinpanoja (siis muiden lääkärien tekemiä muistiinpanoja vaivoistani) eikä hän ymmärtänyt tai jokin kertomuksestani meni eri tavalla kuin muistiinpanoissa, hän tiuskaisi todella ärtyneesti että kerro uudestaan. Vähän ihmetytti että miten sellainen asiakaspalvelutaidoton ihminen joutuukin tuollaiseen ammattiin. Muuten oli kyllä ihan ok, siis ammattitaitoisen oloinen muuten ja itse tutkimus taisi mennä ihan hyvin, mitä nyt vähän paha mieli jäi ja vitutti koko ihminen.

Vierailija
73/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran gynellä 14-vuotiaana vanha mies sanoi ihmeen oudolla makealla äänensävyllä, että otappas sitten housuja pois ja pikkupöksyt myös. Aika ahdistava nuorelle tytölle.

Myöhemmin olen ollut naisgynellä, joka on aika iäkäs ja vanhoillinen, katsoo kuin spitaalista jos sanot että harrastat saman kumppanin kanssa seksiä ilman kumia.

Teki mulle kerran tutkimuksen kun epäiltiin tulehdusta, survaisi levitinvempeleen mun sisälle tosta vaan, sattui niin perkeleesti kun ei alapää ole kovin kostea siinä tilanteessa, sitten vielä sanoi, että älä jännitä niin paljon. En jännittänytkään, ehkä se muovinen vehje oli liian iso ja kuiva. Sit vaan totesi "ei täällä mitään tulehdusta näy" ja repäisi jutun ulos niin nopeasti kuin laitto sisäänkin. Onneksi jäänyt eläkkeelle(?) nyt.

Seuraavana päivänä mulla oli ihan lääkäriaika saman asian takia. Oli mukava ja ymmärtäväinen, käytti liukastetta tutkimusta tehdessään ja kas kummaa, "ihan selvä tulehdus täällä on".

Vierailija
74/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:34"]

Itselläni on jäänyt mieleen pari. Yksi huomautteli tutkimusta tehdessään painostani (ei merkittävää ylipainoa): "Pientä pyöreyttähän sinulla on, mutta ei se haittaa". Liittyi gynetutkimukseen miten?  

Olen sairastanut vesirokon aikuisiällä ja vatsaan on jäänyt niistä ruvista arpia. Gyne: "Tämähän on kuin haulikolla olisi ammuttu". 

Kolmas: sisätutkimus kesti jotenkin ihan tarpeettoman pitkään, kun gyne alkoi rupattelemaan yksityiskohtaisesti oopperasta, jonka oli nähnyt Savonlinnan oopperajuhlilla. En ole muutenkaan mikään oopperan ystävä, joten jaarittelu sormet sisälläni alkoi ihan vähän tuskastuttaa. 

Nämä ovat kaikki olleet miehiä. Ei mitään ihan järkkyjä tapauksia ole kohdalle osunut, mutta näissäkin jo ihan riittävästi. Mikä on sinun oudoin gynekokemuksesi? 

[/quote]

Mulle sanoi miesgyne että alapääni oli synnytyksen jälkeen kuin räjäytetty ja naureskeli päälle.

Inhoan niitä joidenkin naisten väitteitä, että miesgynet olisivat muka helläkätisempiä kuin naiset! Omat kokemukseni ovat kaikki täysin päinvastaisia. Miesgyne on todennäköisimmin tökerö, asiaton tai pervo.

Vierailija
75/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on muutama vuosi, mutta eräs semmoinen n.keski-ikäinen gynemies Espoosta laittaessaan sitä levitintä tunki sen ensin mun naaman eteen ja sanoi että "täältä tulee ankka, kwak kwak" ja muutenkin lässytti kuin viisivuotiaalle. "Ankalla vähän kylmä nokka hui" ja "nyt saattaa kirpaista hupsis pupsis"

Muuten hyvä, mutta olin jo tuolloin 29-vuotias.

Vierailija
76/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:24"]Tästä on muutama vuosi, mutta eräs semmoinen n.keski-ikäinen gynemies Espoosta laittaessaan sitä levitintä tunki sen ensin mun naaman eteen ja sanoi että "täältä tulee ankka, kwak kwak" ja muutenkin lässytti kuin viisivuotiaalle. "Ankalla vähän kylmä nokka hui" ja "nyt saattaa kirpaista hupsis pupsis"

Muuten hyvä, mutta olin jo tuolloin 29-vuotias.

[/quote]

Ai hyvänen aika! :D

Vierailija
77/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha miesgyne sanoi tutkiessaan että oi, sullahan on ihan ku pikkulapsella! Olin 24v ja uusimassa pillerireseptiä.

Vierailija
78/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hirveät alavatsakivut 17-vuotiaana ja menin lääkäriin, mistä ohjattiin gynelle. Olin neitsyt ja söin e-pillereitä kivuliaisiin kuukautisiin. Gyne kysyi olenko harrastanut suojaamatonta seksiä ja vastasin että olen neitsyt. "Aijaa ? Siis et ole harrastanut ollenkaan seksiä ?? Mutta sullahan on tää pilleriresepti ??" Vastasin närkästyneenä mihin niitä käytän ja että joo en ole harrastanut seksiä, eikös se neitsyt sitä tarkoita...Gyne sitten huomasikin että aiemmin otetuista verikokeista ei löytynyt sukupuolitautien merkkejä ja tähänki lisäsi naureskellen että "heh heh ehkä se ei ole ihme." Ei naurattanut. Sitten gyne yritti tunkea ultraa sisälleni johon sanoin jo ennen yrittämistä että ei tule mahtumaan. Väkisin piti kokeilla ennen kuin rääkäisin että sattuu ja ei se mahdu ! Uskoi ja vaihtoi vempelettä. Naisgyne oli kyseessä, mutta suorastaan ärsytti tuollainen tahdittomuus. Nyt vanhempana olisin osannut suoraan sanoakin jotain, mutta silloin istuin vain silmät pyöreänä hämmennyksestä.

P.s kipujen syynä oli kysta. Ei ollut vakava juttu.

Vierailija
79/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon useamman kerran käynyt eräällä naisgynellä, joka on tosi asiantunteva, mutta heittää ihmeellisiä kehuja koko ajan. Siis koko tutkimuksen ajan, ei niinkään siinä vaiheessa kun housut jalassa jutellaan. "Oi että, onpas sulla kivasti ajeltu karvat! Sulla on kyllä niin siisti ja kaunis tämä alapää, nätti kuin pienellä lapsella, kyllä miehet varmaan tykkää. Klitoriskin siinä söpösti, kyllä on nätti vulva!" hetken päästä: "niin pikkainen ja söpö kohtu, ai että!" ja kyse siis ihan käsiräpelöinnistä. Mulla on ihan normaali alapää ja olen päätellyt että gyne varmaan puhuu kaikille näin. On ehkä ajatellut, että potilailla on jotenkin mukavampi olla siinä kun koko ajan kehutaan. Mua ei niin häiritse, ensimmäisen kerran olin vähän hämilläni, mutta päädyin menemään samalle gynelle uudelleenkin kun oli muuten tosi pätevä, ja nyt siihen on jo tottunut.

Vierailija
80/190 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisin oli gyne joka ei tutkinut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän