Kokemuksia Hyvinkäältä?
Moikka
Onkos jollakin jo kokemuksia Hyvinkään uusista tiloista? Joko siellä mahtaa olla perhehuone saatavilla?
Kommentit (15)
Sylinyytti: Oletko milloin menossa synnyttämään hyvinkäälle?
Toivottavasti pian pääsis synnyttämään! Tai ainakin toivon, että vielä tämän kuun aikana päästäs tositoimiin. Mulla on laskettuaika 27.8. Mä oon myös käynyt ultrissa eikä oo mitään huonoa kokemusta Hyvinkäältä. Oikeestaan päin vastoin. Tosi mukavia kätilöitä on osunut kohdalle ja lääkäritkin ovat olleet ok. Oon käynyt vähän useammin noissa ultrissa kun narahdin sokerirasituksessa.
Sylinyytti
tulehan sitten kertomaan omat kokemukset sairaalasta=)
tsemppiä kovasti synnytykseen!
Heips,
Muakin kiinnostaa tää aihe kovasti, koska pähkäilen täällä eri synnytyspaikkojen välillä. Lähin olisi Hyvinkää, mutta II-ultra oli sen verran ikävä kokemus, että aloin empimään. Mullakin on laskettu aika lokakuussa.
Moikka
Mitä sulle tapahtui toka ultrassa?
Mulla on tosiaan ollut ok kätilöt molemmissa ultrissa. En tiedä toimivatko nämä samat kätilöt myös synnytyssalin puolella... Sitähän ei ikinä tiedä mitä siellä salissa on vastassa, mutta näinhän se on joka paikassa.
Oletko menossa synnyttämään ekaa kertaa? Meille on toinen tulossa. Eka syntyi vuonna -04 isossa sairaalassa. Sieltä jäi salista oikein hyvät muistot, toisin kun taas lapsivuodeosastolta jäi tosi paha mieli. Tällä kertaa aionkin häippästä sairaalasta heti kun voi. Vuorokausi kuulostaisi ihan hyvältä, olettaen tietysti että kaikki mennyt hyvin ja vauva hyväkuntoinen.
Mulla olis sama matka kättärille, mutta aion kyllä sinne hyvinkäälle suunnata. Jos sinne vain mahtuu silloin kun h-hetki tulee... Neuvolassa sanoivat että syksyllä ei ole ainakaan mitään ruuhkaa :)
Tule säkin vaan hyvinkäälle, tiedä vaikka ollaan samaa aikaa siellä puhisemassa :D
Moi,
Esikoista täällä odotellaan : )
II-ultran kätilö oli tosi töykeä ja kiireinen. Käynti alkoi sillä, että kysyi multa "mikäs on raskauden tarkka kesto nyt?" No, en itse ollut pitänyt tarkkaa kirjaa. Alkoi sättimään mua, että ei hän ole mun viikkoja laskenut ja minun pitää itse ne tietää. Tutkimus kesti vajaa 10min ja jäi fiilis, että olikohan kaikki nyt ok vai ei. Kätilö oli sen oloinen, että sitä ei vois enää vähempää kiinnostaa ko. duuni...Valitti mulle miten heillä on kiire ja asiat sekaisin siellä ja taas oli niin hässäkkä päivä ja kaikki oli menneet niin kuin ei olis pitänyt... Eihän se minun vika asiakkaana ole!
Ko. ultraa odotin viikkoja ja menin sinne innokkain mielin. Oli kyllä tosi p fiilis ton reissun jälkeen ja vieläkin harmittaa. Tuo poiki vaan sitten meidän tapauksessa uuden ultrakäynnin privaattipuolelle, joka onneksi oli tosi onnistunut.
Mun tsäkällä se sama kätilö on sitten vastassa siellä Hyvinkäällä, kun synnytys alkaa ;)
Missä sairaalassa synnytit esikoisesi? Minulla on nimittäin juuri samat kokemukset, synnytys oli ihan hyvä kokemus kätilöiden suhteen, mutta osastoaika jätti traumat yhden kätilön vuoksi. Samoin kuin sinä aion tällä kertaa vain "käväistä synnyttämässä", eli kunhan lapsella on kaikki ok niin lähdetään kotiin niin nopeasti kuin mahdollista.
Niin, että onkos kenelläkään uutta tietoa uusista tiloista ja toimivuudesta?
Ultrissa siellä käyty ja ollut todella mukavat kokemukset.
Onneksi on vielä aikaa miettiä minne mennä, mutta olisi kiva saada tietoa, että millaista on synnyttäjänä siellä olo ollut.
Moikka
Sainhan minäkin vihdoin vauvani ulos! Ei sitten mennytkään kuin rv 42+2! Käynnistettiin ja lopulta tehtiin sektio, eikä ollenkaan suotta kun oli napanuora kiertynyt pariin kertaan vauvan ympäri! Ei siis ihme ettei tullut aikaisemmin ulos!
Mulla jäi ainakin tosi hyvät kokemukset tuolta Hyvinkäältä. Uudet tilat olivat siistit ja mun kohdalle sattuneet kätilöt tosi mukavia. Mulla ei kyllä oo mitään kokemusta muualta koska tää oli eka kerta, mut mulle jäi tosi hyvä mieli sairaalassa oloajalta. Uudet synnytyshuoneet oli mun mielestä mukavia ainakin jos vertaa tossa telkkariohjelmassa olevan tamperelaisen sairaalan synnytyshuoneisiin... ne näyttää tosi karmeilta! Kyselkää jos haluatte tietää jotain erityistä, yritän vastata...
oikein paljon onnea! :)
Kiva kuulla, että oli mukava kokemus.
Ensikertaa näissä hommissa itsekin, joten kysymyksiä on vaikea keksiä. Itseä vaan kiinnostaa kovasti mennä sinne synnyttämään. Se pitäisi saada selville, että onko siellä mahdollisuutta vesisynnytykseen. Kun tuo selällään synnyttäminen, ei oikein tunnu mukavalta omalla kohdalla.
Minäkin pääsin jo synnyttämään ja poju syntyi 6.10., rv 40+2.
Polikliininen synnytys onnistui ja päästiin samana päivänä kotiin ja 2 vrk iässä käytiin lääkärin tarkastuksessa hyvinkään sairaalassa. Hyvin toimi homma ja kivoja ihmisiä oli sairaalassa. Itse synnytys meni niin nopeesti, että kerkesin olla vain 15 min sairaalassa kun poika syntyi, joten s.salin puolelta ei ole kovinkaan paljoa "kokemusta". Ja itse osastolta se noin 8h. Mutta se aika minkä siellä olin niin tyytyväinen olen.
mammatuu
quickvue: Kys:ssa synnytin.
KanaK: Toivottavasti sama kätilö ei osu kohdallesi toiste. Eikä minunkaan kohdalle :) Meitä on niin moneksi...
Jokohan sylinyytillä on oma nyytti kainalossa? :D
Eipä oo vieläkään kapaloa kainalossa! Näyttää vauva viihtyvän vielä jonkin aikaa. Kovasti kyllä jo häntä odotellaan ja meinaa vähän aika käydä pitkäksi...
Minua kiinnostaisi kanssa miten Hyvinkäällä on "asiat" tällä hetkellä.
Itse olen sinne menossa lokakuussa synnyttämään :)
Ja muutenkin muiden synnyttäjien kokemuksia olisi kiva kuulla.
Olen käynyt siellä kahdesti ultrassa ja silloin sain ainakin oikein positiivisen vaikutelman paikasta.