Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentoitiinko teillä kotona sukulaisten, kavereiden, tuttujen jne. ulkonäköä?

Vierailija
01.08.2021 |

Siis kun olitte lapsia tai nuoria, niin kommentoivatko vanhempanne teille tai teidän kuullenne toisten ulkonäköä.
Minä olen kuullut heiltä ikäviä kommentteja esim. omien ystävien, siskon ystävien, opettajien, luokkalaisteni, sukulaisten ja naapurien ulkonäöstä.
Erityisesti jos joku on lihonut, siihen on tartuttu heti ja päivitelty muille.
Oliko teillä samaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran.

Lähinnä äiti kauhisteli joskus kun yhden tuttavaperheen äiti ei huolehtinut itsestään vaikka lapset oli puettuja, ja joskus kommentoi joidenkin ”rahvasta” tyyliä.

Esim. opin lapsena, että markettivaatteet ja college-asut on jotain halveksittavaa.

Samoin ruma huonekalumainos-tyyppinen sisustus, huonosti puetut lapset, se jos pojilla ei ole pukua tai suoria housuja ja kauluspaitaa juhlissa, jos jonkun isot lapset ei osanneet ottaa ruokaa oikein yms.

Oikeastaan aika paljon kuulin äidiltä sellaista huvittunutta kommenttia toisten ”sivistymättömistä” käytöstavoista, juhlaetiketistä ja tyylittömyydestä.

Samoin Salattujen Elämien katsominen ja ylipäätään television edessä illat pitkät venyminen oli äitini mielestä alemman tason ihmisten puuhaa.

Lisään: en tiedä johtuiko tuosta vai onko sattumaa, mutta minua kiehtoi ja viehätti teini-ikäisenä ja parikymppisenä suunnattomasti kaikki ”alaluokkaiset” jutut.

Leikkasin ja värjäsin ”rokkitukan”, revin housuni reikäisiksi, laitoin nenärenkaan, kiroilin ja syljin, poltin sätkää jne.

Vierailija
22/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kommentoitu koskaan. En itsekään kommentoinut aiemmin muiden ulkonäköä kuin niitä kauniita piirteitä. Kukasn ei ole ruma mielestäni.

Ex miehen lapset haukkuivat minut rumaksi näppylänaamaksi. Mies oli tosi ilkeä muuten minua kohtaan, joten kommentoin ikävästi ulkonäköä,vaikka en tarkoittanut. Hänen aiheuttama paha olo purkautui niin.

Pyysin anteeksi, mutta mies suuttui ikihyviksi... vaikka omat tekonsa olivat raskaampia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista.. Mutta näin oman siskoni pitkästä aikaa ja oli ehkä vähän pyöristynyt.. (olen itsekin, vielä reilummin eli ei siinä mitään). Mutta tissit olivat kasvaneet älyttömästi. Siitä meinasin kysyä. (siis Itselläni ei tissit kyllä kamalasti kasva, vaikka lihoisinkin).. Kun geenit pitäisi olla aika lähelle samat siis.

En kyllä sitten kehdannut kysyä.. Jos vaikka olisi loukkaantunut tms.

Voisin nyt samalla kysyä; olisiko teistä loukkaavaa jos oma Siskonne kysyisi tissienne kasvamisesta? Onko täysin junttia🤔🤷‍♀️ Mielestäni mieheltä tuo kyssäri olisi törkeä, mutta naiselta? (ja ei, en tod. Usko mihinkään silareihin, ei ole sen tyyppinen)

Vierailija
24/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, mutta ei nyt mitenkään jatkuvasti. Esim. kun yksi kaverini kävi meillä ensimmäistä kertaa, isäni sanoi että olipa siinä ruma tyttö. Eikä hän ollut sellainen, jota yleensä pidetään rumana.

Vierailija
25/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo töksäytti sukujuhlissa suoraan sen sille joka oli vähän lihavampi. Kyllä hävetti sivusta. Siinä kätellessä saattoi jo sanoa: Oletpa sinä isokokoinen tai oletpa lihonut!!!

Vierailija
26/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä kerrottiin ihmisistä takana päin kaikki mahdollinen negatiivinen, mitä löytyi. Ja sitähän löytyi. Kuten joku tuolla edellä, itsekin havahduin tuollaisen tavan typeryyteen joskus 20-30 vuotiaan. Oikeastaan kiitos eräälle muuten unhoon jääneelle kahvitteluseuralle, johon olin vähän ihastunut. Tästä on aikaa. Tapahtui 80-luvulla.

Vierailija
27/27 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme jotain 11 vuotiaita, kun kaverini isä sanoi onpa sinulla paksut jalat. On jäänyt mieleen tuo, ei ole tullut traumaa, itse en menisi noin kommentoimaan kellekään. Mielestäni ihan tavalliset jalat minulla on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi