Kuinka monella sukulainen on toiminut ajo-opettajana ajokortin hankinnassa?
Miten yhteistyö sujui?
Oletko katunut päätöstäsi pyytää sukulaista ajo-opettajaksi ja ajatellut että autokoulu olisi sittenkin ollut parempi vaihtoehto?
Kommentit (7)
Opetin poikaani ja siskoni poikaa. Yhteistyö sujuin hyvin ja meillä on tosi hauskaa. Nuoret on niin huumoritajuisia, että... :D
Mieheni opetti. Ei ongelmia, oli kiva kun sai ajella lomareissut ja kartuttaa kokemusta. =)
Minä olen (jo etukäteen, vaikka vielä on usempi vuosi ennen kuin on ajankohtaista) miettinyt samaa kuin AP. Tosin tiedostan, että jos jompi kumpi meillä lasta opettaa, niin se on kyllä mies. Ei siksi että hän olisi parempi kuski vaan sen takia, että meillä tyttären kanssa menisi sukset ristiin jo ensimmäisessä risteyksessä :-)
Oliskohan vaan parempi siis alkaa säästää sitä autokoulua varten...
Iskä opetti minua, eikä ollu mittään ongelmaa. Ite tykkäsin tosi paljon, koska se oli semmonen meijän juttu:)
Aika harva "sukulaine" jos ei perheenjäseniä lasketa, sillä sen on ollut käytännössä mahdollista vasta tämän vuoden alusta. Ennen vuotta 2013 opetusluvalla opettajan tuli olla perheenjäsen, eli käytännössä isä, äiti tai sisarus. 2013 mahdollistui "vieraidenkin" opettaminen opetusluvalla, mutta lakimuutokseen lisättiin opetusluplaisille autokoulutunteja, joka käytännössä lopetti järjestelmän. Autokouluosuus poistettiin vuoden 2014 alusta.
Olen opettanu opetusluvalla b-kortin kahdelle tyttärelleni.
Vaatiihan se vähän vaivaa, mutta säästäähän siinä rahaa sellaisen 1500€ ja tulee samalla opeteltua itsekkin kunnolla liikennesäännöt, ei niitä siellä autokoulussa aikoinaan oikein oppinut.
Itse kävin autokoulun, mutta opetin myöhemmin opetusluvalla avomieheni ajamaan. Se ainakin sujui mukavasti ja EDULLISESTI. Säästimme varmaan 1000 euroa nuorena pariskuntana, kun hoidimme asian näin.
Silti... en olisi kyllä esimerkiksi isäni opetettavaksi halunnut koskaan, siitä ei olisi tullut mitään. Äitini pelkää kyydissäni edelleen (vaikka kortti ollut kohta 10 vuotta ja en ole pienintäkään kolaria ajanut), joten eipä siitä hänenkään kanssaan mitään varmaan olisi tullut :D