Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te vanhemmat joilla teini lapsia, mitä tekee teininne perjantaisin?

Vierailija
15.08.2014 |

Näkee ja kuulee vielä 1 aikaan yöllä, kun mopopojat huristelevat tuolla ja tytöt nauraa. Meillä on sitten vissiin aika kiltti tyttö, 15 vuotias, aina kotona perjantaina ja katsoo mielellään leffoja ja pelaa meidän kanssa. Lenkittää koiratkin illalla ja menee nukkumaan jo yhdeksältä. Mitä tekee teidän teinit?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:45"]

14, usko pois, ettei koulukiusattu hirveesti tee muuta kuin ole kotona, joskaan ei kainalossa... Ihan kurjaa on tuollaisella nuorella ilman, että vielä naureskelet, kun omillasi on ollut niin kivaa ja leppoisaa.

[/quote]

Laitoin "kainalossa" ja en tarkoittanut kirjaimellisesti sitä. Ja en naureskellut, vaan hämmästelin miten näin monella teinit ovat kotona, eivätkä kavereiden kanssa. Ja mulla on vaan yksi lapsi. Kai nyt koulukiusattukin voi saada kavereita muualtakin, kuin koulusta? Harrastus, pihan lapset... Ja olin itse koulukiusattu, mutta sain juurikin muualta muutaman hyvän frendin. 

Vierailija
22/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylillä tai kavereiden luona. Kotiintuloaika klo 24 pe ja la. Tyttö 15v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:45"]

14, usko pois, ettei koulukiusattu hirveesti tee muuta kuin ole kotona, joskaan ei kainalossa... Ihan kurjaa on tuollaisella nuorella ilman, että vielä naureskelet, kun omillasi on ollut niin kivaa ja leppoisaa.

[/quote]

Laitoin "kainalossa" ja en tarkoittanut kirjaimellisesti sitä. Ja en naureskellut, vaan hämmästelin miten näin monella teinit ovat kotona, eivätkä kavereiden kanssa. Ja mulla on vaan yksi lapsi. Kai nyt koulukiusattukin voi saada kavereita muualtakin, kuin koulusta? Harrastus, pihan lapset... Ja olin itse koulukiusattu, mutta sain juurikin muualta muutaman hyvän frendin. 

[/quote]

Toki kiusatulla voikin olla, ja usein onkin jokunen kaveri, mutta ei se teininä välttämättä niin helpolla halua lhteä jonnekin, missä on porukoita, ne tai osa niistä taitaa pelätä vielä pitkään, että jotain pskaa tapahtuu, joten mieluummin on kotona.

Vierailija
24/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen 16 v tyttö joka nyhjää kotona ja menee yhdeksän jälkeen nukkumaan , että kyllä minunlaisiakin löytyy.

Vierailija
25/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v teinityttöni hengaa kavereiden kanssa kahvilassa, kaupungilla, valokuvailee blogiaan varten. Tuli juuri äsken (klo 19) kotiin katsomaan kanssani leffaa, mutta lähtee ehkä vielä käymään mopoautollaan kaverillaan. Kotiintuloaika klo 24-01. 

Vierailija
26/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15-v tyttö ei ole varmaan kertaakaan ollut yli klo 22 jossain. On kyllä tosi kiltti ja kaveripiirissä on samanlaisia tyttöjä. Itse olin tuossa iässä ihan kamala... Yleensä ovat kavereiden kanssa vieläpä meillä, meillä on yökyläilijöitä joko 15- tai 12-vuotiaalla lähes viikottain. Poikaystäviä ei ole vielä näkynyt. Olen kyllä tosi rento äiti, tyttö saisi luvan mennä enemmänkin jos haluaisi.

Vierailija
27/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:40"]

Jos lapsesta tulee syrjitty ja kiusattu hylkiö, se vahingoittaa hänen terveyttään ja tulevaisuuttaan paljon enemmän kuin satunnaiset juomiskokeilut. Olen nähnyt mitä rankka kiusaaminen voi tehdä ihmiselle, työskentelen sellaisessa paikassa jossa tapaan näitä päivittäin. En ymmärrä, kuinka jotkut vanhemmat saattavat tehdä omalle lapselleen niin. Lapsi ei saa ikinä mennä mihinkään, ei nähdä kavereita, ei mennä yöksi, aina pitäisi olla vanhempien kanssa kotona viikonloppuillat. Ei se ole normaalia.

Tähän täytyy vielä loppuun todeta, että en missään nimessä hyväksy alaikäisten alkoholinkäyttöä. On vain aivan naurettavaa, kuinka osa vanhemmista asettaa teinille kotiintuloajaksi klo 20, ettei teini vain joisi alkoholia tai olisi huonossa seurassa. Voisi olla vähän luottoa siihen omaan lapseen.

[/quote]

Voi herraisä!"Ei saa mennä minnekään". Saa mennä, mutta ei saa hillua 14 vuotiaana puoliöihin kaupungilla."Ei saa nähdä kavereita" Kuka täällä on väittänyt ettei lapsi saa nähdä kavereitaan? Meillä saa nähdä. Saa yökyläillä, muttei remuta ties missä pitkin öitä.

Ääripäästä  ääripäähän on turha mennä. Minusta 14 vuotias on mieleltään ihan lapsi vielä. Olen hemmetin tyytyväinen että tuo viihtyy kotona. Ei tarvitse lukita ovia ja pelätä että karkaa ikkunasta yöllä. Meillä luottamus pelaa ja annan siimaa niin kauan kuin lapsi on luottamuksen arvoinen.

Ihan liikaa on näitä kyläluutia jotka potkitaan kaduille jotta vanhemmat saavat olla rauhassa kotona.

[/quote]

Peesi

Vierailija
28/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v tyttö. Treeneissä klo 20 asti. Sitten suihkuun, iltapala, telkkaria, lukemista, nukkumaan n. 22.  Ei tosiaan ole kylillä iltaisin/ öisin. Kavereita piisaa, kaikilla paljon harrastuksia.

Vierailija
29/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On usein jääkiekkoharkoissa. Yleensä lauantaina on peli, joten pakko mennä aikaisin nukkumaankin. Jos ei ole harkkoja, pelaa tietokoneella ja juttelee kavereiden kanssa skypellä / whatsupilla.

Vierailija
30/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:05"]Minä olen tällainen 16 v tyttö joka nyhjää kotona ja menee yhdeksän jälkeen nukkumaan , että kyllä minunlaisiakin löytyy.

[/quote]

Onko sinulla kavereita?

Vierailija
31/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 23:14"]Mun 14 tyttö on yleensä kotona. Jos ei ole kotona niin on jollain (tyttö)kaverilla kylässä. Meilläkin on usein joku kaveri vastaavasti yökylässä viikonloppuna. Jos ei ole kavereita niin kännykällä näpyttelee niiden kanssa koko ajan. Kaupungilla ei ole varmaan koskaan hillunut ainakaan ilta-aikaan enkä kyllä antaisikaan varsinkaan näin nuorena. Kotiintuloaika klo 21, kesällä on saanut olla joskus klo 22 asti, perjantaina siis.

[/quote]

Mitähän tässä oli alapeukuttamista? En kirjoittanut tuota. Mutta minusta hienos että lapsella paljon kavereita eikä ryyppää kaupungilla. 14 v. On lapsi.

[/quote]

Samaa ihmettelin. Ilmeisesti joidenkin av-mammojen mielestä 14 veen pitäisi olla aamuun asti kylillä juomassa. Tuohan on hienoa, jos 14 v. Ei ryyppää kylillä. Muttei silti ole yksinäinenkään, vaan hällä on ystäviä paljon.

Vierailija
32/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:05"]Minä olen tällainen 16 v tyttö joka nyhjää kotona ja menee yhdeksän jälkeen nukkumaan , että kyllä minunlaisiakin löytyy.

[/quote]

Onko sinulla kavereita?

[/quote]

Muutama löytyy. :)

Vierailija
33/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut teininä koulukiusattu ja meillä oli (on edelleen) iso kaveriporukka. Silti vietin välillä viikonloppuja kotona perheen kanssa ja menin aikaisin nukkumaan, 21-22 aikaan :-)

Vierailija
34/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:03"]

On usein jääkiekkoharkoissa. Yleensä lauantaina on peli, joten pakko mennä aikaisin nukkumaankin. Jos ei ole harkkoja, pelaa tietokoneella ja juttelee kavereiden kanssa skypellä / whatsupilla.

[/quote] Tosiaan siis kyse ei onneksi ole siitä, että olisi kavereita-mutta, kun vapaailtoja on harvoin, haluaa ne viettää ihan rauhassa. Joskus paras ystävänsä on sitten meillä.

Vierailija
35/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaisin ratsastaa, tyttö 99.

Vierailija
36/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:32"]Meidän 15-v. on illat kotona ja parhaillaan lämmittää minulle saunaa kun olen tulossa pian kotiin. Samalla katsoo isänsä kanssa tv:tä.

Olen tosi tyytyväinen ettei veri vedä kadulle vaan viettää turvallisesti aikaa kotona.

On tosi reipas ja jämäkkä tyttö, jolla on vahvat mielipiteet asioista ja muutama hyvä kaveri.

En kyllä keksi yhtään syytä miksi pitäisi tuon ikäisten luuhata pihalla ja vielä kahteen yöllä. Miksi pitäisi sallia ja hyväksyä juomiskokeilut?

Meillä on aika vapaamielinen kasvatus, mutta enpä olis uskonut että noin monien mielestä on ok että teinit hilluu pihalla yömyöhään ja pitää sitä jotenkin parempana vaihtoehtona kuin sitä että ne lapset on kotona!

[/quote]

Sama meillä.

Vierailija
37/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan olleeni itse 14-15 v, kun olisin halunnut olla kotona viikonloppuiltaisin. Minulla ei ollut sellaista hyvää kaveria, enkä muutenkaan ole kauhean sosiaalinen, mutta ei se minua olisi haitannut. Olisin viihtynyt ihan hyvin itsekseen kotona. Vanhempani (isä ja äitipuoli) antoivat kuitenkin ymmärtää, että on poikkeavaa, jos teini nysvää  kotona ja minussa on jotain vikaa, jos ei ole kavereita. Siksi oli pakko hakeutua kaupungille hillumaan ja kaljaa litkimään. Oman 15v:ni annan ihan rauhassa olla kotona, jos hän näin haluaa.

Vierailija
38/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ,kohta 16-vuotias, ajelee mopolla ja on kavereiden kanssa ulkona. Kotiintuloaika on klo 24.00 viikonloppuisin.

Vierailija
39/91 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:34"]

Meillä 15v tyttö näkee välillä kavereita. Juomiskokeiluista olen tietoinen. Kotiintuloaika perjantaisin kahdelta viimeistään, tilannekohtaista.

[/quote]

Siis kotiintuloaika klo 2 yöllä? Uskomatonta!

Vierailija
40/91 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 15 v viettää kaiken vapaa-aikansa tallilla, myös viikonloppuisin. Siellä hänen kaikki parhaat ystävänsä ovat myös.