Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin kaverin lapsen hoitoon, kaverini ei ota koiraani? WTF

Vierailija
15.08.2014 |

Kaverillani on noin viisivuotias lapsi (jääköön tarkka ikä paljastamatta), jonka otin vastentahtoisesti hoitoon päiväksi äitinsä asioiden takia. Olen yksin asuva, lapseton, en erityisesti pidä lapsista, en näillä näkymin hanki lapsia itse. Lapsi oli reipas, viihtyi piirrellen ja itsekseen leikkien pienessä asunnossani. Kävimme ulkoilemassa, ja loppujen lopuksi päivä meni ihan hyvin, vaikka lapsenvahtina oleminen olikin minulle aika kuluttavaa.

Kun pyysin kaveriani sitten ottamaan vastavuoroisesti koirani hoitoon vähäksi aikaa, niin se ei sitten onnistukaan millään. Menikö nyt ihan oikein?!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän kaveriasi. Mäkään en ota ikinä kenenkään koiraa tai muuta eläintä hoitoon, koska pelkään eläimiä, enkä todellakaan osaisi edes hoitaa. Noloa, mutta en vaan voi sille mitään. Sukulaisten ja ystävien lapsia kyllä mielelläni otan hoitoon päiväksi tai useammaksikin, niitä en pelkää ollenkaan ja hoitaminenkin sujuu, vaikka itse olenkin lapseton.

Vierailija
22/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22. jatkaa: jos siis ette asu ihan hirveän kaukana toisistanne ja kaverilla ei esim. autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:12"]En mäkään ottais koiraa, ne haisee ja karvastaa. Oon allerginen.

[/quote]

No allergia nyt varmaan onkin eri asia. Ja normaali koira ei haise.

Vierailija
24/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:12"]En mäkään ottais koiraa, ne haisee ja karvastaa. Oon allerginen.

[/quote]

[/quote]

Mun koira kyllä haisee, mutta olen itse siihen tottunut. En rupea elukkaa joka päivä pesemään.

Vierailija
25/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen koira? Mitään dobermannia en minäkään uskaltaisi ottaa mutta jonkun pienemmän koiran kyllä.

Vierailija
26/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:32"]

No, aika selvää on, etten viiti lastenvahtina enää toimia. Ei se minulle mitään herkkua ole, mutta olin valmis menemään epämukavuusalueelle kaverini vuoksi. Mutta samaan ei olisi ollut haluja.

Koira olisi ollut hoidossa parhaimmllaan vain kuusi tuntia mutta huonoimillaan 18. Sanoin, että on pienen pieni mahdollisuus, etten pääse kotiin ennen iltaa, ja siksi koiralla pitää olla kaitsija. Menoni ei sitten lopulta kestänyt kuin kuusi tuntia, kuten arvelinkin. -ap

[/quote]

Höpö höpö, halusit vaan testata kaveria. Kaverisi olisi voinut ehkä käydä hoitamassa koiraasi sinun luona, mutta et tainut ehdottaa edes tällaista vaihtoehtoa? Miksi olisi juuri kaverisi luokse pitänyt rahdata sotkemaan paikkoja? Kyllä koira pärjää kauemminkin yksinään, eli ei sen takia hoitoa tarvitse ainakaan kenenkään luona. Ja en itsekään ottaisi koiraa hoitoon, kun en tykkää, että hyppivät sohville, sängyille ja muutenkin karvaa lähtee jne. Vähän eri asia, kuin lapsen hoitaminen.

Vierailija
27/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ottaisin ihan mielelläni koiria hoitoon, mutta vuokra-asuntooni ei saa tuoda koiria. En viitsi riskeerata, että vuokranantaja näkisi, kun asuu minua vastapäätä kerrostalossa :D

Vierailija
28/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:12"]

Tämän palstan kirjoittajien mukaan todennäköisesti meni ihan oikein. AV-mamman mielestä lapsi on ainoa joka merkkaa, lemmikki ei ole mitään.

[/quote]

Päinvastoin, täällä koira on jumalasta seuraava. Katsoppa peukutuksia.

Vierailija
29/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:17"]

Ottaisin ellen olisi allerginen. -3

[/quote]

Tämäkin kommentin alapeukutukset on mysteeri?? Kritisoidaanko siinä allergiaa vai sitä ettei allerginen voi ottaa koiraa? Eli allergiaa ei ole ja koiran voi ottaa vaikka olisikin allerginen. Allergialääkkeet on keksitty.

Vierailija
30/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulldogi kyseessä. Minulla ei ole kämppääni kuin yhdet avaimet. Koirani ei ole myöskään koskaan ollut yksin koko päivää. Kaverini kanssa tulee kyllä ihan ok juttuun. -ap

Vierailija
31/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:12"]Tämän palstan kirjoittajien mukaan todennäköisesti meni ihan oikein. AV-mamman mielestä lapsi on ainoa joka merkkaa, lemmikki ei ole mitään.

[/quote]

Mutta näinhän se kuuluukin olla. Vai onko jonkun mielestä narun perässä raahattava räkyttävä paskasäkki tärkeämpi kuin lapsi?

[/quote]  on ja naapurin kultakalakin on rakkaampi kuin sun paskaperse-pentu,

[/quote]

Jes! Veroja maksava. Kultakala, saanko vaihtaa meidän lukiolaisen siihen?

Vierailija
32/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:44"]Mä kyllä ymmärrän kaveriasi. Mäkään en ota ikinä kenenkään koiraa tai muuta eläintä hoitoon, koska pelkään eläimiä, enkä todellakaan osaisi edes hoitaa. Noloa, mutta en vaan voi sille mitään. Sukulaisten ja ystävien lapsia kyllä mielelläni otan hoitoon päiväksi tai useammaksikin, niitä en pelkää ollenkaan ja hoitaminenkin sujuu, vaikka itse olenkin lapseton.

[/quote]

Mutta jos pointti on että ap:n kaverilla ei ollut ns oikeaa syytä olla ottamatta koiraa hoitoon. Ainoastaan ettei pärjää sekä lapsen että koiran kanssa.

Vierailija
33/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:12"]En mäkään ottais koiraa, ne haisee ja karvastaa. Oon allerginen.

[/quote]

[/quote]

Mun koira kyllä haisee, mutta olen itse siihen tottunut. En rupea elukkaa joka päivä pesemään.

[/quote]

Ei sitä saakaan pestä. Mutta ei meillä ainakaan koirat haissu ellei nyt nenä kiinni turkissa nuuskuttanu. Ehkä sun koiran hoidossa on vikaa.

Vierailija
34/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:32"]

No, aika selvää on, etten viiti lastenvahtina enää toimia. Ei se minulle mitään herkkua ole, mutta olin valmis menemään epämukavuusalueelle kaverini vuoksi. Mutta samaan ei olisi ollut haluja.

Koira olisi ollut hoidossa parhaimmllaan vain kuusi tuntia mutta huonoimillaan 18. Sanoin, että on pienen pieni mahdollisuus, etten pääse kotiin ennen iltaa, ja siksi koiralla pitää olla kaitsija. Menoni ei sitten lopulta kestänyt kuin kuusi tuntia, kuten arvelinkin. -ap

[/quote]

Höpö höpö, halusit vaan testata kaveria. Kaverisi olisi voinut ehkä käydä hoitamassa koiraasi sinun luona, mutta et tainut ehdottaa edes tällaista vaihtoehtoa? Miksi olisi juuri kaverisi luokse pitänyt rahdata sotkemaan paikkoja? Kyllä koira pärjää kauemminkin yksinään, eli ei sen takia hoitoa tarvitse ainakaan kenenkään luona. Ja en itsekään ottaisi koiraa hoitoon, kun en tykkää, että hyppivät sohville, sängyille ja muutenkin karvaa lähtee jne. Vähän eri asia, kuin lapsen hoitaminen.

[/quote]

Jaa, meillä ainakaan koirat ei hypi mihinkään mihin ei saa hyppiä. Eikä lähde juuri ollenkaan karvaa ellei ole karvanlähtöaika.

Sen sijaan tiedän monia lapsia jotka kielloista huolimatta sotkevat ja heittelevät tavaroita.

Vierailija
35/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten kaikki ovat aina mielellään ottamassa koiraa hoitoon tai jos eivät, niin paheksutaan. Mutta kun pitäisi kissalle saada joku joka käy ruokkimassa niin vastaus on ei eikä perusteluja tarvita

t. Katkera muiden koiria ja muksuja hoitanut (jatkossa en hoida)

Vierailija
36/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin hoitaa kaverin koiraa niin, että menen lenkittämään sen ja antamaan ruokaa, mutta koira pysyisi omassa kodissaan. En todellakaan päästä koiria meille sisään, en päästäisi muita koiria vaikka itsellä olisi koira. (ei en ole lemmikkivastainen, niitä on itselläkin). Jonkun marsun tms. häkissä  pysyvän voisin ottaa hoitoon. Lapsia taas meille saa tulla miten monta vaan. Niille mä voin puhua ja ne ymmärtää ja saan ne tottelemaan. Toisten eläimiä en usko, että saisin, enkä halua toisten eläinten karvoja kotiini. Sori.

Vierailija
37/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 17:44"]Mä kyllä ymmärrän kaveriasi. Mäkään en ota ikinä kenenkään koiraa tai muuta eläintä hoitoon, koska pelkään eläimiä, enkä todellakaan osaisi edes hoitaa. Noloa, mutta en vaan voi sille mitään. Sukulaisten ja ystävien lapsia kyllä mielelläni otan hoitoon päiväksi tai useammaksikin, niitä en pelkää ollenkaan ja hoitaminenkin sujuu, vaikka itse olenkin lapseton.

[/quote]

Mutta jos pointti on että ap:n kaverilla ei ollut ns oikeaa syytä olla ottamatta koiraa hoitoon. Ainoastaan ettei pärjää sekä lapsen että koiran kanssa.

[/quote]  No eikö se ole hyvä syy. Kuka haluaa koiransa väkisin sellaisen hoitoon, joka kokee, ettei pärjää lapsen ja koiran kanssa. Ei kyllä paljon välitä eläimestään, jos haluaa eläimen sellaisen hoitoon, kuka kokee, ettei hallitse tilannetta. AP ei taida paljoa välittää koirastaan.

Vierailija
38/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ottaisi koiraa hoitoon, kun ei ole yhtään kokemusta koirista, en haluaisi karvoja kotonani joka paikkaan ja pelkäänkin vähän isompia koiria, mutta olisin voinut käydä lenkittämässä ja antaa ruokaa kaverin kotona, jos koira siis hyvätapainen (koulutettu), eikä kauhean iso ja asuisin lähistöllä. Lapsen ottaisin paljon mieluummin hoitoon.

Vierailija
39/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan koiria. On parempi että hoidat sen yksin. Vihaan ja pelkään vaikken sitä heti sanokkaan, koska tulee paskavyöry niskaan. Lapsi on ihan eri asia

Vierailija
40/70 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Mä voin ottaa, mulla joskus ollut bulldoggi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi