Lapsen vienti koronatestiin
No niin, taas tämä pian jatkuu, koulu ja korona-aika. Viettekö lapsen koronatestiin pienestä kurkkukivusta tai vatsakivusta tai nuhasta? Pitäisikö viedä? Vai riittäisikö parin päivän poissaolo koulusta ilman testiä?
Epäilen vahvasti että lapseni kurkkukipu on usein närästystä. Kymmenen koronatestiä vuoden aikana, kaikki negatiivisia, suurin osa vain kurkkukivun vuoksi.
Asumme alueella jossa koronaa on vähän. Emme asu Uudellamaalla emmekä isossa kaupungissa.
Tämä on raskasta, perheen työkuviotkin menee aina sekaisin näiden poissaolojen ja testitulosten odottelujen takia.
Kommentit (65)
Tätä minä tällä aloituksella hain että eikö voisi pienessä flunssaoireessa pysyä kotona kunnes yksi oireeton päivä? Eikö se riitä vaan onko aina mentävä testiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Meidän pienimmällä lapsella allergista nuhaa ja koulu vaatii herkästi testiä testin perään. Asumme myös alueella jossa koronaa vähän.
Koulu ei voi eikä saa vaatia mitään testiä. Ei edes puhua testistä. Mä en tajua missä tätä tapahtuu, mulla on kolme lasta eikä kertaakaan ole koulusta mitään vaadittu.
En ole tuo, jota lainasit. Mutta kyllä vain koulusta vaaditaan. Siinä vaiheessa, kun sairaita lapsia työnnetään kouluun, niin sieltä todellakin aletaan vaatimaan, että perheet noudattavat kaupungin terveysturvallisuusohjeita. Ja niiden mukaan kouluun ei ole mitään asiaa, jos on oireita. Kaikki vanhemmat eivät halua tätä ymmärtää, joten ohjeita joutuu kertomaan vähän vaativampaankin sävyyn.
Koulu tai päiväkoti ei voi määrätä ketään koronatestiin. He eivät kirjoita muitakaan lähetteitä.
Kipeän lapsen voivat kuitenkin laittaa kotiin.
No tottakai, ja näin pitääkin tehdä. Kaikki vanhemmat ei itse ymmärrä ettei sairasta lasta voi tuoda päiväkotiin.
Ja kaikki työnantajat eivät ymmärrä että joka toisen viikon voi olla pois töistä.
Opetelkaa pitämään parepaa huolta käsihygieniasta, jos perheestänne on joka toinen viikko joku sairaana.
Äitien työssäkäynti näistä eniten kärsii. Äiti on se joka lähtee kesken työpäivän pois töistä kun lapsen nenä vähän valuu ja äiti on se joka odottaa sitä testitulosta korona vaikka lapsen oireet olisi jo poissa.
En vie lapsia enkä mene itse, jos joku nuha on koronaa niin olkoon. Ei se testi autuaaksi tee. Ja juu, ei kiinnosta vaikka tarttuisi muihinkin, tauti on vähemmän tappava kuin perus kausi-influenssa
Vierailija kirjoitti:
Äitien työssäkäynti näistä eniten kärsii. Äiti on se joka lähtee kesken työpäivän pois töistä kun lapsen nenä vähän valuu ja äiti on se joka odottaa sitä testitulosta korona vaikka lapsen oireet olisi jo poissa.
Äiti voi sanoa isälle, että minä olin viimeksi pois töistä, nyt on sinun vuorosi. Problem solved.
Minun puolestani kaikki vanhemmat voisivat jäädä kotiin lastensa kanssa. Aina se työolot voittaa. Hyvä kun yhteiskunta kannustaa elämän leppoistamiseen. Ei ne työt niin tärkeitä ole.
En suostu menemään kertaakaan aivotikkutestiin. Aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Äidit kotiin jos on pieniä lapsia. Sillähän siitä pääsee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit kotiin jos on pieniä lapsia. Sillähän siitä pääsee
Eikö isät kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Meidän pienimmällä lapsella allergista nuhaa ja koulu vaatii herkästi testiä testin perään. Asumme myös alueella jossa koronaa vähän.
Koulu ei voi eikä saa vaatia mitään testiä. Ei edes puhua testistä. Mä en tajua missä tätä tapahtuu, mulla on kolme lasta eikä kertaakaan ole koulusta mitään vaadittu.
En ole tuo, jota lainasit. Mutta kyllä vain koulusta vaaditaan. Siinä vaiheessa, kun sairaita lapsia työnnetään kouluun, niin sieltä todellakin aletaan vaatimaan, että perheet noudattavat kaupungin terveysturvallisuusohjeita. Ja niiden mukaan kouluun ei ole mitään asiaa, jos on oireita. Kaikki vanhemmat eivät halua tätä ymmärtää, joten ohjeita joutuu kertomaan vähän vaativampaankin sävyyn.
Koulu tai päiväkoti ei voi määrätä ketään koronatestiin. He eivät kirjoita muitakaan lähetteitä.
Kipeän lapsen voivat kuitenkin laittaa kotiin.
Ja vanhemmat voivat toimittaa lääkärintodistuksen allergiasta, problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä ohkeita voisi päivittää maralien koronalukujen alueilla jo niin että pienissä flunssaoireissa kotona kunnes yksi oireeton päivä, ja vain isommissa oireissa testiin???
Vai mennäänkö tällä "Joka nuhasta testiin" -linjalla KOKO SUOMESSA taas KOKONAINEN VUOSI vaikka tämä on tosi raskasta perheille???
Mikä siinä on raskasta? Maailman helpointa varata aika ja käydä.
On sinulla erikoinen elämä jos tuollainen on mielestäsi maailman helpointa. Sinulle voi jossain jossain testissä käyminen olla "helppoa" mutta monelle muulle se on todella v*ttumaista hommaa eri syistä.
Ei ollut maailman helpointa, lähteä oksentelun heikentämänä, ajamaan 25 km moottoritiellä aura-autojen perässä koronatestiin.
Ihan turhaan ja kallis lasku veronmaksajille, testistä joka ei erota influenssaa koronasta.
Miksi ihmeessä pitäisi testata ?? En itsekään mene testiin Ellen ole niin tajuton että se minulta kysymättä otetaan. Välttäkää turhaa testausta flunssan takia.
Vierailija kirjoitti:
En vie lapsia enkä mene itse, jos joku nuha on koronaa niin olkoon. Ei se testi autuaaksi tee. Ja juu, ei kiinnosta vaikka tarttuisi muihinkin, tauti on vähemmän tappava kuin perus kausi-influenssa
Entäpä ne miljoonat kuolleet ? Onneksi kaikki eivät ajattele sinun tavallasi.
Vierailija kirjoitti:
Fakta:
Kun sen tikun työntää nenään sillä sivellään poskiontelon limakalvoja, siellä poskiontelossa on hyvin ohut kalvo, jonka takana on silmien ja aivojen välinen hermostolinja, ja jos sen kalvon puhkaisee käy huonosti, eräällä ystävälläni, jolle kävi ikävä kyllä näin, tuli aivovamma, ja silmä lähestulkoon sokaistui ja on nyt letkuruokinnassa.
Ei se testitikku edes taivu J-kirjaimen muotoon. Sitä pyöräytetään nenänielussa neljä kertaa mieluiten molemmissa sieraimissa. Tarinasi on kyllä turhaa ihmisten pelottelua.
Kun nenänielua koskee niin alkaa aivastuttaa eli testattavalle ensin nenäliina valmiiksi käteen. Jos nenän kautta testaaminen ei onnistu niin sitten pyörittelee tikkua syvällä kurkussa. Se on epämiellyttävämpi vaihtoehto useimmille.
Mä vein viime talvena todella monta kertaa, en edes muista, 3 lasta. Tänä talvena en aio viedä elleivät ole tosi sairaina. Hirveää kiusaamista se testaaminen, eikä lapsen kannalta johda mihinkään hyvään. Yhteiskunnan kannaltakin vaan paniikinlietsontaan kun tapausmäärät nousee. Delta on niin tarttuva, ettei päiväkotiryhmän karanteenitkaan mitään enää auta, on tarttunut jo ja leviää perheissä. Jos on lievä tauti, pidän kotona päivän pari ja sanon hoitoon viedessä että joo testissä käytiin. Nehän ei sitä mistään tarkista.
Miljoonat kuolleet??? No pikku faktan tarkastus nyt..... Suomessakaan ole kuollut siihen juuri ketään, paljon vähemmän, kuin esim kausiflunssa tappaa joka vuosi.
Maapallo on muutenkin täynnä, hyvä kun kuolisi muutama miljardi .
Järki käteen. Jos tietää 100% varmasti ettei voi olla koronaa, ni sitten lasta ei tartte raahata testiin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä tällä aloituksella hain että eikö voisi pienessä flunssaoireessa pysyä kotona kunnes yksi oireeton päivä? Eikö se riitä vaan onko aina mentävä testiin?
Ap
Eikö ne sieltä teidän koulusta ohjeista, pitääkö sun se yksin päättää?
”Suomi on ollut koronavirustilanteen vuoksi poikkeusoloissa 17.3.–16.6.2020 ja 1.3.–27.4.2021.”