Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te vanhemmat joilla teini lapsia, mitä tekee teininne perjantaisin?

Vierailija
15.08.2014 |

Näkee ja kuulee vielä 1 aikaan yöllä, kun mopopojat huristelevat tuolla ja tytöt nauraa. Meillä on sitten vissiin aika kiltti tyttö, 15 vuotias, aina kotona perjantaina ja katsoo mielellään leffoja ja pelaa meidän kanssa. Lenkittää koiratkin illalla ja menee nukkumaan jo yhdeksältä. Mitä tekee teidän teinit?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 21:44"]

En ymmärrä miten joku voi olla tyytyväinen kun teininsä hengaa perjantai-illat aina kotona ja koneella. Kertoo vähän siitä ettei ole paljoa kavereita eikä ainakaan kuulu niihin luokan suosituimpiin (ei sillä että täytyisi, mutta voi helposti jäädä ulkopuoliseksi). Mä olen tyytyväinen niin kauan kun teini hoitaa koulun hyvin, silloin saa myös mennä ja olla vapaasti ulkona kavereiden kanssa.

[/quote]

No kerrotko ystävällisesti, MITÄ se lapsi tekee siellä ulkona kun kaikki kaverit ovat koneellaan kotonaan ja pelaavat samaa peliä keskenään? Meidän lapsella on kavereita, MUTTA he ovat kaikki koneella. Kommunikoivat sen välityksellä ja pelaavat. Olen hemmetin tyytyväinen että teini on kotona. Tiedän mitä tekee :).

Kasin keskiarvo ja paljon kavereita koulussa joten en näe ongelmaa. Toki tuo koneella istuminen monta tuntia päivässä ei ole hyvä juttu, mutta pakotanko teinin pyöräilemään pitkin pihaa yksin? :)

Vierailija
62/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:34"]Meillä 15v tyttö näkee välillä kavereita. Juomiskokeiluista olen tietoinen. Kotiintuloaika perjantaisin kahdelta viimeistään, tilannekohtaista.

[/quote]

What?!?15-vuotias saa olla kahteen ulkona?!Siis yöllä?!Huhhuh...Antakaa te vanhemmat vaan pentujen elää pellossa kotonaan,kyllä me sitten koulussa kasvatetaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-v käy välillä kavereiden kanssa leffassa ja subissa syömässä. Soittaa, kun tarvii kyytiä kotiin tai sit haen leffan jälkeen. Tyttö ei jaksa hirveenä riekkua, ne leffassakäynnitkin on sitä et tyttö miettii et jaksaisko lähteä vai jäiskö lukemaan kirjaa ja mä saan työntää sen autoon, että nyt meet välillä uloskin. Tahtoo yleensä viimeistään kello 11 kotiin ja leffaitoina heti sen jälkeen.

17-v viihtyy paljon kavereillaan. Ovat varsinkin kesällä paljon keskenään kun vanhemmat milloin keltäkin on mökillä. Fiksuja nuoria, tunnen kaikki hyvin ja osaavat olla kiltisti. Ikinä ei ole kellään ollut valittamista, jos jotain juhlivat ovat siivonneet jälkensä pirun hyvin. Meilläkin ovat usein olleet yötä koko porukalla ja aina kotiin tullessa kaikkien astiat löytyy tiskikoneesta, petivaateet pyykkikorista ja paikat on siinä kunnossa, kuin meidän lähtiessä. Siivoavat porukalla ennen kuin kaikki lähtee kotiinsa.

Vierailija
64/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käskeekö joku oikeasti 15-vuotiaan kotiin kahdeksaksi? Mä sain olla 12-vuotiaana ulkona kahdeksaan, ja 14-vuotiaana kaupungilla 00 asti, jos olin esim. leffassa. Äiti valvoi siihen asti että tulin kotiin. Kun menin lukioon, kotiintuloaikoja ei enää ollut, täytyi vain ilmoittaa viestillä että missä olin.

T. Parikymppinen, juuri teini-iän kokonaan ohittanut.

Vierailija
65/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:15"]

Siis käskeekö joku oikeasti 15-vuotiaan kotiin kahdeksaksi? Mä sain olla 12-vuotiaana ulkona kahdeksaan, ja 14-vuotiaana kaupungilla 00 asti, jos olin esim. leffassa. Äiti valvoi siihen asti että tulin kotiin. Kun menin lukioon, kotiintuloaikoja ei enää ollut, täytyi vain ilmoittaa viestillä että missä olin.

T. Parikymppinen, juuri teini-iän kokonaan ohittanut.

[/quote]

Meillä on ihan selvä että 14 v ei hillu kaupungilla viikonloppuisin klo 23 pidempään, ei ole tuonikäisen paikka. Ikävuosittain katsotaan jatko mutta tuskin kovin paljon pitenee kotiintuloaika vielä 15 vuotiaallakaan.

Vierailija
66/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15-v. on illat kotona ja parhaillaan lämmittää minulle saunaa kun olen tulossa pian kotiin. Samalla katsoo isänsä kanssa tv:tä.

Olen tosi tyytyväinen ettei veri vedä kadulle vaan viettää turvallisesti aikaa kotona.

On tosi reipas ja jämäkkä tyttö, jolla on vahvat mielipiteet asioista ja muutama hyvä kaveri.

En kyllä keksi yhtään syytä miksi pitäisi tuon ikäisten luuhata pihalla ja vielä kahteen yöllä. Miksi pitäisi sallia ja hyväksyä juomiskokeilut?

Meillä on aika vapaamielinen kasvatus, mutta enpä olis uskonut että noin monien mielestä on ok että teinit hilluu pihalla yömyöhään ja pitää sitä jotenkin parempana vaihtoehtona kuin sitä että ne lapset on kotona!

Vierailija
67/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:32"]

Meidän 15-v. on illat kotona ja parhaillaan lämmittää minulle saunaa kun olen tulossa pian kotiin. Samalla katsoo isänsä kanssa tv:tä.

Olen tosi tyytyväinen ettei veri vedä kadulle vaan viettää turvallisesti aikaa kotona.

On tosi reipas ja jämäkkä tyttö, jolla on vahvat mielipiteet asioista ja muutama hyvä kaveri.

En kyllä keksi yhtään syytä miksi pitäisi tuon ikäisten luuhata pihalla ja vielä kahteen yöllä. Miksi pitäisi sallia ja hyväksyä juomiskokeilut?

Meillä on aika vapaamielinen kasvatus, mutta enpä olis uskonut että noin monien mielestä on ok että teinit hilluu pihalla yömyöhään ja pitää sitä jotenkin parempana vaihtoehtona kuin sitä että ne lapset on kotona!

[/quote]

Olen samaa mieltä. Minusta on surullista että pidetään jotenkin epänormaalina lasta joka viihtyy kotona.

Vierailija
68/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v tyttö on kaveriensa luona, tai kavereineen meillä. Hyvin mukavia ystäviä hänellä, minä pidän heistä. Paljoa eivät vaadi; hiukan namuja, tykkäävät kokkailla itsekin paljon. Yöllä ovat hiljaa, meidän nukkumista ei siis häiritse. :) Tyttö on tosi kiltti, harvoin tarvitsee nuhdella. Hänen kotiintuloaikansa on perjantaisin/kesällä viimeistään 21, arki-iltoina kun on koulua, 19.25 tai tilannekohtainen suunnittelu.

17v tyttäremme taas viilettää vähän milloin missäkin. On poikaystävää ja tyttöporukan tapaamisia. Yleensä eivät kokoonnu meille, paitsi jos emme ole kotona. (Pitävät kuulemma jonkinverran ääntä, eivät meitä häiritä halua.) Hänkin on kiltti, annan hänelle aika paljon vapauksia. Kotiintuloaika on arkena viim. 22.30 ja viikonloppuisin yhdeltä, kunhan meitä ei herätä.

Molemmat tyttäret ovat kilttejä lapsia, tunnollisia. 17-vuotiaalla on alkoholi mukana kuvioissa joskus, mutta kaatokänneistä saa arestia ja menettää tiettyjä oikeuksia. 13-vuotiaalla nyt ei mitään sellaista ole, eikä pidäkään.

Vierailija
69/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:32"]

[/quote]

Jos lapsesta tulee syrjitty ja kiusattu hylkiö, se vahingoittaa hänen terveyttään ja tulevaisuuttaan paljon enemmän kuin satunnaiset juomiskokeilut. Olen nähnyt mitä rankka kiusaaminen voi tehdä ihmiselle, työskentelen sellaisessa paikassa jossa tapaan näitä päivittäin. En ymmärrä, kuinka jotkut vanhemmat saattavat tehdä omalle lapselleen niin. Lapsi ei saa ikinä mennä mihinkään, ei nähdä kavereita, ei mennä yöksi, aina pitäisi olla vanhempien kanssa kotona viikonloppuillat. Ei se ole normaalia.

Tähän täytyy vielä loppuun todeta, että en missään nimessä hyväksy alaikäisten alkoholinkäyttöä. On vain aivan naurettavaa, kuinka osa vanhemmista asettaa teinille kotiintuloajaksi klo 20, ettei teini vain joisi alkoholia tai olisi huonossa seurassa. Voisi olla vähän luottoa siihen omaan lapseen.

Vierailija
70/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alapeukuttaa mammat joilla ei ole harmainta hajua missä NicoPetterit ovat tällä hetkellä :D!

Vierailija
71/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kavereiden kanssa ulkona. nyt oon kotona kun väsyttää lukioviikon jälkeen. kesällä lähes joka yö meni niin että mopoilla ajeltiin yöt ja hengailtiin kaupungilla, sitte aamulla kotiin nukkumaan, illalla ylös ja taas uuestaan sama. kotiintuloaikoja mulla ei oo ikinä edes ollu.

oli hyvä kesä, mitään pahaa ei tapahtunut vaikka yöt oltiin pihalla ja satunnaisesti juomassa kaupungilla. antakaa vaan niitten lapsienne olla ja mennä, monet syrjäytyy kun joutuu lähtä kotiin liian aikaseen ei ne sitte viittii ees lähtä kavereille jos kerkee olla vaan hetken. 

t. 16v ja kiitollinen äidille että kesällä sai ''rellestää'' nyt jaksaa opiskella 

Vierailija
72/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 15-vuotias tyttö ja ihan kotona yleensä olen, joskus kavereiden kanssa mutta en kovin myöhään.

Vierailija
73/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:40"]

Jos lapsesta tulee syrjitty ja kiusattu hylkiö, se vahingoittaa hänen terveyttään ja tulevaisuuttaan paljon enemmän kuin satunnaiset juomiskokeilut. Olen nähnyt mitä rankka kiusaaminen voi tehdä ihmiselle, työskentelen sellaisessa paikassa jossa tapaan näitä päivittäin. En ymmärrä, kuinka jotkut vanhemmat saattavat tehdä omalle lapselleen niin. Lapsi ei saa ikinä mennä mihinkään, ei nähdä kavereita, ei mennä yöksi, aina pitäisi olla vanhempien kanssa kotona viikonloppuillat. Ei se ole normaalia.

Tähän täytyy vielä loppuun todeta, että en missään nimessä hyväksy alaikäisten alkoholinkäyttöä. On vain aivan naurettavaa, kuinka osa vanhemmista asettaa teinille kotiintuloajaksi klo 20, ettei teini vain joisi alkoholia tai olisi huonossa seurassa. Voisi olla vähän luottoa siihen omaan lapseen.

[/quote]

Voi herraisä!"Ei saa mennä minnekään". Saa mennä, mutta ei saa hillua 14 vuotiaana puoliöihin kaupungilla."Ei saa nähdä kavereita" Kuka täällä on väittänyt ettei lapsi saa nähdä kavereitaan? Meillä saa nähdä. Saa yökyläillä, muttei remuta ties missä pitkin öitä.

Ääripäästä  ääripäähän on turha mennä. Minusta 14 vuotias on mieleltään ihan lapsi vielä. Olen hemmetin tyytyväinen että tuo viihtyy kotona. Ei tarvitse lukita ovia ja pelätä että karkaa ikkunasta yöllä. Meillä luottamus pelaa ja annan siimaa niin kauan kuin lapsi on luottamuksen arvoinen.

Ihan liikaa on näitä kyläluutia jotka potkitaan kaduille jotta vanhemmat saavat olla rauhassa kotona.

Vierailija
74/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 v on kotona, käy koiran kanssa lenkillä ja on tietokoneella

18v viilettää pitkin kyliä kavereiden kanssa ja poissa enemmän kuin kotona

Vierailija
75/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:47"]

Voi herraisä!"Ei saa mennä minnekään". Saa mennä, mutta ei saa hillua 14 vuotiaana puoliöihin kaupungilla."Ei saa nähdä kavereita" Kuka täällä on väittänyt ettei lapsi saa nähdä kavereitaan? Meillä saa nähdä. Saa yökyläillä, muttei remuta ties missä pitkin öitä.

Ääripäästä  ääripäähän on turha mennä. Minusta 14 vuotias on mieleltään ihan lapsi vielä. Olen hemmetin tyytyväinen että tuo viihtyy kotona. Ei tarvitse lukita ovia ja pelätä että karkaa ikkunasta yöllä. Meillä luottamus pelaa ja annan siimaa niin kauan kuin lapsi on luottamuksen arvoinen.

Ihan liikaa on näitä kyläluutia jotka potkitaan kaduille jotta vanhemmat saavat olla rauhassa kotona.

[/quote]

Annatko sä sitä siimaa? Jos lapsi tahtoo mennä kavereitten kanssa leffaan joka loppuu 23.15, annatko mennä?

Vierailija
76/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14 tyttö on yleensä kotona. Jos ei ole kotona niin on jollain (tyttö)kaverilla kylässä. Meilläkin on usein joku kaveri vastaavasti yökylässä viikonloppuna. Jos ei ole kavereita niin kännykällä näpyttelee niiden kanssa koko ajan. Kaupungilla ei ole varmaan koskaan hillunut ainakaan ilta-aikaan enkä kyllä antaisikaan varsinkaan näin nuorena. Kotiintuloaika klo 21, kesällä on saanut olla joskus klo 22 asti, perjantaina siis.

Vierailija
77/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias palasi kaverilta maalaamaan tunniksi ennen nukkumaanmenoa, pois muuttanut 20-vuotias pelaa poikaystävänsä kanssa videopelejä aamuyöhön.

Vierailija
78/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee kirjaa, istui olkkarissa ensin juttelemassa päivän kuulumisia, auttoi ruuan valmistamisessa.

Joskus pelataan lautapelejä tai sulista, joskus juttelee skypessä ulkomaille muuttaneen ystävän kanssa.

Ei kulje missään iltaisin. 

Vierailija
79/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:57"]

Lukee kirjaa, istui olkkarissa ensin juttelemassa päivän kuulumisia, auttoi ruuan valmistamisessa.

Joskus pelataan lautapelejä tai sulista, joskus juttelee skypessä ulkomaille muuttaneen ystävän kanssa.

14v tyttö siis kyseessä. 

Ei kulje missään iltaisin. 

[/quote]

Vierailija
80/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v katselee jotain videoita netistä. Jos olisi kavereiden luona niin kotiintuloaika viimeistään 21.30.