Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat, miten päätätte sisustuksen?

Vierailija
01.08.2021 |

Meillä uusittiin makkarin pinnat pari vuotta sitten ja olen jo ihan kypsä niihin seiniin, ne on puolison valitsemat. Mutta se halusi ne ja suostuin, kai noita vielä jonkun vuoden katselee. Seuraava kierros sitten mun maun mukaan.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mieheni ei ole niin kiinnostunut aiheesta niin, minä ehdotan ja hän sanoo kyllä tai ei. Maksetaan myös puoliksi.

Vierailija
2/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto miehen ja hän valitsi aikanaan pinnat suunnittelijan avulla. Makkarissa tapetti vaihtui kissan raadeltua edelliset. Minä ehdotin tapetteja, jotka hyväksyisin ja mies valitsi niiden joukosta mieleisimmät (taisin ehkä vähän ohjailla 🤭). Minä tapetoin yksin. Verhot olen itse tehnyt ja valinnut yksin, kun miestä ei kiinnosta eikä omien sanojensa mukaan ymmärrä mitään kangaslaaduista. Huonekalut olen myös valinnut yksin, minä ne maksoinkin. Miestä ei kiinnosta sisustaminen, ei tajua eri tyyleistä (paitsi ettei tykkää skandinaavisesta, se ollut ainoa mielipide). Hän ehkä hiukan toppuuttelee, jos aion ostaa kultaista rokokoota (rakastan vanhoja kaluja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään joka asiassa eri suuntaan, ei päästä kompromissiin ja lopulta kaikki visiot tyssäävät.

Lopputuloksena asunto näyttää ensiasuntoonsa muuttaneen nuoren koordinoimattomalta sekasotkulta.

Vierailija
4/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammiparketti ja valkoiset seinät ovat molempien mieleen. Petivaatteissakun meillä on sama maku.

Vierailija
5/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellaan yhdessä ja etsitään molempia miellyttävä vaihtoehto.

Vierailija
6/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vuokra-asunnossa ei olla pahemmin neuvoteltu eikä sisustettu, mutta sitte joskus jos/kun oma ostetaan niin pitää neuvotella. Meillä on nyt seinällä yksi miehen taulu, joka on mielestäni kamala (onneksi vain makuuhuoneessa) enkä halua sitä uuden kodin seinälle.

Vierailija
7/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä päätetään, meillä on samanlainen maku.

Ja kotimme Ei ole valkoinen, vaan siellä on värejä, kuten miehen valitsema sitruunasorbetin värinen korkea seinä, itämainen matto ja paljon viherkasveja.

Vierailija
8/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suunnittelen ja kysyn sitten mieheltäni, onko hänestä hyvä. Joskus esittelen eri vaihtoehtoja. Joskus miehenikin ehdottaa jotain.

Lähtökohtaisesti en ehdota juttuja, joista tiedän jo valmiiksi, ettei hän niistä tykkää.

Vierailija
9/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi ehdottaa jotain ja siitä lähtee keskustelu. Ei olla kumpikaan innokkaita sisustajia

Vierailija
10/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehdottaa jotain ja kyselee mielipidettäni. Minä vastaan. Mies kysyy uudelleen. Ja uudelleen ja uudelleen, kunnes vastaan ”oikein”. Sitten sisustetaan tämän ”yhdessä” luodun yhteisnäkemyksen mukaan.

Vierailija
11/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä on päätetty kompromissien kautta. Minä pidän värikkäämmästä tyylistä ja mies pelkistetystä. Sinkkuasunnot olivat melkein toistensa vastakohtia, minulla tummansinistä keittiönseinää ja kynttelikkövalaistusta olohuoneessa jne ja miehellä sellaista niukkaa armeijanharmaata.

Yhteinen tyyli on löytynyt vuosien varrella. Meillä ei rönsyillä, mutta kalusteet ovat tarkkaan valittuja vanhoja kalusteita, sohva ja nojatuoleja upeilla, värikkäillä kankailla verhoiltuina.

Vierailija
12/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päättää, koska sellaiset asiat on hänelle tärkeämpiä.

Vierailija
13/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei paljon sisustaminen kiinnosta ja hän itsekin sanoo että on täysin toivoton visuaalisten asioiden kanssa. Minä yleensä suunnittelen, maksan ja toteutan, mutta kysyn kyllä mielipiteitä ja yritän vältellä asioita joista hän ei pidä.

Remontoisin enemmänkin mutta miestä on tosi vaikea saada suostumaan kun on aika ennakkoluuloinen uusien asioiden kanssa ja hänen mielestään esim 20 v sitten maalattu seinä tai vuosituhannen vaihteessa roskalavalta dyykattu reikäinen toimistotuoli on ihan hyvässä kunnossa vielä :/.

Vierailija
14/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pirtissä kiinteistö on miehen, irtaimisto minun. Jos haluan sisustaa (matot, verhot, huonekalut, seinien väri), ostan mitä tykkään. Minä joka tapauksessa tienaan enemmän, joten minun rahani siinä kuluvat. Kyllä minä ensin aina kysyn mieheltäni, onko ok tämmöinen seinämaali tai mitä jos ostan esim. vihreän maton ja vihreät verhot. Hän sanoo aina joo käy. Hänelle riittää, että kotona on sänky, iso telkkari, tietokone ja jääkaappi. Välillä ajattelen, että jos muutan täältä pois, miehelle ei muuta tänne jääkään (tietokonekin on itse asiassa minun, mutta se on jo niin vanha, että voin hyvin lahjoittaa sen miehelle), mutta eipä hän sitä varmaan surisi.

Vierailija
15/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kotimme Ei ole valkoinen, vaan siellä on värejä, kuten miehen valitsema sitruunasorbetin värinen korkea seinä, itämainen matto ja paljon viherkasveja.

Sitruunasorbetin?🤣🤣🤣

Siis keltainen seinä.

Vierailija
16/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän pääasiassa, joskus harvoin mies jotain ehdottaa. Sitä ei kauheasti kiinnosta sisustus. Yleensä toteutuu se mitä on ehdottanut. Annan myös vaihtoehtoja ja hän antaa niistä mielipiteensä. On tuntunut viihtyvän.

Vierailija
17/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi joku ihme tuuri, kun löysin miehen jonka tavattoman monet asiat menee yksiin ja kumpikin saa sanottua sen mielipiteensä ja siitä osataan rakentavasti keskustella.

Vierailija
18/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitruunasorbetin?🤣🤣🤣

Siis keltainen seinä.

https://i.pinimg.com/736x/b2/7d/c3/b27dc328d421b3c84b472a08a40344cd--me…

Vierailija
19/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustetaan vuorotellen.

Vierailija
20/44 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitruunasorbetin?🤣🤣🤣

Siis keltainen seinä.

Jos sanoo "keltainen", se ei kerro tarkkaa sävyä. Tiedäthän, mitä sävyt ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi