Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haukottelee neuvolassa: mitä teette?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mies ollut koskaan neuvolassa mukana. Ei edes esikoisen aikaan. Mitäpäs se näistä naisten jutuista. Pääasia että on sitten synnytyksissä ollut mukana kuten myös ensi kerrallakin. Se riittää mulle. Ei ole siis päässyt neuvolassa haukottelemaan, kun ei ole mukanakaan ollut ;-).

neronja & nelikko + neiti rv 34+6

Vierailija
2/10 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli ahkerasti mukana esikoisen aikana neuvolassa, kun kaikki oli molemmille uutta ja jännittävää. Ei ihan joka kerta mutta aika usein kuitenkin, koska itse halusi. Toista odottaessa tuli muutaman kerran mm sydänääniä kuulemaan, mutta jos selkeästi harvemmin. Kolmannen kanssa ei ole ollut neuvolassa kertaakaan, nyt ehkä seuravalle tulee mukaan (itse ehdotti).

Mutta ymmärrän hyvin, jos mies ei jaksa istua kerrasta toiseen, välillä tuntuu etten niin välttämättä jaksaisi itsekään :) olen käynnyt tässä kolmannessa odotuksessa neuvolassa niin harvoin kun mahdollista, yhteensä 5 kertaa. Kuitenkin niin, ettei vauvan hyvinvointia riskeerata...

Mayella rv 31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi kun siellä on niin tylsää. Oli kyllä kerran kun esikoista odotettiin, mutta tunsi olonsa turhaksi eikä ole sen jälkeen halunnut mukaan.

Ultrassa ja synnytyksessä on tietysti mukana.

Vierailija
4/10 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eipä oo kyl neuvolaan mukaan kerinnyt kahes viimeses odotukses,mut silloin ku kävi niin ei haukotellu :)

Vierailija
5/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos neuvolassa on miehellä niin tylsää ettei ole mitään roolia, niin kummakos se jos haukotuttaa. Toinen juttu on tietysti se jos tuntuu että mies ei ole kiinnostunut ja tulee mukaan vain ' armosta' .

Kannattaa varmaan jutella miehen kanssa asiasta, omista toiveista ja ehkä myös pohtia mitä teidän neuvolassa viestitetään isälle. Meidän neuvolassa on minusta joka kerran yritetty ainakin jollain lailla huomioida myös mukana oleva isä, ja kysyä häneltä ainakin jotain. Toki äiti on pakostakin pääroolissa ja vauvan takiahan siellä ollaan, mutta onhan se isyyskin tärkeä asia ja sen tukeminen myös.

t. Sirita

Vierailija
6/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoi tuskin välillä jaksaa itsekään siellä käydä.

Meillä ainakin on nämä neuvolakäynnit niin rutiininomaista pissi purkkiin - punnitus - piikki sormeen jne -juttua että en yhtään ihmettele jos mies ei kokisi sitä kovin antoisana. Varsinkin kun on esikoinen mukana neuvolassa niin tuntuu että täti ei edes muista kysellä minulta raskauteen liittyviä asioita vaan juttelee/kyselee esikoisesta ja minun raskauteni suhteen pääasia on että saadaan käyrät koneelle. Ja loppuraskaudessa käyntien tihentyessä liukuhihnameininki vain korostuu.

Kyllä se mies sitten lakkaa haukottelemasta kun pääsette synnytysvalmennukseen, sairaalaan tutustumaan tai viimeistään synnyttämään :)

Vierailija
7/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole haukotellut, kun on ollut joka kerta mukana ja innoissaan.

Odottaa seuraavaakin kertaa innolla, että pääsisi kuuntelemaan sydänäänet <3 :)

Vierailija
8/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna haukotella jos väsyttää. Vai onko vika terkkarissa, kyseleekö vain sinun vointia, vai myös miehen kuulumisia. Voithan toki kysyä mieheltä jos ei jaksa/tahdo olla mukana. Ei kaikki tykkää olla mukana.

Meillä mies ollut joka raskaudessa, lähes joka neuvolassa, mukana. (kolmatta odotellaan) Olen yrittänyt ottaa ajat siten et miehelle käy. Nyt sanoin, kun on ensi torstaina neuvola, ettei tarvii tulla kun menevät mökille. Ajomatka on 1,5h. Mut halusi tulla, ja myös lapset tulee kuuntelemaan sydänäänet. (toivottavasti kaikki ok, on vähän epäuskottava olo kun ei tunne viel liikkeitä)

Vierailija
9/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sentään saat miehen mukaan neuvolaan, itsellä mies on töissä.. Harmittelen itsekseni, ja varmaan hänkin, kun ei pääse kuulemaan sydän ääniä, eikä rakenneultrassa aikoinaan hoksannu saada kuulla sydämen lyöntiä..

Vierailija
10/10 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikeastaan hyvä ettei halua mukaan, tulisi vain paha mieli.