Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaisten moraali: IP kerhosa pakotettiin rukoilemaan

Vierailija
15.08.2014 |

vastoin Helsingin kaupunkin ohjeistuksia. Uskovaisten moraalittomuus on ihan omaa luokkaanssa.

Iltapäiväkerhossa rukoiltiin - äiti tyrmistyi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014081418571316_uu.shtml

Opetusvirasto: "Ei vakaumuksellisia asioita"  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014081418571074_uu.shtml

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:29"]

Minusta ainakin on ollut tosi lohdullista opettaa lapsille että kuoleman jälkeen mennään taivaaseen. Jossain vaiheessahan lapset alkavat kysellä näistä asioista.Meillä on pidetty lasten kanssa pikkueläinten.esim.lintujen hautajaisia ja puhuttu asioista. Lapsi suhtautuu niin luottavaisin mielin ja luonnollisesti näihin asioihin. Minusta se on kaunista. Itsekin muistan lapsuudessa sen. Kyllä ne silmät aukeavat sitten kun itse kasvaa ja tulee epäilykselle sijaa. Lapsi saa sitten itse valita sen tien mihin uskoo. Itse en ole mikään ns. Uskovainen mutta en myöskään kiellä jumalan olemassa oloa. Elän sopusoinnissa tässä keskivaiheilla. Kultaisella keskitiellä. Minusta olisi julmaa kieltää lapselta uskoa.

[/quote]

Lohdullista? Et kuole ikinä, elosi jatkuu aina vaan halusit tai et -häh häh hää! Kaikki muut nisäkkäät toki lakkaavat olemasta mutta jos taianomaisesta syystä juuri ne ihmiset jotka uskovat juuri sillä "meidän tavalla" eivät kuolekaan. Fiksua puhetta, huoh.

Vierailija
62/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:29"]

Minusta ainakin on ollut tosi lohdullista opettaa lapsille että kuoleman jälkeen mennään taivaaseen. Jossain vaiheessahan lapset alkavat kysellä näistä asioista.Meillä on pidetty lasten kanssa pikkueläinten.esim.lintujen hautajaisia ja puhuttu asioista. Lapsi suhtautuu niin luottavaisin mielin ja luonnollisesti näihin asioihin. Minusta se on kaunista. Itsekin muistan lapsuudessa sen. Kyllä ne silmät aukeavat sitten kun itse kasvaa ja tulee epäilykselle sijaa. Lapsi saa sitten itse valita sen tien mihin uskoo. Itse en ole mikään ns. Uskovainen mutta en myöskään kiellä jumalan olemassa oloa. Elän sopusoinnissa tässä keskivaiheilla. Kultaisella keskitiellä. Minusta olisi julmaa kieltää lapselta uskoa.

[/quote]Kultainen keskitie tarkoittaa sitä, että otetaan ne kivat jutut Raamatusta ja ummistetaan silmät muulta. Lapselle tuputetaan kans omaa puolivillaista uskoa, koska se on kaunista ja lohdullista äidin mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:21"]

Se nyt on vaan voi voi että elämme yhteiskunnassa joka perustuu kristinuskoon. Eikö se kuulu ihan yleissivistykseen tietää tämmösiä asioita kuten ruokarukous jne? Tuskinpa lapsi siitä traumoja saa ellei vanhempi ole lietsomassa joka jesuksen asiasta jotain.

[/quote]

Työnnä nyt ne rukoukset perseeseesi. Oli sovittu että keskiaikaisia palvontamenoja ei harrasteta ja silti näin tehtiin. Se nyt on vaan voi voi että yhtenäiskulttuuria ei enää ole.

[/quote]

Keskiaikaisia palvontamenoja? Voi haloo nyt. Ota nyt järki käteesi!

[/quote]Niin? Perustele ettei näin ole. Ota uskovainen usko käteesi ja katso, mistä se on tehty.

Vierailija
64/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:29"]

[/quote]

Itse asiassa tuo sinun rakastava uskosi on helposti julmaa vallankäyttöä ja lasten pelottelua. Pelotellaan saatanalla, synnin tekemisellä tai tehdään vaikkapa seksuaalisuudesta epänormaalia ja hävettävää. Aika monet tuntemani uskonnollisista yhteisöistä eronneet ovat kertoneet siitä miten lapsena kokivat suurta ahdistusta riittämättömyyden ja synnin tekemisen takia ja pelkäsivät usein.

[/quote]

Kuka hullu lapsille puhuu saatanasta ja synneistä? Sä nyt haluat kaivamalla kaivaa vain huonoja asioita uskosta. Mä en ainakaan tuollaisia lapsille puhu. Kuten sanoin että kultainen keskitie on se paras. En ole mikään hihhuli mutta en myöskään kiellä jumalaa.

Vierailija
65/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli Helluntalaisen lähetysseurakunnan kerho? Voisihan äiti laittaa lapsensa jonnekin muuallekin tai kotiin. Jos hän on uskonnollisen kerhon hyväksynyt, niin toki siellä varmasti uskonnollisuus jotenkin näkyy.

Vierailija
66/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:21"]

Se nyt on vaan voi voi että elämme yhteiskunnassa joka perustuu kristinuskoon. Eikö se kuulu ihan yleissivistykseen tietää tämmösiä asioita kuten ruokarukous jne? Tuskinpa lapsi siitä traumoja saa ellei vanhempi ole lietsomassa joka jesuksen asiasta jotain.

[/quote]

Työnnä nyt ne rukoukset perseeseesi. Oli sovittu että keskiaikaisia palvontamenoja ei harrasteta ja silti näin tehtiin. Se nyt on vaan voi voi että yhtenäiskulttuuria ei enää ole.

[/quote]

Keskiaikaisia palvontamenoja? Voi haloo nyt. Ota nyt järki käteesi!

[/quote]

Siis... joku hihhuli käskee MINUN ottaa järjen käteen. *tähän iso facepalm*

Vierailija
67/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei lukenut uutista, tai sitten ei ymmärtänyt. Ei ketään pakoiteta rukoilemaan, ja äidille oli kerrottu että ip-kerhossa ei ole uskonnon opetusta tms. Itse olen sitä mieltä että uskontoa ja elämänkatsomusta pitäisi kouluissa opettaa yhtenä kokonaisuutena. Ihan tietopohjalta kaikkia maailman uskontoja, että missä niistä on kyse jne. ja sitten etiikkaa ja muuta. Mielestäni kirkolla ei pitäisi olla mitään tekemistä valtion lakien yms. kanssa.

Kuitenkin, kyseinen äiti kuuluu kirkkoon, rukoilee kotona ja sitten nostaa kauhean haloon kun lapselle annataan ip-kerhossa mahdollisuus osallistua ruokarukoukseen? Mielestäni jos lapsen laittaa kristilliseen ip-kerhoon niin silloin on mahdollista että siellä rukoillaan ennen ruokaa. Pakottaa ei toki saa, mutta eiköhän se ruokarukous kestä kuin ihan hetken ja sitten kaikki syö. Seurakunan ip-kerhossa jos rukoillaan ennen välipalaa niin se on minulle ihan okei. Helluntalaiset nyt ovat paljon uskonnollisempia kuin luterilaiset joten olisin enemmänkin yllättynyt jos ei rukoiltaisi.

Niin ja jos minä laittaisin lapseni muslimien ip-kerhoon jossa ei opetettaisi uskontoa niin en vetäisi hernettä nenään jos siellä lappset saisivat halutessaa osallistua uskonnon mukaisiin rukoushetkiin. Kunhan ei ketään pakotettaisi tai painostettaisi mukaan.

Vierailija
68/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:13"]

Kyllä olisi täälläkin kristillisen sorron puolustajilla ihan eri ääni kellossa jos IP-kerho olisi muslimien järjestämä ja siellä kiiteltäisiin Allahia ja rukoiltaisiin Mekan suuntaan.

Kyllä on kaksinaamaista porukkaa. Halveksin teitä.

Eikö näitä yhteiskunnan palveluita voisi vain järjestää täysin ilmaan mitän uskontoa?!?

[/quote]

tai

"Aluksi uhraamme saatananlalle muutaman marsun ja sen jälkeen pyydämme saatanaa liittymään elämäämme."  Osallistuminen rukoukseen ja toimitukseen on vapaaehtoista mutta sen aikaa pitää odottaa, koska välipala tarjoillaan vasta sitten.

terveisin Suomen saatananpalvojat

[/quote]

Entäpä hare krishnat tai vaikkapa skientologit. AV mammat hyväsyvät varmaan ko. toimijoiden kerhtoiminnan samoilla periaatteilla? Ja kaupunki maksaa kulut?

[/quote] Jos veisin lapseni heidän iltapäivähoitoon, niin totta ihmeessä hyväksyisin toiminnan. Mitä ongelmaa siinä olisi

Vierailija
69/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:29"]

[/quote]Kultainen keskitie tarkoittaa sitä, että otetaan ne kivat jutut Raamatusta ja ummistetaan silmät muulta. Lapselle tuputetaan kans omaa puolivillaista uskoa, koska se on kaunista ja lohdullista äidin mielestä.

[/quote]

Niin onko siinä jotain pahaa? Tarviiko lapsen sinusta tietää koko totuus raamatusta? Onko parempi ettei lapsi kuule siitä mitään? Minusta lapsen on hyvä kuulla niistä hyvistä asioista pienenä. Me kun elämme tämän uskonnon ympäröimänä. Isompana voi ottaa selvää niistä huonoista jutuista ja rakentaa oman mielipiteensä sen mukaan. Minusta kaiken kieltäminen olisi ihan tyhmää. Sama asia kun kerran joulupukkia ei ole olemassa niin ei sitten vietetä jouluakaan. Lapsella on oikeus päättää itse mihin uskoo enkä haluaisi esim. jättää lasta kastamatta, jos lapsi esim. haluaisi itse aikuisena kirkkohäät. Jos haluaa niin erotkoon kirkosta täytettyään 18.

Vierailija
70/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:46"]

Ap ei lukenut uutista, tai sitten ei ymmärtänyt. Ei ketään pakoiteta rukoilemaan, ja äidille oli kerrottu että ip-kerhossa ei ole uskonnon opetusta tms. Itse olen sitä mieltä että uskontoa ja elämänkatsomusta pitäisi kouluissa opettaa yhtenä kokonaisuutena. Ihan tietopohjalta kaikkia maailman uskontoja, että missä niistä on kyse jne. ja sitten etiikkaa ja muuta. Mielestäni kirkolla ei pitäisi olla mitään tekemistä valtion lakien yms. kanssa.

Kuitenkin, kyseinen äiti kuuluu kirkkoon, rukoilee kotona ja sitten nostaa kauhean haloon kun lapselle annataan ip-kerhossa mahdollisuus osallistua ruokarukoukseen? Mielestäni jos lapsen laittaa kristilliseen ip-kerhoon niin silloin on mahdollista että siellä rukoillaan ennen ruokaa. Pakottaa ei toki saa, mutta eiköhän se ruokarukous kestä kuin ihan hetken ja sitten kaikki syö. Seurakunan ip-kerhossa jos rukoillaan ennen välipalaa niin se on minulle ihan okei. Helluntalaiset nyt ovat paljon uskonnollisempia kuin luterilaiset joten olisin enemmänkin yllättynyt jos ei rukoiltaisi.

Niin ja jos minä laittaisin lapseni muslimien ip-kerhoon jossa ei opetettaisi uskontoa niin en vetäisi hernettä nenään jos siellä lappset saisivat halutessaa osallistua uskonnon mukaisiin rukoushetkiin. Kunhan ei ketään pakotettaisi tai painostettaisi mukaan.

[/quote]

Eikö sinusta ole moraalitonta että tehdään vastoin Helsingin opetusviraston sääntöjä. Siis mielestäsi sääntöjä vastaan saa rikkoa kun on uskovainen.  Mutta uskovaisten moraali on sitä mitä on eli silkkaa paskaa.

Vierailija
71/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ala-asteikäiset lapset närkästyi, kun ne oli koulussa "pakotettu" rukoilemaan seurakunnan pitämän aamunavauksen aikana. Siellä oli sanottu käskymuodossa, että laittakaa kädet ristiin ja rukoilkaa, mistä lapset oli ymärtänyt että näin on pakko tehdä tai saa jälkkää tms. Keskusteltiin asiasta kotona ja kerroin, että ei ole pakko rukoilla, vaan voi sen aikaa seisoa vaan nätisti paikallaan ja olla hiljaa. Case closed, ei iltapäivälehtiä, ei draamaa.

Vierailija
72/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:13"]Kyllä olisi täälläkin kristillisen sorron puolustajilla ihan eri ääni kellossa jos IP-kerho olisi muslimien järjestämä ja siellä kiiteltäisiin Allahia ja rukoiltaisiin Mekan suuntaan.

Kyllä on kaksinaamaista porukkaa. Halveksin teitä.

Eikö näitä yhteiskunnan palveluita voisi vain järjestää täysin ilmaan mitän uskontoa?!?

[/quote]

Kyse oli siitä, että perhe harjoitti samaa uskontoa kotonakin. Tuskin kukaan muslimi valittaisi, jos kerhossa rukoiltaisiin Allahia.

Vierailija
73/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:10"]

Kovin heikoissa kantimissa on lapsen uskonnollinen kotikasvatus, jos lapsi menee pilalle siitä, että osa lapsista kiitää Jumalaa ruuasta ennen välipalaa.

Tämä Niina-mamma on omassa uskossaan kovin kiihkeä, kun pitää vapaaehtoista ruokarukousta aivopesuna.

[/quote]Sinunkin lapsillesi muslimikasvatus, lapsesi kiittää kun Allah tarjoaa ruoan.

[/quote]

Palstapersu on saanut tähänkin ketjuun mukaan ns. persunäkemyksen. Jos kristillispohjaisessa ip-kerhossa on vapaaehtoinen ruokarukous, niin se on osoitus muslimen maailmanvalloituksesta.

Hyvää perjantaita kaikille. Vai uskaltaako toivottaakaan, kun pp vääntää varmaan siitäkin jotain.

Vierailija
74/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:45"]

Se oli Helluntalaisen lähetysseurakunnan kerho? Voisihan äiti laittaa lapsensa jonnekin muuallekin tai kotiin. Jos hän on uskonnollisen kerhon hyväksynyt, niin toki siellä varmasti uskonnollisuus jotenkin näkyy.

[/quote]

Oletko vähän tyhmä. Helsingissä ja muuallakaan ei ole välttämättä muita vaihtoehtoja kuin laittaa lapsi seurakunnan tai uskovien yhteisön kerhoon.  Jos seurakunta tekee kunnan kanssa sopimuksen ja siinä edellyutetään että kerho on vakaumukseton, niin luulisi sen sellainen olevan. 

Vierailija
76/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:52"]

Mun ala-asteikäiset lapset närkästyi, kun ne oli koulussa "pakotettu" rukoilemaan seurakunnan pitämän aamunavauksen aikana. Siellä oli sanottu käskymuodossa, että laittakaa kädet ristiin ja rukoilkaa, mistä lapset oli ymärtänyt että näin on pakko tehdä tai saa jälkkää tms. Keskusteltiin asiasta kotona ja kerroin, että ei ole pakko rukoilla, vaan voi sen aikaa seisoa vaan nätisti paikallaan ja olla hiljaa. Case closed, ei iltapäivälehtiä, ei draamaa.

[/quote]

lepsuilija. olisi kannattanut ilmoitta rehtorille että lopettavat pakkorukoiluttamisen. Miksi lapset edes menevät koko tilaisuuteen. Ilmoita että jäävät pois tilaisuudesta. Meillä lapsi ei mennyt ko tilaisuuksiin vaan pääsi tietokone luokkaan. Ja nyt ei ole tilaisuuksia ollut, kun eivät ole silloin vielä koulussa.

Vierailija
77/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.eroakirkosta.fi ja tuet taistelua kirkon moraalittomuutta ja pakottamista vastaan.

49 on tänänkin eronnut kirkosta. Liity sinäkin eroajiin.

Vierailija
78/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se olisi ollut ihan fine että helluntailapsoset jotka osallistuivat oman seurakuntansa ip-kerhoon olisi pakotettu olemaan rukoilematta?

Uskonvapaus kattaa siis vain ateistien oikeudet olla rukoilematta, mutta ei uskovaisen oikeutta rukoilla?

Vierailija
79/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:45"]

[/quote]Etkö ole lukenut keskustelua: ei ollut puhetta mistään rukoiluista, vaan kyseessä oli huijaus.

Vierailija
80/80 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyseinen äiti huomionkipeä. Soittaa iltalehtiin, kun ihan itse päättää laittaa uskovaiset, kotonakin rukoilevat lapsensa seurakunnan kerhoon ja suivaantuu siitä, että siellä ovat muut lapset rukoilleet.